Planlamayı yürüten Ulaşım Plancısı Erhan Öncü, Kent Konseyi'nde düzenlenen toplantıda, hazırlanan planın detaylarını anlattı. Toplam 615 bin lira harcanan planın kentin bugününün değil, gelecekte oluşabilecek sorunları çözmek için hazırlandığını söyleyen Erhan Öncü, Antalya'da bugüne kadar 1995, 1998, 1999 ve 2005 yıllarında olmak üzere toplam 4 plan çalışması yapıldığını ifade etti.
GÜNDE 1.5 MİLYON YOLCULUK
Son planın yapım sürecinde 29 bin kişiyle anket çalışması ile trafik sayımlarının yapıldığını, Kent Güvenlik Sistemi (MOBESE) kayıtlarından yararlandıklarını, hız etütleri ile yaya ve otopark anketleri yaptıklarını aktaran Erhan Öncü, kentin ayrıntılı olarak MR'ını çektiklerini belirtti. Çalışmalar sonucunda Antalya'da günde 1 milyon 431 bin yolculuk yapıldığını tespit ettiklerini kaydeden Öncü, bunun 452 bininin yaya, 963 binin ise araçlı yolculuklar olduğunu dile getirdi.
ULAŞIMIN YÜZDE 31'İ TOPLU TAŞIMA
Antalya'daki ulaşım pastasının yüzde 31'ini toplu taşıma, yüzde 15'ini servis, yüzde 30'unu yaya, yüzde 21'ini bireysel, yüzde 2'sini motosiklet, yüzde 1'inin de bisiklet kullanımından oluştuğunu söyleyen Erhan Öncü, kent içindeki yollarda 2012 yılında 3 bin 849 kavşak, 5 bin 591 bağlantı yolu bulunduğunu, bunun 2030 yılında 4 bin 336 kavşak, 6 bin 393 bağlantı noktasına çıkmasını öngördüklerinden bahsetti.
DÖŞEMEALTI VE AKSU'DA ULAŞIM ARTACAK
Ulaşım Ana Planı'nın 2030 yılını öngörerek hazırlandığını ifade eden Öncü, 2030 yılındaki nüfus artışı dikkate alındığında özellikle Organize Sanayi Bölgesi'nin (OSB) yer aldığı Döşemealtı ile tarımsal faaliyetlerin yapıldığı Aksu İlçesi'nde yoğun nüfus artışı beklendiğini kaydetti. Konyaaltı ve Lara bölgelerinde de nüfus artışları yaşanacağını aktaran Erhan Öncü, mevcut şehir içi toplu ulaşım yolculuklarının 2030 yılında Döşemealtı ve Aksu taraflarına yoğunlaşacağı öngörüsüyle bu bölgelerde raylı sistem hazırlığı da yapılmış yüksek kapasiteli otobüs hatlarının kullanımını önerdiklerini belirtti.
KADEMELİ ALANLAR YARATILACAK
Plana göre şehir merkezini bölüm bölüm ayırdıklarını, kademeli olarak sadece toplu taşımanın kullanılacağı alanlar yaratmak istediklerini vurgulayan Erhan Öncü, planın temel kararlarının 'merkez ringleri oluşturmak', 'yayalaştırmayı sağlamak', 'motosiklet/bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak' ve 'nostalji tramvayında düzenleme yapmak' olduğunu söyledi.
100. YIL'A METROBÜS ÖNERİLDİ
100. Yıl Bulvarı'nın Ulaşım Ana Planı'nın ana hattını oluşturacağını dile getiren Erhan Öncü, burada 'şaşırtmalı duraklı metrobüs' sistemini önerdiklerini belirtti. Öncü, Çin'in bazı şehirlerinde kullanılan bu sistemin 100. Yıl'a uygulanması için Gazi Bulvarı'ndaki hemzemin geçitlerin katlı hale getirilerek kent merkezinden geçen transit trafiğin Gazi Bulvarı'na çekilmesi gerektiğini ifade etti.
NOSTALJİ TRAMVAYI SAHİLE KADAR UZATILABİLİR
Zerdalilik-Müze hattı arasında çalışan Nostalji Tramvayı'nı da Konyaaltı Sahili'ne kadar uzatmayı planladıklarını aktaran Erhan Öncü, ancak bunu 'toplu taşım aracı' düşüncesiyle değil, turistlerin gezme-görme ihtiyaçlarını düşünerek hazırladıklarını bildirdi. Öncü ayrıca, Ulaşım Ana Planı'nın mart ayında Büyükşehir Belediye Meclisi'ne geleceğini sözlerine ekledi.
Özgür ÖZTÜRK/ANTALYA, (DHA)