Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 büyüyen Rus pazarı, pazarın diğer büyük oyuncusu Almanlara son 6 yıl içinde ilk kez tarihi fark attı. Antalya'da Ocak- Haziran döneminde Rusya ve Almanya arasındaki fark yüzde 5 oldu.
Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Antalya Havalimanı Mülki İdare Amirliği'nden derlenen verilere göre 2007 yılında 7 milyon 760 bin turiste ev sahipliği yapan Antalya'da Almanlar pazarın yüzde 30.3'üne, Rusya ise 24.93'üne hakimdi. İki ülke arasında fark 2008 yılında gözle görülür şekilde erimeye başladı.
O yıl 8 milyon 970 bin turiste ev sahipliği yapan Antalya'da 'gelen turistlerin milliyetlere göre dağılımında' Almanların payı yüzde 26,97'e gerilerken, Rusya'nın payı yüzde 25.49 olarak gerçekleşti. 2009 ve 2011 yılları arasında Almanlar yılı hep önde tamamlarken, Antalya içindeki payları yüzde 25- 27 arasında değişti.
2010 yılının Ocak - Haziran döneminde Antalya 986 bin 431 Rus turistin tatil için adresi olurken aynı dönemde kente gelen Alman turist sayısı 978 bin 320 oldu. Ruslar, küçük farklarla da olsa Antalya'da ilk aylık dönemin şampiyonu oldu.
Ruslar 2011'de bunu sürdürmeyi başardı ve yılın aynı döneminde 1 milyon 152 bin 679 Rus, 1 milyon 71 bin 916 Alman turist bu dönemde Antalya'ya geldi. 2012'de altı aylık şampiyonluğu yeniden Almanlar, küçük bir farkla olsa da aldı. Bu dönemde Antalya'ya gelen Rus turist sayısı 1 milyon 59 bin 994 olurken, 1 milyon 64 bin 74 Alman turist tatil için kenti tercih etti.
Bu yılın ilk 6 aylık döneminde ise Rus pazarında artış yüzde 16 olarak gerçekleşti. Ocak - Haziran döneminde 4 milyon 460 bin turiste ev sahipliği yapan Antalya'ya gelen turistlerin ülkelere göre dağılımında Rusya yüzde 29.32'lik payla birinci olurken, Almanya'nın payı yüzde 24.78 olarak gerçekleşti.
Bu dönemde 1 milyon 268 bin 227 Rus turiste ev sahipliği yapan Antalya, 1 milyon 71 bin 946 Alman turistin tercihi oldu. Almanya pazarında büyüme bir önceki yıla oranla yüzde 1 düzeyinde kalınca Rusya Antalya'da Almanya karşısında tarihi farka ulaştı.
Almanlar yılı önde tamamlar
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Sururi Çorabatır, Rusya pazarında artışın yılbaşından itibaren sürdüğüne dikkat çekti. İki ülke arasındaki farkın, ülkelerin tatil dönemleri ve tatile çıkan gruplarının yaş ortalamasıyla ilişkili olduğunu kaydeden Başkan Çorabatır, "Yılın ilk ayları genelde Rusların, 'info' olarak tarif ettiğimiz grupların geldiği bir dönemdir. Ayrıca Mayıs ayında Rusya'da iki farklı bayramın birleşmesiyle oluşan 20 günlük tatilde Antalya en önemli tatil bölgesi olarak ortaya çıkıyor" diye konuştu.
Rusya pazarında bu artışın Temmuz ve Ağustos aylarında da devam edeceğini kaydeden Başkan Çorabatır, "Fakat eylül ayıyla birlikte yüzde olarak ifade edilen bu fark düşmeye başlayacaktır" dedi. Eylülden itibaren orta yaş Almanların Antalya'ya geleceğini, Kasım ayında alışveriş turlarının Almanya'ya yönelik başlayacağını ve son olarak Aralık ayındaki Noel tatiliyle Almanya pazarının yılı tamamlayacağını aktaran Çorabatır, "Ben yine Almanların küçük farklarla da olsa yılı önde tamamlayacağını düşünüyorum" dedi.
Emre BAYLAN/ANTALYA, (DHA)