Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma ve Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, Türkiye'nin fuarda 1 numara ülke olduğunu söyledi. Küresel seyahat sektörü adına katılımcılara tanışma, anlaşma ve iş geliştirme fırsatı tanımayı amaçlayan fuara 189 ülkeden 5 binden fazla kişinin katılımcı olarak yer alması bekleniyor. 7-10 Kasım tarihleri arasında sürecek fuarda 965 metrekarelik alana kurulan Türkiye standı büyük ilgi gördü. Kuşadası, Antalya, İzmir, Muğla, Bodrum, Marmaris, Didim, Bursa, İzmir, Aydın ve İstanbul gibi merkezler ile çeşitli oteller ve tur operatörlerinin katıldığı fuarda, standları ziyaret edenlere, tanıtım materyalinin bulunduğu broşür ve CD’lerin yanı sıra kestane şekeri, incir, leblebi ve lokum ikram ediliyor.
TAŞBASŞI: 1 NUMARALI ÜLKEYİZ
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma ve Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, bu yıl fuara en büyük alanda katıldıklarını anlatırken, şöyle devam etti:
"Bir numaralı ülkeyiz. 1000 metrekareye yakın alanımız var. Fuarın en büyük alanını biz aldık. 2012 yılı gerek Türkiye gerekse turizm açısından daha iyi geçecek. Türkiye’ye 2010 yılında, yaklaşık 2 milyon 600 bin ziyaretçi geldi. Bu önemli bir rakam. Ama bu yıl İngiltere’de, gerekse Avrupa’da ekonomik bir kriz var. Bu krizin ilk başladığı yerlerden biri İngiltere. Ama gördüğüm kadarıyla İngiliz Sterlin’i hızla toparlanmaya başladı. Eğer Sterlin hızlı bir şekilde toparlanırsa bir pazarda, geçmiş yıllarda aldığımız ziyaretçi sayısının daha çok üstüne çıkacağız. Bu öyle görünüyor."
"2012 KKTC İÇİN DAHA İYİ OLACAK"
KKTC Çevre veTurizm Bakanı Ünal Üstel, KKTC standına gerçekleştirdiği ziyaret ardından bir basın toplantısı düzenledi. Üstel, elbirliğiyle çalışılması halinde turizmdeki hedeflerin gerçekleştirileceğine işaret ederek, "2012, Kuzey Kıbrıs için 2011’den daha iyi olacak" dedi.
Hava yolundaki çeşitliliği daha da ileriye götürmeleri halinde İngiltere piyasasındaki paylarını büyütme hedefine daha kolay ulaşacaklarını anlatan Bakan Üstel, fuar salonunun önündeki KKTV posterleriyle kaplı siyah taksilerde incelemelerde bulundu ve taksicilerle görüştü.
Alanya Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Gülçin Güner, her yıl geneleksel olarak katıldıkları fuar ilgili olarak DHA muhabirine yaptığı açıklamada, “İngiliz pazarı aslında Alanya bölgesinin 80’li yıllarda çok iyi bir pazarıydı. Aynı oranda büyütemedik Alanya’yı İngiliz pazarında.Fakat Ege’nin kaybı biraz Antalya ve Alanya bölgesine yaradı. Yani oradan biraz profili bu taraf çektik. Ancak amacımız bir destinasyondan başka bir destinasyona çekmek değil. Normal de İngiltere pazarından İspanya’ya, Yunanistan’a giden pazarı bu tarafa çekmek. Onun için biraz çaba veriyoruz” dedi.
"İNTERNET AĞINI GÜÇLENDİRMEMİZ GEREK"
İngilizler daha çok Alanya bölgesinde apart iki yıldızlı, üç yıldızlı otel gibi giderken, son yıllarda bu ‘herşey dahil’ sisteminin yayılmasıyla büyük otellere de giriş yapmaya başladıklarını vurgulayan Güner, şöyle ifade etti:
"İngiltere’de internet pazarı yoğunluklu olduğu için yani yüzde 64’ü internet’ten satış, kalan acenta, tur operatörü katalog satışı...Biraz internet ağını güçlendirmek gerekiyordu. Biz de ona dikkat ediyoruz. WTM, sadece 2012 değil, bundan sonraki yıllar içinde önemli oluyor."
Güner, ayrca Kurban Bayramı olmasına rağmen Türkiye’den iyi bir katılım olduğunu ifade etti. Faurda, iklim değişikliği, sağlık turizmi, havayolu sektörü, rezervasyon sistemleri, kongre turizmi gibi çeşitli alanlarda yaşanan süreçler ve geleceğe bakış açıları değerlendirilecek. (LONDRA-DHA)