Kemal Kılıçdaroğlu savunma yaptı
Kemal Kılıçdaroğlu savunma yaptı
Antalyalı halk oyunu takımı Türkiye şampiyonu oldu
Antalyalı halk oyunu takımı Türkiye şampiyonu oldu
14 dizide 3 bin 13 kadına şiddet sahnesi
14 dizide 3 bin 13 kadına şiddet sahnesi
'14. Geleneksel Satış Noktaları Toplantısı' gerçekleşti
'14. Geleneksel Satış Noktaları Toplantısı' gerçekleşti
17 Aralık 2017 Pazar - 12:07

112'ye gelen 3 çağrıdan biri asılsız

ANTALYA İl Sağlık Müdürü Ünal Hülür, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yılda 3 milyon acil çağrı geldiğini, bu rakamın sadece 1 milyonunun kurumlara aktarıldığını, 2 milyon çağrının ise asılsız ya da gereksiz olduğunu belirtti.

112 ye gelen 3 çağrıdan biri asılsız
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

 Hülür, sohbet için arayan, pizza siparişi veren, hakaret eden kişilere, “Meşgul ettiğiniz telefonun ucundaki kalp krizi geçiren ya da kaza geçiren anneniz, babanız, bir yakınınız olabilir" diye seslendi.

Ünal Hülür, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yıllık ortalama 3 milyonun üzerinde çağrı düştüğünü, gereksiz ve asılsız çağrıları düştükten sonra günlük ortalama 3 bin çağrıyı ilgili birimlere yönlendirdiklerini belirtti. Bu rakamın sadece 1000 kadarının gerçek çağrı olduğunu söyleyen Hülür, “2 bin çağrı ise meşgul etme amaçlı. Telefon deneyenden tutun da 'Kedim rahatsız' diyene, pizza siparişi verene kadar gereksiz pek çok çağrı oluyor" dedi.

Merkezi meşgul edenler arasında telefon tamircilerinin başta geldiğini anlatan Hülür, 112'nin ücretsiz bir hat olması dolayısıyla telefon tamirinden sonra deneme amaçlı olarak 112'nin arandığını kaydetti. Canı sıkıldığı için sohbet etmek isteyenler, hakaret edenler, küfredenlerle ilgili bazı illerde hukuki yaptırımlar uygulanmaya başlandığını da kaydeden Hülür, “112'nin doğru kullanımıyla ilgili yapmamız gereken şey anasınıfından itibaren okullarda, ailelerde ve toplumun her kesiminde anlatmak" diye konuştu.

TELEFONUN UCUNDAKİ YAKININIZ OLABİLİR

112'yi gereksiz meşgul edenlere “O telefonun ucundaki bir yakınınız olabilir. Anneniz, babanız kalp krizi geçiriyor olabilir. Bir kaza yapmış olabilir. Birkaç dakikalık gecikmenin nelere mal olacağını unutmamak gerekiyor" diye seslenen Hülür, “112 hizmeti zamanla yarışan bir hizmet. İlk 10 dakikada hastaya ulaşmak çok önemli. Bazen trafikte de ambulanslar sıkıntı yaşayabiliyor. Burada sürücülere söylediğimiz 'Hayata yol verin' mesajı çok önemli" dedi.

SAKİN OLUNMALI

112'yi arayanların bazı noktalara dikkat etmesi gerektiğini de kaydeden Hülür, “Durumu olabildiğince sakin anlatmalı. Olayın ne olduğunu, vaka sayısını, konum, adres bilgilerini açık, net anlaşılır şekilde ifade etmeli. Görevlinin talimatlarını dikkatle dinlemeli ve uygulamalıdır" dedi.

ANTALYA GENELİNDE 56 İSTASYON

Antalya genelinde Gündoğmuş'tan Kaş'a kadar tüm bölgede 56 istasyon bulunduğunu belirten Hülür, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Kentsel vaka ulaşım oranımız ilk 10 dakikada yüzde 90 civarında, kırsalda ise yüzde 95 civarında. İlk 30 dakikada ulaşıyoruz. Bu hem Sağlık Bakanlığımızın koyduğu hedefler anlamında hem de uluslararası standartlar anlamında çok iyi. 72 kara ambulansımız var. Bir tane hava ambulansımız var. Bu ambulansın sınırları Anamur, Burdur, Isparta da bize dahil. Hava ambulansı Akdeniz Üniversitesi bahçesinde konuşlandırılmış durumda. Özellikle ulaşımı zor ilçelerde hızlı nakil olması gereken hastaları bu ambulansımızla nakil ediyoruz ve yarım saat içinde merkeze getirmiş oluyoruz. Yılda böyle 300 kadar vaka taşıyoruz. İstasyon sayımızı Sağlık Bakanlığımızın verdiği izin dahilinde 61'e çıkaracağız. Ayrıca sahilde de 2 motosiklet ambulansımız var. Zaman zaman koordinasyonu Ankara olmak üzere uçak ambulansla da nakiller yapıyoruz. Uçak ambulansı Antalya bölgesinden yılda 40 civarında hasta taşıyor. Bunlar daha ileri merkeze gitmesi gereken hastalar."

ANTALYA PİLOT BÖLGE OLARAK İLK MERKEZ

Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi'nin Türkiye'de pilot bölge olarak seçilerek kurulan ilk merkez olduğunu da kaydeden Hülür, "Daha sonra Türkiye'nin diğer illerine yayıldı. Burada 7 ayrı kurum var. Mesela bizim sağlıkla ilgili çağrıların çoğu polisle de ilgili. Bir kaza ya da bir bıçaklama gibi adli olaylarda polis de bizimle aynı anda olay yerine gidiyor. Böyle bir avantaj var" dedi.

ÇOCUK GÖZÜYLE 112

Antalya Valiliği'nin koordinesinde ana sınıfları da dahil olmak üzere zaman zaman öğrenciler 112 Acil Çağrı Merkezi'nde misafir edilip, bilgi veriliyor. Amaç 112'nin doğru kullanımını küçük yaşlarda anlatabilmek. Gelen çocukların yanıtları ise bu projenin başarılı olduğunu gösteriyor. Çocuklara "112 nedir" diye sorulduğunda, "Yangın olunca ararız", “Biri bizi kaçırmak isterse ararız", “Trafik kazası olduğunda ararız" şeklinde yanıt verdi.

7 AYRI KURUMUN TEK ÇAĞRISI

Türkiye'de pilot bölge olarak seçilen ve 2005'te başlayan, aktif olarak 2010 yılında hizmet vermeye başlayan 112 Acil Çağrı Merkezi'nde sağlık, itfaiye, jandarma, AFAD, Sahil Güvenlik, emniyet, orman aynı çatı altında görev yapıyor. 112 arandığında ilk önce ön masa devreye girerek ilk çağrıyı karşılıyor. Sağlıkla ilgiliyse sağlığa, polisi ilgilendiriyorsa polise, itfaiye ile ilgiliyse itfaiye çağrısına atıyor. Antalya'da yaşayan yerleşik yabancılar ve turistler için de İngilizce, Almanca ve Rusça olmak üzere 3 dilde yanıt veriliyor. Yabancı uyruklular, karşılarında kendilerini anlayabilen biri olunca daha çabuk hizmet alıyor. Eski alışkanlıkla polisi aramak isteyen biri 155'i çevirdiğinde santral otomatik olarak telefonu 112'ye aktarıyor. İtfaiyeyi aramak için 110'u çeviren vatandaşın çağrısı da 112'ye yönleniyor. Avrupa'da acil çağrı numarası 112 olmasına karşın kente gelen yabancı turistlerin aklında ABD'deki acil çağrı numarası olarak 911'in kaldığı belirtilirken, kişinin 911'i çevirmesiyle de telefon 112 Acil Çağrı Merkezi'ne düşüyor.

2017 YILI İSTATİSTİKLERİ

Yılın 11 ayında Çağrı Merkezi'ne gelen toplam çağrı sayısı 3 milyon 90 bin 799. Bunun 2 milyon 13 bin 970'i gereksiz çağrı, 1 milyon 76 bin 829'u kurumlara aktarılan çağrı, 371 bin 112'si ise sağlığa aktarılan çağrı. Merkeze gelen çağrıların yüzde 65.16'sını gereksiz çağrılar oluştururken, kurumlara aktarılan çağrı oranı ise yüzde 34.84.

Selma KUNAR/ANTALYA, (DHA) - 

 

Etiketler:
 
Ah Antalya ah
 
Finike'de rekolte 230 bin ton
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ali Bahar'dan robotik eczane ziyareti
Antalya OSB Başkanı Ali Bahar, Antalya’nın ilk robotik eczanesini ziyaret etti.
Reflüye karşı alınması gereken 9 önlem
Midedeki asit ile mide içeriğinin yemek borusuna kaçması olarak tanımlanan ...
İlaca zam yolda
Hükümet, iki ayda ikinci kez ilaca zam yapmaya hazırlanıyor. 19 Aralık’ta ...
 
Bilinçsiz spor yapmak fıtık nedeni
Kasık ve göbek bölgesindeki dokuların zayıflığından dolayı oluşan fıtıklar ...
Yeni çıkan benlere dikkat !
Vücutta ve yüzde sonradan çıkan benler çoğu zaman zararsız olduğu düşünülse ...
Atık suda uyuşturucu araştırması
ÇUKUROVA Üniversitesi Bilimsel Araştırma Ofisi'nce desteklenen proje ile ...
 
Nakilli hastalara moral veriyor
AKDENİZ Üniversitesi (AÜ) Hastanesi Organ Nakli Merkezi'nde böbrek nakli ...
Prof. Dr. Özkan öğrencilerle buluştu
TÜRKİYE'de ilk kez tam yüz ve kol nakli operasyonlarını gerçekleştiren ...
Çiftlere özel tüp bebek uygulaması
Memorial Antalya Hastanesi Tüp Bebek Merkezi’nden Op. Dr. Mehmet Öztürkmen, ...
 
Dursun Gündoğdu
Siyasette bir tornistan hikayesi
YAZARLAR
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Mustafa Kemal'e ceza verilemez
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Bitmedi, bitmiyor, bitmeyecek…
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Robotaksi dönemi
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
757 yıllık bir Yörük geleneği
İsa Altun
İsa Altun
İban vurgununa dikkat
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Denizin güzelliği ve yaşadığım simit şoku…
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva