Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, ilçenin deniz ticareti ve buna bağlı sektörlerde büyük gelişme kaydettiğini, bölgede yeni terminal yatırımlarının da yapımına başlanacağı gözönüne alınırsa Türkiye’nin Doğu Akdeniz’de Pire Limanı’nı geride bırakacak bir stratejik üstünlüğe doğru yol aldığının görüleceğini söyledi.
Türkiye’nin en büyük sanayi bölgelerinden Aliağa, özellikle deniz ticaretindeki yeni yatırımlar, kapasite artışları ve gemi trafiğiyle sektörde zirveye koşuyor. 2008’de başlayan global krizin etkilerini derinden hisseden sektör, 2010 performansıyla eski günlere döndüğünü gösterdi. Aliağa’da bulunan 12 iskele ve limana 2008’de 4 bin 125, 2009’da 3 bin 836 gemi gelirken, küresel krizin etkilerinin giderek azaldığı 2010 yılında bu rakamlar geride bırakıldı. 2010 yılında Aliağa’ya 4 bin 558 gemi girişi oldu.
Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, ilçenin deniz ticareti ve buna bağlı sektörlerde büyük gelişme kaydettiğini ifade etti. 2010 yılında deniz ticaretinde ortaya çıkan performansın bölge ve ülke için son derece sevindirici olduğunu belirten Saka, "2009’da 31 milyon 990 bin 914 ton elleçleme olurken, bu rakam 2010’da 37 milyon 330 bin 271 ton olarak gerçekleşti" dedi. Adnan Saka, gemi trafiğinin artışında, 2009 yılında Aliağa Nemrut Körfezi’nde hizmete giren konteyner terminallerinin büyük etkisi olduğunu kaydetti. Saka, "2009 yılında TCEEGE ve Nemport terminalleri hizmete girdi. Bu kuruluşlarımız yatırımlarını ve altyapılarını 2010 yılındaki yeni hamleleriyle geliştirerek uluslararası standartlarda hizmet vermeye başladı. Büyük tonajlı gemiler de bu terminallere gelebiliyor. Bu da Aliağa’nın Türkiye deniz ticaretinin önemli bir yükünü sırtladığını gösteriyor. 2010 yılının 10 aylık verilerine göre de iki terminalde 163 bin 103 TEU konteyner elleçlendi" diye konuştu.
STRATEJİK ÜSTÜNLÜK
Adnan Saka, Alsancak Limanı’nın İzmir kent merkezinde kalması ve uzun süreli beklemeler nedeniyle çok uluslu deniz ticaret şirketlerinin Aliağa Nemrut Körfezi’ne yöneldiğini ifade etti. Saka, "Aliağa’nın deniz ticaretinde yaşadığı büyük gelişme sektörün ulusal ve küresel aktörleri tarafından ilgi ile izleniyor. 400 sanayi kuruluşunun kurulmakta olduğu Aliağa Organize Sanayi Bölgesi’nin tam kapasiteyle ekonomiye katılmasıyla bölgede denizcilik, lojistik gibi sektörlerde büyük bir gelişme yaşanacak. Nemrut’ta yeni terminal yatırımlarının da yakın gelecekte yapımına başlanacağı göz önüne alınırsa, Aliağa ile Türkiye’nin Doğu Akdeniz’de Pire limanını geride bırakacak bir stratejik üstünlüğe doğru yol aldığı açıkça görülecektir. Bu tarihi fırsatı kaçırmamak için liman geri bölgelerinin, lojistik olanakların ve ulaşımın bugünden planlanması gerekiyor" dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |