Alman turizm devi ile Türk tur operatörünün ortaklığı, Antalya Mardan Palace Hotel'de yapılan toplantıda duyuruldu.
Alman turizm devi FTI ve Türk IQ Travel firmalarının ortaklığıyla kurulan Meeting Point IQ Turkey (MPIQ), Türkiye'ye bu yıl 700 bin, 2013'de 1 milyon, 2015 yılında da 1.5 milyon turist getirmeyi hedefliyor. Şirket, özellikle kış turizmine, Ege Bölgesi gibi gelişen destinasyonlara ve Gaziantep, Adana, Ankara gibi kentlere ağırlık vererek turizm pastasını büyütmeyi amaçlıyor.
Alman turizm devi ile Türk tur operatörünün ortaklığı Antalya'daki Mardan Palace Hotel'de yapılan toplantıda duyuruldu. Toplantıya FTI Group CEO'su Dietmar Gunz, FTI Türkiye Direktörü Hicabi Ayhan, MPI CEO'su Roula Jouny, MPIQ Yönetim Kurulu Başkanı Yadel Oskan ve Antalya Direktörü Erkut Kara katıldı.
2013'TE 1 MİLYON HEDEFİ
MPIQ Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Yadel Oskan, FTI ile IQ Travel arasındaki ortaklık anlaşmanın 2011'in Kasım ayında imzalandığını söyledi. Misafirleri genel olarak Orta Avrupa ülkelerinden olan acenteler içerisinde MPIQ'un ilk üç arasında olduğunu belirten Yadel Oskan, "1 milyon turist sayısına 2013 sonunda ulaşacağız. Bu rakamı, özellikle kış turizminde ve sürekli büyüme gösteren Ege Bölgesi'nde varlığımızı artırarak ulaşacağız. Türkiye'nin kültür zenginliği, başka gelişmeler için de olanak sunuyor. Pazardaki partnerlerimizle özellikle Gaziantep, Adana, Kayseri, Ankara gibi kentlere yönelik kültür gezileri üzerinde yoğunlaşacağız" dedi.
Termal, golf ve futbol turizmine de önem vereceklerine değinen Oskan, "Yine Türkiye'de dini turizm, Anadolu kültür turizm modelleri var ve bunların tamamını temsil ediyoruz. Tek yönlü değil, çok yönlü bir turizm modeline konsantre oluyoruz. Kruvaziyer turizminin geliştirilmesine yönelik de çalışmalar yapıyoruz" diye konuştu.
KIŞ TURİZMİNİN LİDERİ
FTI Group CEO'su Dietmar Gunz ise FTI'nın merkezinin Münih'te ve Almanya'nın dördüncü büyük tur operatörü olduğunu kaydetti. Geçen yıl Türkiye'ye FTI aracılığıyla 600 bin turist geldiğini belirten Gunz, bunların yüzde 65'ini yazın, yüzde 35'ini ise kışın getirdiklerini kaydetti. Gunz, Akdeniz ve Karadeniz'i içine alan kruvaziyer turizmine ilişkin de çalışmaları olacağını söyledi. Gunz, Türkiye'ye kışın en çok turisti getiren grup olduklarını da kaydetti.
YENİ HEDEF ASYA
MPIQ'nun hedeflerini anlatan MPI CEO'su Roula Jouny da 2015 yılında Türkiye'ye 1.5 milyon turist getirmeyi hedeflediklerini dile getirdi. Jouny, MPIQ olarak Orta Avrupa ülkelerinin yanı sıra Asya ülkelerinden de Türkiye'ye turist getireceklerini belirtti.
KATALOGLARA KÜLTÜREL DEĞERLERDE GİRECEK
FTI'nın kataloglarında bugüne kadar Antalya, Fethiye gibi ağırlıklı olarak sahil kesimlerine yer verildiğini belirten FTI Türkiye Direktörü Hicabi Ayhan, bu yıldan itibaren tanıtım kataloglarında Gaziantep, Ankara, Adana, Kayseri, Mardin'in yanı sıra Karadeniz Bölgesi'den şehirlere de yer verileceğini söyledi.
NÜKHET DURU'LU EĞLENCE
FTI ile IQ Travel'in ortaklığı Mardan Palace Hotel'de Nükhet Duru'nun sahneye çıktığı gala gecesiyle kutlandı. Geceye Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, Antalya Vali Yardımcısı Recep Yüksel, Büyükşehir Belediye Başkanı CHP'li Mustafa Akaydın ile turizm sektörü temsilcileri katıldı.
Bakan Yardımcısı Arıcı, FTI ile IQ Travel arasındaki ortaklığın Türkiye turizmi için çok önemli ve güzel bir gelişme olduğunu söyledi. 2023'te 50 milyon turist hedefini hatırlatan Arıcı, yıllık büyüme oranlarının yüzde 10'un üzerinde seyrettiğini ve 2023'te bu hedefin çok daha üzerinde bir rakama ulaşılacağını kaydetti.
Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)