Merkezi Ankara'da bulunan derneğin kurucu başkanlığını üstlenen Bilişim Teknolojileri dersi öğretmeni Burcu Yılmaz, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 'Bütün çocuklar bilgisayar kullanmayı zaten biliyor' gerekçesine dayanarak, Bilişim Teknolojileri Dersi'ni ilköğretimin ilk 5 sınıfında tamamen kaldırdığını, diğer sınıflarda ise seçmeli ders olarak haftada bir saate indirdiğini belirtti. Bu durumun, bu dersi veren öğretmenleri sıkıntıya soktuğunu belirten Burcu Yılmaz, şu bilgileri verdi:
"Bilişim teknolojileri dersi ilköğretim kademesinde tüm sınıflarda okutulurken 2010 yılında alınan kararla 1, 2, 3, 4 ve 5'inci sınıflardan kaldırıldı, sadece 6, 7 ve 8'inci sınıflarda diğer tüm seçmeli derslerin arasından sadece bir saat seçilebilecek hale getirildi. Ortaöğretim kademesinde ise 15 ayrı seçimlik ders arasına alındı. Eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanılmasına yönelik ciddi projelerin hayata geçirildiği bu günlerde öğrencilerin büyük ilgi ve gereksinim duyduğu bu derslerin ve öğretmenlerin durumu eğitim camiasında dile getiriliyor. Not yetkisi elinden alınmış, ders sayısı azaltılmış, öğretmenleri 'formatör' adı altında sıkıntılı görevlendirmelerle başbaşa bırakılmış bilişim teknolojileri derslerinin, internet ve bilişim teknolojilerinin oluşturduğu sanal bir dünyada sahipsiz bırakılan öğrencilerimizin hayatındaki önemi gözardı edildi."
İNTERNETTEKİ TEHLİKELER
İnternet ve bilişim teknolojilerinin çocuklar üzerinde, 'Sanal kabadayılık, zorbalık, yakışıksız dil kullanma, dolandırıcılık, gelişim özelliklerine uygun olmayan sitelere eğilim, bilgi kirliliği, internet etiği, sanal ortam arkadaşlıkları, bilişim suçları, kimlik kargaşası' gibi konularının sıkıntıları yaşanmaya başlandığına işaret eden Burcu Yılmaz, internet bağımlılığı polikliniklerinin Bakırköy'den sonra şimdi de AMATEM'de kurulduğunu anımsattı. Bilgisayar kullanımına bağlı sağlık sorunlarının çocukları ilköğretim sıralarında bulduğuna değinen Burcu Yılmaz, bilişim teknolojileri dersinin daha da önem kazanması gerektiği bir dönemde kaldırılması ya da ders saatinin azaltılmasına anlam veremediğini belirtti. Yılmaz, bu dersin sanal ortamdaki tehlikelerden, sağlığa, kaliteli bilgiye ulaşmaktan, programcılığa, web tasarımcılığından, iletişime çok çeşitli içeriğe yer verecek şekilde düzenlenmesi ve haftalık ders saatinin artırılması gerektiğini belirtti.
'ÇOCUKLAR HER ŞEYİ BİLİYOR ZATEN'
Derslere en büyük eleştirinin 'Çocuklar her şeyi biliyor zaten' diye yapıldığından yakınan Burcu Yılmaz, "Aslında kastedilen temel bilişim teknolojileri bilgisi yani bilgisayar okur-yazarlığıdır. Ülkemizin uluslararası sınavlarda (bilişim teknolojileri alanında) OECD ülkelerinin ortalamalarının çok altındaki yeri bunun aksini gösterirken, internete nasıl girildiği değil bu bilgiyle ne yapıldığı asıl çıkış noktası olmalıdır" dedi.
'Kopyala-yapıştır' olarak bilgiyi alan, güvenilirliğini ve kalitesini sınamayan bir neslin varlığı ve internet ortamındaki tehlikelerin gözardı edilse dahi, ucu bucağı olmayan ve her geçen gün gelişen bir alanda birilerinin her şeyi bilmesinin mümkün olmadığı vurgulayan Burcu Yılmaz, "Değil bilişim teknolojileri dersleri kaldırmak, bu derslerinin yanında programcılık, web tasarımı, animasyon gibi seçimlik derslere de yer verilmelidir" diye konuştu.
Çocuklarımızın hayatına televizyondan daha hızlı giren ve daha fazla yer tutmaya başlayan bilişim teknolojileri için daha fazla eğitim gerektiğini anlatan Yılmaz, "Medya okur-yazarlığı dersinde televizyon kullanılmasının öğretildiğini varsayan bir yaklaşımla bilişim teknolojileri derslerinde sadece bilgisayar kullanımının öğretildiği düşünülmemeli, medya okur yazarlığı dersinin interneti de içerecek şekilde bilişim teknolojileri alanın derslerine entegre edilmesi gerektiği ve derslerin bilişim teknolojileri öğretmenlerince okutulabileceği değerlendirilmelidir" dedi.
KONUŞABİLİYOR DİYE TÜRKÇE DERSLERİ KALDIRILDI MI?
"Çocuklar zaten bilgisayar kullanmayı biliyor" gerekçesinin doğru olmadığının altını çizen BTED Başkanı Yılmaz, çocukların kendi kendilerine bilgisayarı öğrenebilecekleri şeklindeki gerekçenin anlamsız olduğunu belirterek, "Bu şekilde bir yaklaşımla; çocuklar konuşabiliyor diye Türkçe, koşup top oynayabiliyor diye beden eğitimi, nasılsa ninniyle büyüyorlar diyerek müzik dersinin kaldırılması olasıdır" görüşünü dile getirdi.
Burcu Yılmaz, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu yetkililerinin TBMM Bilişim ve İnternet Komisyonu'na dakikada 2 milyon kişinin çevrimiçi olarak porno izlediği bilgisini verdiğine dikkati çeken Yılmaz, bu durumun bile dersin önemini ortaya koyduğunu vurguladı.
Burcu Yılmaz, bazı okullarda yöneticilerin Bilişim Teknolojileri öğretmenlerini 'bilgisayar tamircisi' vasfında gördüklerinden, bazı ilgililerin de kendilerini bilgisayar açıp kapatmayı öğreten öğretmenler olarak algıladıklarından şikayet etti.
Burcu Yılmaz, Temel Bilişim Teknolojileri dersinin 4, 5 ve 6'ncı sınıflarda zorunlu hale getirilmesini, tüm sınıflarda okutulmasını, haftalık ders saatinin en az 2 olmasını, dersin notla değerlendirmesi uygulamasına geri dönülmesini, grafik, web tasarım, masaüstü yayıncılık, donanım gibi öğrencilerin ilgilerine yönelik seçmeli dersler hazırlanmasını önerdi.