Alanya Mahmutlar Kılıçarslan İlkokulu'nda, 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 107'nci yıl dönümü çeşitli etkinliklerle kutlandı. Etkinlik kapsamında okul öğretmenleri ve stajyer öğretmenler, dönemin asker kıyafetlerini giyerek sınıfa girdi ve derste öğrencilere Çanakkale kahramanlarının zafer öykülerini anlattı. Dersin ardından öğrencilere öğle yemeğinde Çanakkale Savaşı'nda askerlere dağıtılan yemek menüsü üzüm hoşafı ve bulgur çorbası ikram edildi.
Okul Müdürü Fatma Ayan, 18 Mart Çanakkale Zaferi'ni ve zafere ulaşmak için verilen mücadeleyi yaşayarak anlatmak istediklerini söyledi. Çocukların bu etkinlikle yaşanan ortamı daha iyi kavradığını ve etkilendiklerini belirten Ayan, "Çocuklarımızın Çanakkale Zaferi'ni yaşayarak öğrenmeleri için öğretmenlerimiz Çanakkale'deki askerlerin kıyafetlerini giyerek o şekilde okula geldi. Çocuklara güzel bir gösteri yaptılar. Çocuklarımız bunun peşine bir rap gösterisi yaptı. Çanakkale'nin son yemeği olan üzüm hoşafı ve bulgur çorbası yemeğini ikram ederek o anı yaşamalarını istedik. Öğretmenlerimiz Çanakkale'de yaşanan olayları öğrencilerine anlattılar, öğrenciler çeşitli örneklerle konuyu kavradılar" diye konuştu.
Etkinlik hakkında düşüncelerini paylaşan 4'üncü sınıf öğrencisi Ayaz Düzel, "Bizim okulumuzda bu tarz etkinlikler yapılıyor. Ben de çok seviyorum. Bunları görmek, böyle bir ortamda büyümeyi çok seviyorum" dedi. Öğrencilerden Öykü Özyaşar ise “Çanakkale'de nasıl şeyler olduğunu, şehitlerimizin bizim için neler verdiğini daha iyi anladık" diye konuştu.
Engin ANAK/ALANYA, (DHA)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |