Youtube ve Twitter‘ın videoya yönelik atılımlarına karşı hamle olarak gösterilen bu yenilik konusunda Facebook’un oldukça istekli olduğu konuşuluyor. Bu anlamda agresif bir politikası izleyeceği belirtilen şirket, video reklamlardan günlük 4 milyon dolar civarında gelir elde etmeyi planlıyor.
Belirtilene göre haber akışında görüntülenecek bu yeni video reklamlar otomatik olarak açılacak ve sessiz olarak yayınlanacak. Kullanıcılar diledikleri takdirde ses ayarını istedikleri hale getirip videoyu tekrar oynatabilecek. Videoların süresi ise 15 saniye ile sınırlı tutulacak.
Facebook’un büyük umut beslediği reklam formatı için şimdiden Ford, American Express, Coca-Cola gibi büyük şirketlerle görüşmelere başladığı ifade ediliyor. “Facebook Council” olarak ifade edilen reklam test kurulu üyelerinden Unilever ve Nestle de video reklamlardan ilk faydalanacak şirketler arasında yer alıyor.
Kullanıcılardan gelebilecek tepkiyi göz önünde bulunduran Facebook, öncelikle sınırlı gösterimlerle video reklamların nasıl karşılandığını ölçecek. Bu nedenle sosyal ağın günde kullanıcı başına sadece bir video reklam gösterebileceği konuşuluyor. Facebook henüz yeni reklam özelliğiyle ilgili bir yorumda bulunmazken, otomatik olarak açılan video reklamların bazı kullanıcıları kızdıracağı tahmin ediliyor.
KAYNAK: sosyalmedya.co