İnternetten satış yapmaya başlayan işletmeler e-ticaretin sağladığı büyük avantajlar ve fırsatlar sayesinde hem marka bilirliklerini arttırıyor ve bununla da kalmayıp satışlarını daha geniş bir kitleye yayıyor.
İnternetten satış yapmak denilince birçok avantaj beraberinde gelse de bu sektörde rekabetin üst seviyede olduğu ve sürecin doğru ve hatasız yürütülmesi gerektiğini unutmamak gerekmektedir.
Bu yazımızda sizlere;
E-Ticaret Nedir?
E-Ticaret Sitesi Nedir?
Pazaryeri Nedir?
Pazaryeri Entegrasyonu Nedir?
gibi birçok soruya cevap verecek ve sizlere internetten satış yapmak fikrine kapıldıysanız yol göstereceğiz.
İnternetten satış yapmak denilince akla sadece bir site kurup satış yapmak gelse de çeşitli uygulamalar ya da çeşitli pazaryerleri aracılığı ile de kolaylıkla satış yapabilirsiniz.
Üstelik internetten satış yaparken satacağınız ürünün fiziki bir ürün ya da sıfır bir ürün olma zorunluğu da yoktur. Ülkemizde popüler uygulamalardan olan Dolap ve Letgo gibi uygulamalar aracılığı ile 2.el ürün satabilir, Udemy ya da çeşitli forum sitelerinde dijital eğitimlerinizi satabilirsiniz.
İnternetten Satış Nedir?
İnternetten satış yapmak ya da popüler ismi ile e-ticaret, kişi ya da işletmelerin ürün ve hizmetlerini tamamen dijital ortamda e-ticaret sitesi ya da e-ticaret pazaryerleri gibi platformlar aracılığı ile yaptığı işlemlere verilen genel isimdir.
İnternet üzerinden satış yapan kişi veya işletmeler bu satış modelinde ürün veya hizmetlerine dair tüm tanıtım, pazarlama, satış veya kampanya gibi çalışmalarını tamamen sanal ortamda gerçekleştirir. Aktif satışını da yine bu dijital mecrada tamamlar.
İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Nelerdir?
Geleneksel ticarete göre e-ticaret birçok farklı fayda ve avantaj sunmaktadır. Bunların başında geleneksel ticarete göre daha düşük maliyet ve satış hacmi imkânı gelmektedir. İnternet üzerinden satış yapmak isteyen kişi ya da işletme çok daha düşük sermayeler ile e-ticaret dünyasına girebilmektedir.
E-ticaret fiziksel bir mağazanın ulaşabileceği kişi sayısının kat ve kat fazla müşteri potansiyeli barındırması sebebi ile daha kolay ve hızlı satış imkânı vermektedir. Üstelik mağazanızın 7/24 açık olacağını da unutmamak gerekir.
İnternetin hızlı akışı ve imkânları ile firma ya da ürünlerinizin bilinirliği oldukça kısa sürede yayılacağı için markalaşma süreciniz oldukça hızlı ilerleyecektir.
İnternetten satış yapmanın bir diğer büyük avantajı ise fiziksel bir mağazada sergileyebileceğiniz ürün miktarı sınırlıyken e-ticaret sitenizde sınırsız sayıda ürün sergileyebilme imkânına sahip olmanızdır.
Dijital dünyanın avantajları sayesinde kampanya ve tanıtımlarınızı doğrudan hedef kitlenize yönelik yapabilir, bu sayede reklamlarınızdan maksimum miktarda geri dönüş alabilirsiniz. Bunların yanında e-ticaret irili ufaklı birçok avantaja sahip, geleceğin ticaret sistemi olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir.
İnternetten Neler Satılabilir?
İnternet sonuz bir deryadan oluşmaktadır. Her kullanıcının farklı bir ihtiyacının olduğu bu platformlarda doğrudan niş(benzersiz) bir ürün satabileceğiniz gibi dijital ürünler ya da fiziki ürünler de satabilirsiniz.
Ülkemizde e-ticarette genellikle teknolojik aletler, giyim ve aksesuar ürünleri gelse de internet üzerinden yine ülkemizde;
kırtasiye malzemeleri
online kurslar
kitap, müzik CD’si, film CD’si
mobil oyunlar ya da uygulamalar
gibi farklı ürünler de sıklıkla satılmaktadır.
E-Ticaret Nedir?
Tanım olarak e-ticaret, elektronik ticaret olarak adlandırılan sistemin kısaltmasıdır. Geleneksel ticaretin aksine ürün alışveriş işleminin internet üzerinden yapıldığı işlemlere verilen genel isme e-ticaret denilmektedir. Bu ticaret modelini online mağazalar, e-posta pazarlaması, sosyal medya ya da kendinize ait e-ticaret sitesi aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.
E-Ticaret Modelleri Nelerdir?
E-ticaretin bilinen üç farklı yöntemi vardır. Bunlar;
B2C (işletmeden tüketiciye), B2B (işletmeden işletmeye) ve C2C (Müşteriden Müşteriye)
Bu modelleri kısaca açıklamak gerekir ise;
B2C modelinde klasik ticaret anlayışı hâkimdir. Üretici ya da satıcı bir ürünü e-ticaret sitesi aracılığı ile son kullanıcıya satar. Tüketici siteye giriş yapar, ürünü inceler ve alışverişini yapar. Bu model işletmeden müşteriye yani B2C modelidir.
İkinci model ise B2B modelidir. Firmaların birbirleri ile yaptığı toptan ya da perakende alışverişe verilen isimdir. Örnekle açıklamak gerekir ise Alibaba üzerinden toplu bir miktarda bir telefon kılıfı getirten bir telefon aksesuarı sitesi sahibi bu modelde bir alışveriş yapmış sayılmaktadır.
Son aşama ise müşteriden müşteriye ya da diğer adı ile tüketiciden tüketiciye modelidir. İkinci el telefon satışı, ev, araba veya kullanılmayan ürünlerin diğer tüketicilere satılması süreci bu model içerisine girmektedir.
C2C sisteminde çalışan pazaryerleri doğrudan ürün satışı gerçekleştirmediği için gelirlerini ikili arasındaki alışveriş üzerinden aldığı komisyon ile sağlamaktadır.
E-Ticaret Sitesi Nedir?
E-ticaret sitesi bir sanal mağazadır desek en basit tabir ile açıklamış oluruz. E-ticaret sitesi ürün ya da hizmetlerinizi satabileceğiniz kendinize ait dijital bir mağazadır. Bu mağazayı istediğiniz gibi yönetebilir, görsellerini düzenleyebilir, kampanya veya ödeme biçimi gibi her istediğiniz işlemi kendi isteğiniz doğrultusunda değiştirebilirsiniz.
Pazaryeri Nedir?
Pazaryeri; e-ticaret ile uğraşan kişilerin satışlarını yaptığı, tüm satıcıların bir arada bulunduğu bir e-ticaret sitesi modelidir. Kendi içerisinde birçok farklı avantaj sunan pazaryeri, e-ticaret ile uğraşan herkesin mutlaka yer alması gereken dijital platformlardır.
Pazaryerlerinin Avantajları Nelerdir?
E-ticarete yeni başlayan bir kişi ya da firma online pazaryerlerinin avantajlı ve sistemli dünyası sayesinde e-ticarette deneyim kazanabilmektedir. Bu süreç dışarıdan bakıldığında basit bir süreç gibi gözükse de e-ticaret kendi bünyesinde dikkat edilmesi gereken aşamalardan meydana gelmektedir.
Pazaryerleri ise bu aşamaların birçoğunu atlamanızı ve işlemlerinizi kolaylaştırmayı sağlar.
Pazaryerlerinin temel avantajları şu şekilde sıralanabilmektedir;
Online pazaryerleri bünyesinde oturmuş ve geniş bir müşteri kitlesine sahip olduğu için satış hacminiz ve potansiyeliniz, geleneksel bir mağazaya göre çok daha yüksektir.
Ülkenin ya da Dünyanın her yerine ürün satabilme imkânınız olur.
Online pazaryerlerinin reklam bütçesi korkunç seviyelerde olduğu için markanızın bilinilirliği kısa bir sürede artar.
Pazaryeri Entegrasyonu Nedir?
Pazaryeri entegrasyonu, pazaryerleri üzerinden satış yapan firmaların ürünlerini tek bir panelden kendi sitesi üzerinden yönetmesini sağlayan yazılım türüdür. Bu sayede ürünleri tek bir panel aracılığı ile birçok farklı platformda listeleyerek hem iş yükünüzü hafifletmiş hem de satış kanallarınızı genişletmiş olursunuz.
Pazaryeri entegrasyonu; işletmelerin satışlarını, siparişlerini tek tek pazaryerlerini kontrol etmeden tek bir panel üzerinden kolay bir biçimde yürütmesini sağlar. Bu nedenle satışlarınızı kaçırmamak ve işlemlerinizi kolayca yapabilmek adına pazaryeri entegrasyonu hayati bir önem taşımaktadır.
E-Ticarete Başlamak İçin Geç Mi Kaldım?
Bu sektöre girmeye korkan kişiler genelde sektörün çok ilerlediğinden ve başlamak için artık çok geç olduğundan bahsetmektedir. Oysaki bu çok yanlış bir yorumdur.
Ülkemizde pandemi dönemi ile birlikte e-ticaret kullanımı büyük bir ivme ile yükselse de henüz potansiyelinin %12’sine ulaşıldığı düşünülmektedir. Hâl böyle olunca e-ticarete başlamak için hâlâ oldukça erkendir.
E-ticarete dair merak ettiğiniz sorulara yanıt bulmak için www.proticaret.org web sitesini ziyaret etmeyi unutmayın!
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |