2010 yılını 10 milyon 300 bin turistle kapadıklarını söyleyen Başkan Çorabatır, geçen yıl dünyanın en büyük turizm fuarı ITB Berlin'de başlatılan 'TIR' tanıtıma da devam edeceklerini belirterek, "20 tanıtım TIR'ını Avrupa'ya göndereceğiz" dedi.
AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır, birlik binasında düzenlediği basın toplantısında turizmde geride bırakılan yılı ve 2011'i değerlendirdi. Antalya'ya 2010 yılında havalimanıyla gelen turist sayısının 9 milyon 759 bin 44 kişi olarak gerçekleştiğini, İstanbul aktarmalı konuklar ve deniz yoluyla gelenlerin dahil edilmesiyle bu rakamın 10 milyon 300 bin seviyesine ulaştığını belirten Çorabatır, İngiltere, Hollanda ve İskandinav pazarının 2010 yılının yıldızı olduğunu kaydetti. Çorabatır, 2011 hedeflerini ise 11 milyon turist olarak açıkladı. Yılın sloganı ise '11'de 11' olarak belirlendi.
Antalya'da İngiltere pazarının bir önceki yıla oranla yüzde 37.89 büyüdüğünü kaydeden Sururi Çorabatır, 8-11 Kasım 2010 tarihinde Londra'da düzenlenen 'World Travel Market'te 2011 yılında İngiltere pazarının çift haneli büyüme rakamlarını devam ettireceğinin ilk sinyallerini aldıklarını söyledi. Hollanda pazarının 2010 yılında yüzde 8.22'lik büyüme kaydeden Antalya'nın en büyük üçüncü pazarını oluşturduğuna dikkat çeken Çorabatır, 11-16 Ocak tarihleri arasında Hollanda'nın Ultrecht kentinde düzenlenen turizm fuarında Corendon, DTI gibi uçak şirketleri ve Thomas Cook ve TUI gibi tur operatörlerinin ülkedeki etkinliği sayesinde bu pazarda 2011'de çift haneli rakamlara ulaşılacağını aktardı.
İSKANDİNAV PAZARINDA ANTALYA GÖZDE
AKTOB Başkanı Çorabatır, yine aynı tarihlerde katıldıkları Norveç'in Oslo kentinde düzenlenen 'Raislev Oslo Fuarı'ndan da mutlu döndüklerini kaydetti. Sadece Norveç pazarının yüzde 19 büyüme gerçekleştirdiğine dikkat çeken Çorabatır, "Bu fuar bir ülke fuarı olmaktan daha ziyade İskandinav ülkelerini de içine alan bir bölge fuarı. Burada şunu gördük, özellikle golf turizminin itici etkisiyle İskandinav Pazarı'nda Türkiye ilgisinden daha çok Antalya ilgisi var" dedi.
PROMOSYON İL ÖZEL İDARE'DEN
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın düzenlediği Van Turizm Fuarı'yla başladıkları fuar organizasyonlarında toplam 40 fuarda aktif katılımcı olmayı hedeflediklerini belirten AKTOB Başkanı Çorabatır, "Burada markamız Antalya ve Antalya'yı oluşturan alt destinasyonlar. AKTOB veya başka bir kurumun adını kullanmıyoruz. Bu yıl ilk defa tanıtım çalışmalarında sayın Antalya Valisi Ahmet Altıparmak'ın talimatlarıyla İl Özel İdaresi, bütçe imkanları çerçevesinde promosyon malzemelerimizi karşılıyor" diye konuştu. İl Özel İdaresi'nin desteğiyle promosyonlarda çeşitliliği sağladıklarını kaydeden Çorabatır, kentteki tarihi ve turistik değerlerin yer aldığı tişort, anahtarlık, çanta gibi ürünler sunduklarını belirtti. Çorabatır, geçen yıl dünyanın en büyük turizm fuarı ITB Berlin'de başlatılan 'TIR' tanıtımında bu yıl TIR sayısını 20'ye çıkartacaklarını söyledi. Çorabatır, "20 tanıtım TIR'ını Avrupa'ya göndereceğiz" dedi.
Tanıtım çalışmalarının desteksiz olamayacağını ve ne kadar çok bütçe imkanı verilirse tanıtımın o denli kuvvetli olacağını dile getiren Sururi Çorabatır, "Ticaret odaları ve belediyelerden benzer katkıları bekliyoruz. Çünkü orada AKTOB yok, Antalya var" dedi. Tanıtım faaliyetleri kapsamında bu yıl klasik fuarcılık kalıplarının dışına çıkarak 'workshop'lar ve 'Antalya geceleri' düzenlemeyi hedeflediklerini kaydeden Çorabatır, "Amacımız turizm fuarları nedeniyle bulunduğumuz ülkedeki insanlara, yani direkt tüketiciye ulaşmak. Ocak ayının son haftası Türkiye'nin yurtdışındaki tanıtım müşavirleriyle yapacağımız toplantıda projelerimizi paylayacağız" diye konuştu. Çorabatır, Antalya gecelerinden ilkini Rusya için düşündüklerini belirterek, Rusya'da popüler olmuş Türk sanatçılarıyla o gece için görüşmelerin sürdüğünü kaydetti.
ANTALYA'YA BİR GELEN BİR DAHA GELMEK İSTİYOR
AKTOB Başkanı Çorabatır, Antalya'nın artık bir kez gelenin bir kez daha gelmek istediği bir alışkanlık haline gelmeye başladığı belirterek, "Bu noktada hizmet kalitesini korumak için çaba sarf etmeliyiz. Bu çabayı sadece otelciler değil, turizmden ekmek yiyen Antalya'nın sarf etmesi lazım. Mısır'da Tunus'ta yaşananlar bizi rehavete sürüklememeli. Tanıtımda esas olan iyiyken tanıtımı artırmaktır. Yoksa kriz dönemlerinde yapılan tanıtım o denli etkili olmuyor" diye konuştu.
Sururi Çorabatır, Tütün ve Alkol Piyasası Denetleme Kurumu (TAPDK) tarafından yayınlanan 'Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik'i sektör açısından olumlu karşıladıklarını kaydetti. Mevcut yönetmeliğe göre 18 yaşından küçüklerin içki servisi yapmasının yasak olduğunu kaydeden Çorabatır, "Fakat yeni yönetmelikte ilgili maddenini karşısına parantez açılarak 'meslek' şerhi düşülmüş. Benim 125 tane turizm meslek lisem var. Bu konuda yaptığımız uyarılar dikkate alınmış, bu sevindirici" diye konuştu.