Turizm yatırımcıları, işletmeciler ve turizm profesyonellerine bilgi, rapor, data ve araştırma sunan Turizmdatabank, 2021'de turizm sektörünün nelere bakacağı konusunu ele aldı. Turizmdatabank'ın araştırmasına göre, turizm sektörü 2020'de yaşanan kısıtlamaların ardından, aşının salgını durdurması, ekonomilerin insanların ayakta kalmasını yeniden sağlamasıyla seyahatin hızla artması bekliyor.
TURİZMCİ HAZİRAN'A ODAKLANDI
Sektörün toparlanma zamanı için tahminleri ise 2021'in üçüncü çeyrek başına (haziran) odaklanıyor. Ancak her şey olumlu gitse dahi, turizmi korumak için yapılan yardım ve desteklerin yanında turistlerin bu yeni aşamadaki davranışını anlamak en temel konu olacak. Çünkü onlar en yüksek faydayı elde etmek isterken, turizmciler de ayakta kalmaya çalışacak.
TURİST DAHA TALEPKAR HALE GELDİ
Covid-19 sonrası turistlerin daha da talepkar hale geldiği belirlenen araştırmaya göre, konfor ve hizmetlere ek olarak sağlık, sosyal mesafe veya özgürlük gibi başka faktörlerin öne çıktığı belirlendi. 'Safe Tourism' ile sağlıkla ilgili önlemleri zamanında alan ve başarıyla uygulayan Türkiye'nin, 2021'nin yükselen ülkesi olması bekleniyor. Aşının uygulamada başarı ve yaygınlık kazanmasıyla bugünkü birçok kriterin anlamsızlaşacağı ve ortadan kalkacağı da düşünülüyor.
BEKLENEN TRENDLER
2021 turizm yılına hakim olması beklenen trendler ise şöyle sıralandı:
"Aşılar ve farklı aşıların popülasyon üzerindeki etkisi. Kamu yardımları, finansman ve ekonomik mali yardımların uyumlu çalışması. Otellerin kapatılması veya satışı, hayatta kalan işletmelerin stratejisinde nelerin değişeceği. Turist kitlesinin tüketim davranışındaki değişimler ve ürün bazında dalgalanmalar. Şirketlerde verimliliğe odaklanma ve teknolojilerin benimsenme oranında artışların dijitalleşmeye bakışı değiştirmesi. Robotlaşma, 5G vb diğer teknolojik yeniliklerin yaygınlaşması.
Müşteri sadakati oluşturmak, ürün ve hizmetleri göstermenin daha da önemli hale gelmesi. Rezervasyonlarda ve fiyatlarda esneklik. İptal değişiklikleri ve iadeleri kolaylaştırmaları, ve güven inşa etmek için koşulların revize edilmesi. Turizm ürün ve hizmetlerinin geleneksel pazarlama yönteminin yeniden düzenlenmesi. Sağlık koşullarının daha iyi olduğu lüks turizm ürünlerine yönelişin artması. Teması azaltan özel hizmetler, özel ürünler ve avantajlar için daha fazla bedel ödemeye istekli olunması.
Ülke içi ve yakın bölgelerle doğa gezilerinin yaygınlaşması. Staycations gibi trendlerin kalıcı bir tüketim modeli olmaya başlaması. Sektördeki yeni oyuncuların, yeniliklerle; turizm kadar büyük bir büyüme potansiyeline sahip bir sektörde pozisyon almaya başlaması. Pandemi yatışsa bile gezginlerin, Covid 19'u göz önünde bulundurarak önlem almaya devam etmesi. Tüm sektörleri etkileyen küresel bir sorun olduğundan; gelişmeye yönelik tahmin yapmanın yeni yollarının aranması. Yeni otel formları ve yapılanmasının ortaya çıkma
Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |