Sayıştay müfettişlerinin Antalya Büyükşehir’e yaptıkları denetimde mali konularda tespit ettikleri sorunlar:
“Kurumun 2019 yılına ilişkin işlemlerinin incelenmesi neticesinde, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 30’uncu maddesi gereğince hazırlanıp kamuoyuna duyurulması gereken Mali Durum ve Beklentiler Raporu’nun hazırlanmadığı tespit edilmiştir.
Kurum tarafından her yıl, yılın ilk altı aylık dönemine ilişkin bütçe uygulamaları ile ikinci altı aya ilişkin beklentiler ve hedefler ile faaliyetlerini içeren Mali Durum ve Beklentiler Raporu’nun hazırlanarak, saydamlık ilkesi gereğince kamuoyuna açıklanması gerekmektedir.
Bankadaki paralar vadesiz hesapta kalıp nemalandırılmamış
Banka mutabakat yazıları ile banka listelerinin incelenmesi sonucunda bazı banka hesaplarının, bloke konulması veya kamulaştırma yapılırken kullanılması gibi gerekçelerle muhasebeleştirilmediği ve söz konusu banka hesaplarındaki tutarların mali tablolara yansıtılmadığı tespit edilmiştir.
MÜZE PAYLARI TAHSİL EDİLMEMİŞ
Antalya il sınırları içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı olarak işletilen ören yerleri ile gerçek veya tüzel kişilerce işletilen kum heykel, balmumu, hayvan, deniz gibi tematik özel müzelere ait giriş ücretlerinin %5’inin 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun mükerrer 97’nci maddesine göre belediye payı olarak takip ve tahsilinin yapılmadığı tespit edilmiştir.
2018’DE TANSİLAT VAR 2019’DA YOK
Antalya il sınırları içerisinde faaliyet gösteren Elektrik Piyasası Kanunu kapsamında, özelleştirme bedeli, lisans ihale bedeli ve su kullanım bedeli ödemeksizin hidrolik kaynaklara dayalı elektrik üretim faaliyetinde bulunan işletmelerden, 492 sayılı Harçlar Kanunu'na göre Hazine ve Maliye Bakanlığınca tahsil edilip %90’ı Antalya Büyükşehir Belediyesine aktarılması gereken hidrolik kaynaklara dayalı elektrik üretim lisans harçlarının takibinin yapılmadığı tespit edilmiştir. 2018’de büyükşehire 286 bin 888 TL aktarılmış.
TALEP EDİLMEYİNCE PARA DA GELMEMİŞ
Dağıtım şirketince yapılması gereken ancak enerji müsaadesi alınabilmesi için çeşitli nedenlerle idare bütçesinden karşılanan dağıtım tesis giderlerinin ilgili elektrik dağıtım şirketinden talep edilmediği, ayrıca söz konusu dağıtım tesislerinin elektrik dağıtım şirketine devredilmediği tespit edilmiştir.
KATILIM PAYLARI ALINMAMIŞ
Belediyenin kiraya verdiği Atatürk Parkı kompleksi içinde yer alan işletme ünitelerinden alınması gereken “Katılım Payı Bedelinin” tahsil edilmediği görülmüştür. Belediye tarafından Atatürk parkı içerisinde bulunan işletme ünitelerinin kiralama dosyaları ve kira gelirlerine ilişkin yapılan incelemede kirasını vadesinde ödenmeyen işletmeler için herhangi bir işlem yapılmadığı görülmüştür.
BU ÖDEMEYİ BELEDİYE YAPAMAZ
Antalya İli Kepez İlçesinde riskli alan olarak ilan edilen Kepezaltı ve Santral Mahalleleri ile Güneş Mahallesinde tahliye edilen yapıların maliklerine, kiracılarına ve yapıda ikamet etmek şartıyla sınırlı ayni hak sahiplerine taşınma yardımı yapılmıştır. Büyükşehir Belediye Meclisinin verdiği yetkiye dayanılarak hazırlanan protokol/sözleşme uyarınca 750 TL gidiş ve dönüş olmak üzere 1500 TL taşınma yardımı öngörülmüştür. Kepezaltı ve Santral Mahallesi için 2.136.000 TL, Güneş Mahallesi İçin 140.250 TL olmak üzere toplam 2.276.250 TL (dönüş hariç) ödemede bulunulmuştur. İdare cevabında taşınma yardımlarının hak sahiplerinin ödeme gücü göz önünde bulundurularak Belediye Meclisi kararı ile yapıldığı belirtilmekte ise de; Söz konusu ödemeyle ilgili olarak Belediye Meclisi yetkili ve görevli olmadığı gibi, bu ödeme belediye giderleri arasında da sayılmamıştır.
BELEDİYE 751 BİN TL ZARARA UĞRADI
Belediye tarafından T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğünden kiralanan alan için kira artışlarında Tüketici Fiyat Endeksi yerine Üretici Fiyat Endeksinin uygulanmasının mevzuata aykırı olduğu görülmüştür. İdarenin ödeme belgesi üzerinde yapılan incelemede belediye tarafından kiralanan Belek Özel Çevre Koruma Bölgesi ile Çolaklı sahil kesiminde bulunan günübirlik alanların üçüncü yıl kira bedeli ÜFE‘ye göre % 46 oranında arttırılmak suretiyle 751.420,25 TL tutarında belediye kaynaklarında azalışa neden olmuştur.
BOŞA HARCANAN 1 MİLYON 855 BİN TL
İdarenin bağlı, müstakil bütçeli ve kamu tüzel kişiliğine haiz bir kuruluşu olan Antalya Su ve Atıksu İdaresi (ASAT) Genel Müdürlüğüne, Orman Genel Müdürlüğü tarafından tahsis edilen alana tahsis amacına aykırı olarak belediye bütçesinden harcama yapıldığı görülmüştür. Sonuç olarak idare tarafından verilen cevapta gerekli hassasiyet gösterileceği belirtilmiş ise de; belediye bütçesinden ASAT Genel Müdürlüğünün kullanımında olan alana tahsis konusuna aykırı şekilde futbol sahası ve aydınlatma direği yapılması işi için 1.855.066,19 TL tutarında harcama yapıldığı ve bu alanın yıpranmaya bırakıldığı tespit edilmiştir.
Antalya Büyükşehir Belediyesi taşınmazlarına ait Emlak ve İstimlak Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen taşınmaz icmal cetveli kayıtları ile muhasebe kayıtları arasında tutarsızlıklar bulunduğu tespit edilmiştir.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|