Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin yayını olan Resort Dergisi'nin organizasyonu ile Antalya'daki Divan Talya Otel'de düzenlenen 'Resort Turizm Kongresi'nde, dünyada yılda 30 milyon, Türkiye’de ise 2.1 milyon turistin seyahatini organize eden TUİ’nin Yönetim Kurulu Başkanı Michael Frenzel, Türk turizminin geleceğine ilişkin uyarı ve önerilerde bulundu.
Turizmin 1995’ten itibaren dünyada her yıl yüzde 4’lük bir büyüme trendi gösterdiğini belirten Frenzel, bu büyümenin karşılığının ise 402 milyar Euro olduğunu kaydetti. Dünyanın içinde bulunduğu ekonomik kriz ortamına rağmen turizmin büyüme kaydeden nadir sektörlerden biri olduğunu belirten Michael Frenzel, bu konuda Türkiye’deki büyümeyi ise etkileyici olarak nitelendirdi. Türkiye’de turizm sektörüne doğrudan bakıldığında 50 milyar TL’den fazla bir gelir sözkonusu olduğunu anlatan Frenzel, sektörde 503 bin insanın istihdam edildiğini ve Türkiye’nin bu konudaki geleceğinden çok umutlu olduğunu dile getirdi. Türkiye’de bu yıl sonu için 32 milyon turist söz konusu olduğu belirten Michael Frenzel, Türkiye için 2015 rakamlarına bakıldığında gelişmelerin olumlu yönde ve 2015 tahminlerinin 44 milyon turist olduğunu kaydetti.
'GÜNEŞ PLAJ DIŞINA ÇIKILMALI'
Türkiye’nin 2023 planının da çok önemli olduğunu söyleyen TUI’nin patronu Frenzel, Türkiye turizmi açısından şu uyarı ve önerilerde bulundu:
"Müşterilerin neler beklediğini dikkate almamız gerekir. Birtakım değişiklikler, güneş ve plaj dışında beklentiler söz konusu. 2023 strateji programı ile bakanlık son derece akıllı hareket etmiştir. Golf spor turizmi açısından çok önemlidir. Önem verilen bir husus da çevre konusu. Almanya, İngiltere gibi piyasalara bakıldığında çevre konusu son derece önemli. Çevresel sürdürülebilirlik olup olmadığına, kaynakların korunup korunamadığına bakılıyor. Özellikle eğlence sektörüne ilişkin daha fazla yatırım yapılabilir. Türkiye'de tatil yapan müşterinin yüzde 80’i mennun."
'OTEL DEĞİL HAYAL SATIYORUZ'
Aslında otel odası ve uçuş satmadıklarını, hayal sattıklarını dile getiren Frenzel, "Bu aslında çok önemli çünkü insanların en önem verdikleri zamanı satıyoruz" dedi. Frenzel, insanların tatilde yaşadıklarını artık Facebook gibi ortamlarda paylaştıklarına dikkat çekti. Michael Frenzel, "Müşteriler artık kendi aralarında iletişimde bulunmaktadırlar ve çeşitli platformlarda yaşadıkları olumlu ve olumsuzlukları takas etmektedirler. Eskiden olduğu gibi izole bir durum söz konusu değil. Gençler artık çok daha farklı bir çevrede büyümektedirler. Facebook ve diğer platformların önemi daha da çok artacaktır ve daha farklı hitap etmek durumundayız" diye konuştu.
Türkiye’deki otel ortaklıkları ve franchsing sözleşmelerinin imzalanmaya devam ettiğini belirten Frenzel, yeni ortaklıklar aradıklarını söyledi.
Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA) -