Amasya'da ticaret odası öncülüğünde 2012 yılında başlayan 'Tarım Sektöründe Ekonomik Özgürlüğünü Kazanmış Kadınlarla Marka Yolculuğu' AB projesi, ikinci yılında markaya dönüştü, üçüncü yılında da kooperatifleşti. Amasya'nın ilk çağlardaki ismi 'Amesia' markasıyla yola çıkan kadınlar, Antalya'da bu yıl Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı'na (YÖREX) ikinci kez katılarak, üretimlerini tanıtma fırsatı buldu.
YUMURTA KABUĞUNDAN KÖYLÜ KADIN FİGÜRÜ
Yöresel kaşar peyniri, tereyağı, lor peyniri, çökelek, ekmek üreten ve bunların satışını yapan 'Arı Kadınlar', bölgenin orman köylerinden elde ettikleri kuşburnu, alıç ve kızılcıktan da marmelat yapıyor. Yine yöresel erişte yapan kadınlar, üretimlerde kullandıkları yumurtaların kabuklarını ise ilginç bir şekilde sanat eserine dönüştürüyor. Köylü kadınlar yumurta kabuklarını çöpe atmak yerine onlardan kendilerini tasvir eden küçük maketler, köylü kadın figürü üretti.
KADINLARIN KARARLILIĞI
Projenin gönüllüsü emekli öğretmen Bingül Alış, projenin Amasya'nın Şehzade Köyü ve Ezine Pazar Beldesi'nden 15'er kadınla başladığını söyledi. Önce mısır kabuğundan hediyelik eşyalar üreten kadınların projenin tamamlanmasıyla vazgeçmediğini kaydeden Alış "Onların kararlılığı projenin bambaşka bir rotaya doğru evrilmesini sağladı" dedi.
Amasya'nın 8 bin 500 yıllık tarihi geçmişi olan kültür ve turizm şehri olduğunu belirten Amasya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Murat Kırlangıç, Arı Kadınlar'la birlikte YÖREX'e ikinci kez katıldıklarını söyledi. Köylü kadınların bir işletme kooperatifi kurduğunu belirten Murat Kırlangıç, son yıllarda ülkemizde kadına, kadın girişimciye çok büyük önem verildiğini, bu kapsamda Arı Kadınlar'ın çalışmalarını desteklerini anlattı.
Mehmet ÇINAR / ANTALYA, (DHA) -