'Sular Bulanmadan' Antalya'da ilk kez seyirciyle buluşuyor
'Sular Bulanmadan' Antalya'da ilk kez seyirciyle buluşuyor
Antalya'da oyalı eller sepet üretiyor
Antalya'da oyalı eller sepet üretiyor
Fatih Altaylı ile İsmail Saymaz hakkında soruşturma
Fatih Altaylı ile İsmail Saymaz hakkında soruşturma
Bakan Ali Yerlikaya'dan 'usulsüz çakar' açıklaması
Bakan Ali Yerlikaya'dan 'usulsüz çakar' açıklaması
17 Ocak 2011 Pazartesi - 15:32

Kaçak iskele sıkıntısı bitiyor

İmar planı olmayan sahil kesimlerinde yapımına izin verilmeyen ahşap iskelelerle ilgili sıkıntı sona eriyor. Özel Çevre Koruma Kurumu (ÖÇKK), ahşap iskeleler için imar planı şartını ortadan kaldırdı.

Kaçak iskele sıkıntısı bitiyor
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

ÖÇKK, 4 Eylül 2010 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan 'Kıyı Yapı ve Tesislerinde Planlama ve Uygulama Sürecine İlişkin Tebliği' yürürlüğe koydu. Tebliğin 7’nci madde 7’nci paragrafında, kıyı kenar çizgisinde imar planı olmayan sahil kesimlerine ahşap iskeleler konusunda kolaylık getirildi. Yapılan değişikliğe göre takılabilir, sökülebilir, devamlı bağlama yeri olmayan nitelikte, sadece günübirlik kullanıma olanak sağlamak ve deniz ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla iskele yapılacak. Bunlara ilgili kurumlardan izin alınması kaydıyla yat yanaşma ve bağlamaya da izin verilecek.
HALKIN İSTEĞİ ÜZERİNE
Özel Çevre Koruma Kurumu Başkanı Ahmet Özyanık, değişikliklerin geçen yıl Marmaris’te yapılan toplantıda halktan gelen istekler arasında olduğunu ve öncelikli olarak ele alındığını söyledi. Özyanık, şöyle konuştu:
"Toplumun en önemli isteklerinden birisi iskele diğeri de çekek yeriydi. İskele konusunu hallettik. Sırada çekek yeri var. İskele konusunda süreci tanımlayıp belirsizliği giderdik. Kuralları ortaya koyduk. İmar planı kıyı yatırımları için gerekiyor. İskele konusunun çerçevesini belirleyip, yerel otoritelerin ne yapacağını ortadan koyduk. Biz kurum olarak imar iznine bağlı olmaksızın yapılacak iskelenin şartlarını belirleyip alan kullanım hakkını verdik. Ağırlıklı olarak güneşlenme platformu olarak kullanılacak."
Ayrıca ticari manada tekne yanaştırarak, indi- bindi yapacak veya tekne bağlayacak olanlara da böylece kolaylık getirdiklerini ve bunlar için de imar izni şartını ortadan kaldırdıklarını kaydeden Özyanık şöyle devam etti:
"Vatandaşların, mavi tur veya deniz ulaşım araçlarına yönelik yapılacak işletme izin belgelerini alabilmeleri için uymaları gereken standart kurallar var. Bunlar Denizcilik müsteşarlığı ve DLH ile ilgili. Onlar projeyi onaylarken imar planı şartını aramayacaklar. En önemli nokta bu. Sadece iskelenin hangi şartlarda ve ne amaçla kullanılacağı belirlenerek, hazırlanacak proje ilgili kurumlara götürülerek onay alınacak."
150 METRE MESAFE ŞARTI
Özyanık, ayrıca çok sayıda iskele yapımını engellemek amacıyla da iki iskele arasında en az 150 metrelik mesafe şartı getirildiğini belirterek, "150 metre altında ikinci bir iskelenin yapılması istendiğinde bu kez imar planı şartı getiriliyor" diye konuştu.
KOLAYLIK GETİRİLEN MADDELER
1- Onaylı imar planları üzerinde belirtilmesine gerek olmadan takılabilir, sökülebilir, devamlı bağlama yeri olmayan nitelikte ve sadece günübirlik kullanıma olanak sağlamak ve deniz ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla ahşap iskele yapılabilir.
2- Talep edilen ahşap iskelenin yerinin işaretlendiği 1/25.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı örneği ve gerekçe raporunu içerir talep dosyası ile birlikte Özel Çevre Koruma Müdürlüğüne başvurulur.
3- Bu iskeleler yüzer veya ayaklı olabilir. Ayaklı iskeleler ahşap malzemeden veya çelik boru kazık üzerine ahşap kaplama kullanılarak, yükseklikleri su seviyesinden itibaren en fazla 100 cm'yi geçmeyecek şekilde ve sökülebilir takılabilir nitelikte yapılabilir, Yüzer iskeleler ise yüzer elemanlardan teşkil edilmek suretiyle (ponton) yapılabilir. Ayaklı ve yüzer iskelelerin toplam boyu 50 metreyi genişlikleri ise 2.5 metreyi geçemez.
4- Dar kıyılarda denize girme, güneşlenme, amatör su sporları faaliyetlerini gerçekleştirmek amacıyla ve alanda yapılmasının zorunlu olduğunun tespit edilmesi kaydıyla, kıyıya paralel, genişlikleri 3 metreyi, boyu ise toplamda 50 metreyi geçmeyen ahşap iskeleler yapılabilir.
5- Bu plan hükümlerindeki tüm ahşap iskeleler arasındaki mesafe 150 metreden az olamaz.
6- İskelelerin kıyı ile birleştiği noktada kıyının doğal yapısını bozucu rıhtım, yol, duvar, tahkimat, dolgu yapılamaz kumsalın niteliğini değiştirici bir kaplama malzemesi kullanılamaz.
7- İskeleler, hangi özel, tüzel kişi veya kamu kuruluşları tarafından yapılırsa yapılsın özel mülkiyete konu olamaz, kamu kullanımına açık tutulur. Doğal veya ahşap rengi ile koyu mat renkler dışında parlak, açık renklere boyanamaz. Hiçbir şekilde kapatılamaz, yolcu geçişi engellenemez, kapı yapılamaz, üzerine kapalı hacim yerleştirilemez, tabela, ilan konulamaz. İskelenin üzerinde herhangi bir servis verilemez, geceleri seyirle ilgili ikaz lambaları dışında ışıklandırma yapılamaz.
8- Ahşap iskelelerin kurumca gerekli görüldüğü hallerde ilgililerince kaldırılacağının taahhüt edilmesi zorunludur.
9- Ahşap iskelelerin tekne bağlamak amacıyla kullanılmak istenilmesi halinde ilgili kurum ve kuruluşların görüşlerinin alınması zorunludur.
10- Yukarıda belirlenen tanımlar ve ölçüler dışında kalan iskeleler için imar planı yapılması zorunludur.

 
Sevgililer Günü’nde 1 Euro’ya uçak
 
İDDAA 6 yılda 14.4 milyar hasılat elde etti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hasankeyf Nisan'da turizme açılacak
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın 38 kişilik inceleme kurulu,Batman'ın Hasankeyf ...
Emine Nine’den pansiyonculuk dersi
Artvin’in Şavşat İlçesi'nde 12 yıl önce evini pansiyona dönüştüren 67 ...
En çok Ruslar dalıyor
Antalya'nın Alanya ilçesinde 13 noktada yılda yaklaşık 100 bin yabancı ...
 
Turizmciler zirvede
Antalya'nın Kemer ilçesinde bulunan otellerin yöneticileri, bölgenin en ...
'Engelli oteli' engelsiz açılacak
Muğla’nın Marmaris ilçesi İçmeler beldesindeki, bir süre önce işletmecilerinin ...
Turizmcilerin “içki” tepkisi
Muğla’nın Marmaris ilçesinde turizmciler, Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme ...
 
Gürcistan esintisi
Antalya'nın Kemer İlçesi'nde tatil yapan Gürcistan Devlet Folklor Grubu'nun ...
THY 11 yeni hat açıyor
Avrupa’nın en hızlı büyüyen havayolu şirketi olan Türk Hava yolları (THY), ...
Kapadokya'ya 21 yılda 30 milyon turist
Kapadokya bölgesini 1989- 2010 yılları arasında 30 milyon 236 bin 575 ...
 
Dursun Gündoğdu
Siyasette bir tornistan hikayesi
YAZARLAR
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Mustafa Kemal'e ceza verilemez
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Bitmedi, bitmiyor, bitmeyecek…
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Robotaksi dönemi
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
757 yıllık bir Yörük geleneği
İsa Altun
İsa Altun
İban vurgununa dikkat
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Denizin güzelliği ve yaşadığım simit şoku…
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva