Çanakkale geçilmez. Tarihi sözdür. Evet, geçilmez olan Çanakkale'ye yapılan köprü, bir yaşını bitirdi.
Geçsen de geçmesen de, fark etsen de farkına varmasan da, cebimizden bir para çıkıyor. Sen, ben, Türkiye Cumhuriyeti'nin her vatandaşı, devleti yönetenlerin yaptığı anlaşmaya dayanarak, müteahhit firmaya büyük paralar ödüyor.
Bugüne kadar gerçekten hiç kimse söylemedi, anlatmadı, açıklamadı. Köprüyü yapan şirkete, günde 45 bin araç geçecek garantisi verilmiş. Yılda 16 milyon 425 bin araç geçecekmiş. Kim hesapladıysa, ya sayı saymayı bilmiyor, ya başka hesap var.
KASITLI YAPILIRSA
Çanakkale Köprüsü'nden bir yılda geçen araç sayısı 2 milyon 200 bin olmuş. Ankara'dakiler yaptığı hesapla, aradaki fark 14 milyon 225 bin araç. Gerçekleşme oranı yüzde 15. Yüzde 3-7 arasında bir yanılma payı kabul edilebilir olsa da bu kadar fark, ancak kasıtlı yapılırsa olur.
Devlet 252 milyon euro müteahhite para verecek. 80 milyon nüfusun her birine fatura edilecek. Farkında olmasak da senin, benim, sanayicinin, işçinin, emeklinin vergileriyle bu para karşılanacak.
Ödemiyorum desen, Londra mahkemelerinde dava açılıyor. Hatayı yapanı bulsan, en fazla işten çıkarıyorsun. Yap işlet devret diye başlayan model, devleti soydurmaya, şirketlere para pompalamaya dönüştü. Yapanlar yandaş müteahhitler.
HAZİNE GARANTİSİ
Güvenlik birimleri dahil, kamu araçlarının tümünden, her geçişte para alınıyor. Bu nasıl bir Hazine garantisi, insanın aklı almıyor.
Maliyeti 10 milyon euro olan köprü, yerine 25 fabrika kurulurdu. Bu yıl 5 milyar lira müteahhit şirkete ödeme yapılacak. Senden, benden, hepimizden bu para bir şekilde çıkacak.
Çanakkale'de yaşayanların büyük bölümü, bu köprüyü kullanmıyor. 200 TL geçiş ücreti ödemek yerine, 135 TL'ye Kilitbahir'i tercih ediyor, İstanbul'a otobanla gidiyor.
Müteahhitlerin cepleri doluyor, zengin oluyor. Sen, ben, hepimiz yoksul kalıyoruz.
GARİBANLAR ÖDESİN
Yılda 2 milyon 200 bin araç geçişi, ayda 183 bin 333 araç demek. Günde 6 bin 111 her saat 253 araç geçişi olur. Dakikada 4 araç bile, doğru bir hesap değil.
Geçen aracın ödediği 246 TL'ye Hazine ek olarak 600 TL ödeme yapıyor. Geçiş ücretinin gerçek rakamı 850 TL oluyor.
Deli Dumrul vergisi gibi işliyor. Sistem, düzen öyle kurgulanmış. Geçen araçtan para alınıyor, yetmiyor, devlet bütçeden destek veriyor.
Gariban halk ödesin. Bir çeşit soygun köprüsü.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |