SENATO NEDİR?
Üniversitelerde ise senato, üniversitenin akademik organıdır. Senato, belli sayıda ve nitelikte üyelerden oluşur.
Senato, her öğretim yılı başında ve sonunda olmak üzere yılda en az iki defa toplanır. Rektör de gerekli gördüğü hallerde senatoyu toplantıya çağırabilir.
SENATO KİMLERDEN OLUŞUR?
Senatonun belirli sayıda ve belirli nitelikte üyelerden oluştuğunu söylemiştik. Bu itibarla senatoda yer alan kişiler, aşağıda saymış olduğumuz kişilerden oluşmaktadır:
Rektör
Rektör Yardımcıları
Dekan
Her fakülteden, fakülte kurullarınca üç yıl için seçilecek birer öğretim üyesi
Rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul müdürleri
SENATONUN GÖREVLERİ NELERDİR?
Senato, üniversitenin akademik organıdır ve dolayıyla senatonun görev ve yetkisi de akademik işlerle sınırlıdır. Başka bir deyişle üniversite senatosu, üniversitenin idari işleri ile ilgili konularda görevli ve yetkili bir organ değildir. Peki, üniversite senatosunun görevleri nelerdir?
Üniversite senatosunun görevleri, Yükseköğretim Kanunu ve Üniversitelerde Akademik Teşkilât Yönetmeliğinde düzenlenmiştir.
Üniversitenin eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetlerinin esasları hakkında karar almak,
Üniversitenin bütününü ilgilendiren kanun ve yönetmelik taslaklarını hazırlamak veya görüş bildirmek,
Rektörün onayından sonra Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girecek olan üniversite veya üniversitenin birimleri ile ilgili yönetmelikleri hazırlamak,
Üniversitenin yıllık eğitim - öğretim programını ve takvimini inceleyerek karara bağlamak,
Bir sınava bağlı olmayan fahri akademik ünvanlar vermek ve fakülte kurullarının bu konudaki önerilerini karara bağlamak,
Fakülte kurulları ile rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul kurullarının kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek karara bağlamak,
Üniversite yönetim kuruluna üye seçmek,
Yükseköğretim kanunu ile kendisine verilen diğer görevler
SENATO KARARINA İTİRAZ NASIL YAPILIR?
Senato kararının, bir kişiyi olumsuz etkilemesi ve kişinin hak kaybına neden olması halinde senato kararına itiraz edilebilir. Senato kararına itiraz, hak kaybını açıklayan ve kararın düzeltilmesi ya da iptali talebini içeren bir dilekçe ile gerçekleştirilir.
Dilekçe yolu ile senato kararına itirazın reddolunması halinde veya 60 gün içinde cevap verilmemesi halinde, görevli ve yetkili idare mahkemesine söz konusu senato kararı için iptal davası açılabilir.
SENATO KARARINA İTİRAZ DİLEKÇESİ
T.C. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNE
Okulumuz Hukuk Fakültesi …………….. ……..bölümü ….. ..sınıf,…. ……………… no’lu öğrencisiyim. Bilindiği üzere Üniversitemizin Senatosu, 10.06.2023 tarihli ve 2016/7 sayılı kararı ile kaldığım veya yükseltmek istediğim ders(leri) yaz okulunda almamı engelleyecek bir düzenlemeye gitti. Takdir edersiniz ki, Senatomuzun almış olduğu karar sebebiyle düşük bulduğum ders notlarımı, yükseltecek alternatif bir seçenek kalmıyor. Diğer yandan bu karar, Üniversitemizdeki genel not ortalamalarının diğer Üniversitelerdeki genel not ortalamalarının gerisinde kalmasını neden olacak, üstelik Üniversitemizin akademik itibarının da zedelenmesi (Bir nevi Öğrencilerin notunu yükseltecek alternatif seçeneği elinden alınıyor.) sonucunu bile doğurabilir. Bu nedenden ötürü; Senatomuzun kararı, Okulumuzun öğrencilerinin menfaatini açıkça zarar verecek nitelikte olması gerekçesiyle ivedilikle iptal edilmesini en derin saygılarımla talep ederim.
Bölge İdare Mahkemesi Kararı - Ankara BİM, 4. İDD, E. 2020/1519 K. 2020/2085 T. 17.9.2020
“…Hüküm veren Ankara Bölge İdare Mahkemesi 4. İdari Dava Dairesince, dosyanın tekemmül etmiş olması nedeniyle davacının yürütmenin durdurulması istemi hakkında bir karar verilmeyerek ve dava konusu işlemin disiplin ceza puanıyla değil yeterlilik sınavında başarısız olma sebebine dayalı olarak tesis edildiği dikkate alınmak suretiyle,2577 sayılı Kanunun 45. maddesi uyarınca dava dosyası incelenerek işin gereği görüşülüp düşünüldü:
Dava;Sözleşmeli Subay Eğitim Merkezi (SUEM) Kursiyeri olan davacı tarafından, yeterlilik sınav sonucunda başarısız olduğundan bahisle Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi'nden ilişiğinin kesilmesine dair 13.08.2018 tarih ve 2017-2018/10 sayılı işleministemiyle açılmıştır.
İdare Mahkemesince, Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği uyarınca yapılacak yeterlilik sınavına ilişkin Yeterlilik sınavının hangi alanlarda yapılacağı, sınavın uygulama yöntemi, konu kapsamları ve not ağırlıkları hususlarına dair 15.01.2018 tarih ve 2017-2018/4 sayılı Senato Kararı'nın alındığı, söz konusu karar ile yeterlilik sınavına ilişkin konuların ve not ağırlıklarının Akademik Konular %70 (CMH, TCK, PVSK/2803 sayılı Yönetmelik, Meslek bilgisi ve uygulaması, Kolluk Savunma ve Müdahale Teknikleri Uygulaması), Spor Konuları %15 (3000m koşu) ve Atış Konuları %15 (Tabanca 2 numaralı güç kazandırma 0 ve 1 vuruş 0 puan, 2 vuruş 60 puan, 3 vuruş 100 puan) olmak üzere belirlendiği, anılan Senato Kararının davacıya tebliğ edildiği, yeterlilik sınavının Akademik konulara ilişkin kısmında davacıya sınavdan önceden hazırlandığı anlaşılan 74, 135 ve 133. soruların sorulduğu, 4 ayrı başlık halinde düzenlenmiş olan değerlendirme kriterleri yönünden davacıya komisyon başkan ve üyeleri tarafından 55, 55 ve 55 puan verilerek tutanak altına alındığı ve davacı tarafından verilen cevapların komisyon üyeleri tarafından değerlendirildiği ve değerlendirmeye ilişkin olarak, davacıya hangi komisyon üyesinin hangi notu takdir ettiği hususunun tutanakta yer aldığı, her bir komisyon üyesi tarafından ilgili tutanağın imzalandığı, bahse konu puanların aritmetik ortalamalarının alınması sonucunda ise davacının sözlü sınav puanın"55" olarak tespit edildiği ve verilen puanlar ile puanların aritmetik ortalaması sonucu davacının aldığı puanın tutanak altına alınarak, tutanağın komisyon başkanı ve üyeler tarafından imzalandığı, 31.07.2018 tarihinde yapılan atış konularına ilişkin yeterlilik sınavında ise davacının 3 atıştan sadece 1 tanesini isabet ettirdiği ve davacının imzası ile tutanak altına alındığı sabit olduğundan söz konusu atışta başarılı olabilmek için en az 2 adet isabetli atış yapması gereken davacının 1 adet isabetli atış yaptığı ve 0 puan ile değerlendirildiği, Senato kararı uyarınca her bir alanda yapılan yeterlilik notlarının yüzdeleri toplamının en az 60 puan olması gerektiğinden ve davacının yeterlilik sınav puanın 53,50 olduğu anlaşıldığından davacının yeterlilik sınav sonucunda başarısız olduğundan bahisle Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi'nden ilişiğinin kesilmesine dair işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddi yönünde karar verilmiştir.
2803 sayılı Jandarma Teşkilat Görev ve Yetkileri Kanunu'nun ''Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi'' başlıklı13/A maddesinin 12. fıkrasında''Akademi bünyesindeki tüm birimlerde öğrenim gören öğrencilerden öğrenim süresini başarıyla tamamlayanların subay ve astsubay nasbedilmeleri için Akademi tarafından yapılacak yeterlilik sınavında başarılı olması gerekmektedir. Yeterlilik sınavına ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle belirlenir.'' düzenlemesine yer verilmiştir.
Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin dava konusu işlemin tesis edildiği tarih itibarıyla yürürlükte olan halleriyle "Yeterlilik sınavı'' başlıklı 25. maddesinin 1. fıkrasında''Temel kolluk eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, subay veya astsubay olarak naspedilmeden önce yeterlilik sınavına tabi tutulur. Yeterlilik sınavı sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Yeterlilik sınavının hangi alanlarda yapılacağı, sınavın uygulama yöntemi, konu kapsamları ve not ağırlıklarına Eğitim Öğretim Dönemi başında Senato tarafından karar verilir ve öğrencilere tebliğ edilir.
'',
''Yeterlilik sınavının icrası'' başlıklı 26. maddesinde''(1) Senatoda alınan kararlar doğrultusunda tespit edilen alanların her biri için ayrı komisyonlar oluşturulur. Komisyonların sınavla ilgili usul ve esasları Senato tarafından belirlenir. (2)Sınav komisyonu tarafından yapılacak sözlü sınavda öğrenciler; a) Mesleki bilgi ve uygulama düzeyi, b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü, c) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı, ç) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu hususları yüz tam puan üzerinden değerlendirilirler. (3) Sözlü sınavlarda, Soru Hazırlama Komisyonu tarafından hazırlanarak bastırılan sorular arasından öğrencilere soru kartı çektirilerek cevaplaması istenir. Sınav Komisyonu tarafından öğrenciye konu ile ilgili ilave sorular sorulabileceği gibi ilave uygulamalar da yaptırılabilir. (4) Sınav Komisyonu üyeleri tarafından verilen puanlar ayrı ayrı puan değerlendirme karar formuna işlenir. Komisyon üyelerinin ayrı ayrı vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak öğrencilerin sınav puanı tespit edilir. (5) Senato kararına göre her bir alanda yapılan yeterlilik notları yüzdeleri alınarak toplanır. Öğrencinin sınavda başarılı olabilmesi için yüz tam puan üzerinden en az altmış puan alması gerekir. Başarısız olan öğrencinin aldığı puan ve gerekçesi puan değerlendirme karar formuna işlenir. Sınav sonuçları merkezi sınav komisyonuna bildirilir ve sınav sonuçları Merkezi Sınav Komisyonu tarafından ilan edilir. (6) Sınavda başarısız olan öğrenciler; subay veya astsubay naspedilmezler, akademik program kapsamında sertifika ve Öğrenim Belgeleri verilir ve kıta kaynaklı olanlar kıtalarına gönderilir, dış kaynaktan temin edilenlerin ise ilişiği kesilir. (7) Değerlendirme karar formları Akademi Başkanlığınca ilgili mevzuat çerçevesinde muhafaza edilir.(8) Sınav komisyonu kararlarına itiraz edilemez.'' düzenlemelerine yer verilmiştir.
Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi'nin 21/09/2018 tarih ve 2017-2018/12 sayılı toplantısında alınan Senato Kararı ile her bir alanda yeterlilik notları yüzdeleriakademik konular:%70, atış:%15, spor:%15 olarak belirlenmiştir.
İdari işlemlerin hukuka uygunluk denetiminin işlemin tesis edildiği tarih itibarıyla yapılacağı hususu idare hukukunun ilkelerindendir. Nitekim, idari işlemlerin yargısal denetimi; işlemlerin yetki, şekil, sebep, konu ve maksat yönlerinden hukuka uygun olup olmadıkları, diğer bir ifadeyle, bu unsurlar yönünden iptali gerektirecek bir sakatlık taşıyıp taşımadıklarını incelemek suretiyle yapılmakta olup; belirtilen unsurların hukuka uygun olup olmadıklarının tespitinin idari işlemlerin tesis edildikleri tarih itibarıyla yapılması, idari işlemin, tesis edildiği tarih itibarıyla mevzuat hükümlerine göre hukuka uygunluğunun denetlenerek karar verilmesi gerekmektedir.
Dava dosyasının incelenmesinden, davacının Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Başkanlığı Eğitim Merkez Komutanlığı bünyesinde Subay Eğitim Tabur Komutanlığı bünyesinde eğitimini tamamladıktan sonra girdiği yeterlilik sınavında Akademik Konular:55, Spor Notu:100, Atış Notu:0 olmak üzere hesaplanan not ortalamasının 60 puan altında 53.50 olduğundan bahisle JSGA Başkanlığının 21/03/2017 tarihli Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 25'inci maddesinin 1'inci fıkrası ve 26'ncı maddesinin 2'nci fıkrasındaki şartları yerine getiremediği için Yönetmeliğin 14'üncü maddesinin 3'üncü fıkrasının (c) bendi hükmü gereğince Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Başkanlığı Yönetim Kurulunun 13.08.2018 tarih ve 2017-2018/10 sayılı Kurul kararı ile 14.08.2018 tarihinde ilişiğinin kesilmesi üzerine, bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Bakılan uyuşmazlıkta; UYAP kayıtlarının incelenmesinden, davacının yeterlilik sınavında başarısız olduğu nedeniyle öğrencilikten çıkarılarak Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi ile ilişiğinin kesilmesine ilişkin dava konusu işlemin dayanağı olan Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin 25. maddesinin 1. fıkrasındaki "... ve not ağırlıklarına eğitim öğretim dönemi başında Senato tarafından karar verilir..." ibaresinin, 26. maddesinin 5. fıkrasında yer alan "Senato kararına göre her bir alanda yapılan yeterlilik notları yüzdeleri alınarak toplanır..." cümlesinin, aynı maddenin 6. fıkrasında yer alan "Sınavda başarısız olan öğrenciler; subay veya astsubay naspedilmezler, akademik program kapsamında sertifika ve öğrenim belgeleri verilir ve kıta kaynaklı olanlar kıtalarına gönderilir, dış kaynaktan temin edilenlerin ise ilişiği kesilir." düzenlemesinin iptali ve yürütmenin durdurulması istemiyle açılan davada,Danıştay 8. Dairesince verilen yürütmenin durdurulması isteminin reddine ilişkin 28/05/2019 tarih ve E:2019/293sayılı karara karşı yapılan itiraz neticesinde, Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nca verilen 14/10/2019tarih ve YD İtiraz No : 2019/919sayılı karar ile;
"...Anayasa'nın 'Yönetmelikler' başlıklı 124. maddesinde; Cumhurbaşkanı, bakanlıklar ve kamu tüzelkişileri, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilirler. Hangi yönetmeliklerin Resmî Gazete'de yayımlanacağı kanunda belirtilir.' hükmü yer almaktadır.
3011 sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanacak Yönetmelikler Hakkında Kanun'un 1. maddesinde ise; 'Cumhurbaşkanlığı, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerinin;
a) İşbirliğine, yetki ve görev alanlarına ait hükümleri düzenleyen,
b)Kamu personeline ait genel hükümleri kapsayan,
c) Kamuyu ilgilendiren,
Yönetmelikler Resmi Gazete'de yayımlanır.
Ancak, milli emniyet ve milli güvenlikle ilgili olan ve gizlilik derecesi taşıyan yönetmelikler yayımlanmaz.
(Ek fıkra: 2/7/2018-KHK-703/229 md.) Bu maddenin uygulanması bakımından hangi yönetmelik ve tebliğlerin Resmî Gazete’de yayımlanacağı ile ilgili oluşabilecek tereddütleri gidermeye Cumhurbaşkanlığı yetkilidir.'hükmüne yer verilmiştir.
Dava konusu Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Eğitim- Öğretim Yönetmeliği, Jandarma ve Sahil Güvenlik Fakültesi Eğitim Merkezi Komutanlığı sorumluluğunda öğrenci ve kursiyerlere verilecek eğitim ve öğretime ilişkin usul ve esasları belirlemek amacıyla hazırlanmış ve İçişleri Bakanlığınca 21/03/2017 tarihinde onaylanmakla birlikte Resmi Gazete'de yayınlanmamıştır.
Anılan Yönetmeliğin dava konusu edilen 'Yeterlilik sınavı' başlıklı 25. maddesinin 1. fıkrasında, 'Temel kolluk eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, subay veya astsubay olarak naspedilmeden önce yeterlilik sınavına tabi tutulur. Yeterlilik sınavı sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Yeterlilik sınavının hangi alanlarda yapılacağı, sınavın uygulama yöntemi, konu kapsamları ve not ağırlıklarına Eğitim Öğretim Dönemi başında Senato tarafından karar verilir ve öğrencilere tebliğ edilir.'; 'Yeterlilik sınavının icrası' başlıklı 26. maddesinin 5. fıkrasında, "Senato kararına göre her bir alanda yapılan yeterlilik notları yüzdeleri alınarak toplanır. Öğrencinin sınavda başarılı olabilmesi için yüz tam puan üzerinden en az altmış puan alması gerekir. Başarısız olan öğrencinin aldığı puan ve gerekçesi puan değerlendirme karar formuna işlenir. Sınav sonuçları merkezi sınav komisyonuna bildirilir ve sınav sonuçları Merkezi Sınav Komisyonu tarafından ilan edilir.'; aynı maddenin 6. fıkrasında ise, 'Sınavda başarısız olan öğrenciler; subay veya astsubay naspedilmezler, akademik program kapsamında sertifika ve Öğrenim Belgeleri verilir ve kıta kaynaklı olanlar kıtalarına gönderilir, dış kaynaktan temin edilenlerin ise ilişiği kesilir.' yolunda düzenlemeler yapılmıştır.
...
3011 sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanacak Olan Yönetmelikler Hakkında Kanun'un 1. maddesinin (b) bendinde yer alan 'kamu personeline ait genel hükümleri kapsayan' yönetmelik ibaresinden, kamu kurumunda görev yapan kamu personeline ilişkin genel hükümleri düzenleyen yönetmelikler anlaşılmaktadır.
Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi bünyesinde oluşturulan Eğitim Merkezi Komutanlığı ile Akademi tarafından yapılacak protokoller çerçevesinde Eğitim Merkezi Komutanlığı dışında öğrenci ve kursiyerlere verilecek eğitim-öğretim, kayıt-kabul, öğrencilerin sınav ve değerlendirme esasları, başarı durumları, öğrenci/kursiyer izinlerine ilişkin genel hükümleri düzenleyen ve davacının, subay nasbedilmeyerek kıtasına gönderilmesine ilişkin işlemin de dayanağı olan dava konusu 'Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin, 3011 sayılı Kanun'un 1. maddesinin (b) bendikapsamında bir yönetmelik olduğu kuşkusuz olup Resmi Gazete'de yayımlanması gerekmektedir.
Öte yandan, Yönetmeliğin dava konusu 'Yeterlilik sınavı' başlıklı 25. maddesinin 1. fıkrasında yer alan '... ve not ağırlıklarına eğitim öğretim dönemi başında Senato tarafından karar verilir...' ibaresi ile, yeterlilik sınavı not ağırlıklarına eğitim öğretim dönemi başında Senato tarafından karar verileceği düzenlenmiş ise de; genel, objektif ve somut kriterler çerçevesinde belirlenmesi gereken bu hususun, hukuki güvenlik ve idari istikrar ilkeleri çerçevesinde önceden öngörülebilir şekilde genel düzenleyici işlem olan ve yukarıda belirtildiği üzere Resmi Gazete'de yayımlanması gereken Yönetmelik ile düzenlenmesi zorunlu olup, her yıl değiştirilmeye müsait şekilde Senato kararı ile belirleneceğinin öngörülmesinde bu yönüyle de hukuka uyarlık bulunmamaktadır.
Bu itibarla, 3011 sayılı Kanun'un 1. maddesinin (b) bendi uyarınca Resmi Gazete'de yayımlanmayan dava konusu Yönetmelik düzenlemelerinde ve bu hükümlere dayanılarak tesis edilen davacının, subay nasbedilmeyerek kıtasına gönderilmesine ilişkin işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı, uygulanması hâlinde giderilmesi güç veya imkânsız zararların doğmasına yol açacağı sonucuna ulaşılmıştır. ..." gerekçesiyle, Danıştay 8. Dairesince verilen yürütmenin durdurulması isteminin reddine ilişkin 28/05/2019 tarih ve E:2019/293 sayılı kararınkaldırılmasınave Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin 25. maddesinin 1. fıkrasındaki "... ve not ağırlıklarına eğitim öğretim dönemi başında Senato tarafından karar verilir..."ibaresinin,26. maddesinin 5. fıkrasında yer alan "Senato kararına göre her bir alanda yapılan yeterlilik notları yüzdeleri alınarak toplanır..." cümlesinin, aynı maddenin6. fıkrasında yer alan "Sınavda başarısız olan öğrenciler; subay veya astsubay naspedilmezler, akademik program kapsamında sertifika ve öğrenim belgeleri verilir ve kıta kaynaklı olanlar kıtalarına gönderilir, dış kaynaktan temin edilenlerin ise ilişiği kesilir."düzenlemesinin yürütülmesinin durdurulmasına,karar verildiği görülmüştür.
Diğer taraftan, Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Komutanlığı Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin dava konusu işlemden çok sonra, yargı kararı nedeniyle, 30/04/2020 tarih ve 31114 sayılı Resmî Gazete'de yayımlandığı görülmüştür.
Bu durumda; davacının öğrencilikten çıkarılarak eğitim merkezi ile ilişiğinin kesilmesine ilişkin işlemin de dayanağı olan "Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Eğitim Merkezi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği"nin, 3011 sayılı Kanun'un 1. maddesinin (b) bendi kapsamında bir yönetmelik olduğu ve bu nedenle Resmi Gazete'de yayımlanmasının gerektiği, öncelikle dava konusu işleme dayanak Yönetmelik hükümlerinin bir kısmının yürütmesinin Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nun söz konusu kararıyla durdurulması ve anılan Yönetmeliğin Resmi Gazete'de yayımlanması gerektiğinin Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nun 14/10/2019 tarih ve YD İtiraz No:2019/919 sayılı kararı ile saptanmış olması ve dava konusu işlem tarihi itibariyle bu gereğin de yerine getirilmemiş olması karşısında, bahse konu Yönetmelik hükümlerine dayanılarak tesis edilen, davacının öğrencilikten çıkarılarak ilişiğinin kesilmesine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık aksi yönde verilen İdare Mahkemesi kararında ise, hukuki isabet görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle; davacı vekilinin istinaf başvurusunun kabulüne,başvuruya konu mahkeme kararının kaldırılmasına; dava konusu işleminiptaline,aşağıda dökümü yapılan mahkeme ve istinaf safhasına ait toplam 478,60 TL yargılama giderinin ve iş bu kararın verildiği tarihte yürürlükte olan Avukatlık Asgari Ücreti Tarifesi uyarınca belirlenen duruşmalı takip edilen davalar için 2.590,00 TL vekalet ücretinin davalı idarece davacıya verilmesine; istinaf aşamasında fazladan yatırılan 89,60 TL Y.D. Harcının ve artan tebligat avansının Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 333. maddesi uyarıncakarar kesinleştikten sonradavacıya iadesine, 2577 sayılı Yasanın 46. maddesinin (c) bendi gereğince 30 gün içerisinde Danıştaya temyiz yolu açık olmak üzere, 17/09/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
||||||||||||
Koç 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||