Ülke genelindeki milletvekili adaylarından sadece yüzde 0.27'sinin turizm sektöründe görev yaptığı vurgulanan araştırmada, AK Parti, CHP ve MHP'nin toplam 1650 adayından turizmci olanların sayısının 7 olarak kayıtlarda yer aldığı ifade edildi. Araştırmada, parlamentoda grubu bulunan bu 3 partinin, turizmcilere ayırdığı kontenjanın da yüzde 1.5 oranında olduğu vurgulandı. Türkiye'deki toplam istihdamın yüzde 5-6'sını sağlayan sektörün, aileleri ile birlikte düşünüldüğünde yaklaşık 5 milyonluk kesimi oluşturduğuna dikkat çekilen araştırmada, "Partilerin böylesine önemli sahaya yeterince önem vermemeleri, bir eksiklik olarak görülüyor" denildi.
TBMM'deki 3 partinin bu yaklaşımının, seçime girecek tüm partilerde de görüldüğü vurgulanan araştırmada, 'Türk turizminin başkenti' konumundaki Antalya'dan, asıl mesleği turizmcilik olan tek bir aday bile bulunmadığına, Muğla, İstanbul, Aydın ve İzmir gibi sektörün yoğun olduğu illerde, turizmci adayların seçilebilecek sıraların oldukça altında olduğuna işaret edildi.
TURİZME SADECE 2 SAYFA
Araştırmada, şu görüşlere yer verildi:
"Oysa sektör, haklı olarak, siyasal partilerden turizmin ülkenin ekonomisi ve sosyal gelişiminde oynadığı rol ve önemine uygun bir yaklaşım bekliyordu. Bu beklenti, sektörün hakkı olduğu gibi, seçimde oy almak isteyen partilerin, bu kesimdeki potansiyeli görmelerinin de gereği idi. Ama olmadı. 3 partinin turizme ilgisizliği, yalnız milletvekili adaylığı ile sınırlı değil. Söz konusu 3 partinin sektöre bakışları seçim bildirgelerine de yansıdı. AK Parti'nin 160 sayfalık seçim bildirgesinde, turizmle ilgili yalnızca 2 sayfalık bir bölüm var."
AKTOB'un siyaset- turizm ilişkilerini değerlendiren araştırmasında, CHP ve MHP'nin seçim bildirgelerinde de turizmle ilgili bölümlerin 2'şer sayfa olduğuna dikkat çekildi.
Siyasi partilerin turizm sektörüne dar bir bakış açısıyla yaklaştıkları öne sürülen araştırmada, CHP'nin 4, AK Parti'nin 2, MHP'nin ise 1 turizmci aday göstermesi eleştirildi.
ANTALYA, (DHA)-