Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı planlanan ve 5 milyon lira bedelle, 520 kilometre olarak projesi tamamlanan Antalya-Kayseri hızlı tren projesine ilişkin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporunun özel format dosyası, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na sunuldu.
Bakanlığın uygun bulduğu ÇED dosyasına ilişkin, 17 Temmuz'da ilanı yapılarak süreç başlatıldı. Projeye ilişkin soru ve öneriler illerde çevre ve şehircilik il müdürlüklerine yapılabilecek. Projeye ilişkin bilgi veren AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, hem Eskişehir- Antalya hem de Konya- Antalya demiryolu projelerine ilişin sürecin hızlı şekilde işletilerek, projenin en yakın sürede hayata geçirilmesi için yakından takip ettiklerini söyledi.
Antalya-Konya olarak bilinen Antalya-Kayseri projesinde, fiili ve fiziki planlamaların bittiğini, güzergah çalışmalarının büyük ölçüde tamamladığını açıklayan Sadık Badak, çevre etki değerlendirme aşamasının da illerde ayrı ayrı yürütüleceği, öneri ve görüşlere göre sürecin ne kadar zaman alacağının belli olacağını dile getirdi.
2016'YA YETİŞMEZ
Eğer çok itiraz olmazsa sürecin kısa sürede biteceğini belirten Badak, hızlı trenin 2016'ya yetişmesinin ise fiziken mümkün olmadığını kaydetti. Badak, Antalya-Konya arasında Torosların denize paralel olması nedeniyle, özellikle Manavgat-Seydişehir arasında çok ağır coğrafik şartlar bulunması nedeniyle çalışmaların en az 4 yıl süreceğini ifade etti. Badak, aynı derecede ağır olmamakla beraber Antalya-Eskişehir hattı için de Bucak-Keçiborlu arasında benzer ağır coğrafik şartlar bulunduğunu söyledi.
Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)