Muratpaşa Belediyesi'nin alışılagelmiş halkla ilişkiler masalarından çok daha fazlasını sunan, bir yönetişim modeli olarak Muratpaşa sakinlerini belediye yönetimine katılmasını sağlayan Turunç Masa, 3'üncü yılını geride bıraktı. Belediye Başkanı Ümit Uysal'ın görev başlamasının ardından kurulan Turunç Masa, 11 Aralık 2014'te resmen hizmete girdi. Çağrı merkezi, gezici ekipler, sosyal medya, web, basın gibi araçlar üzerinden ilçenin nabzını tutan Turunç Masa, 2017'de, 145 bin 5 başvuruyu kayda aldı.
ÇAĞRI MERKEZİ TERCİH EDİLDİ
Kayıt altına alınan başvuruların yüzde 79'u, 444 80 07 numaralı Çağrı Merkezi aracılığıyla yüzde 9.5'i Başvuru Masası üzerinden gerçekleştirildi. Yüzde 9.3 oranında başvuru web, sosyal medya, BİMER gibi internet ortamları üzerinden yapılırken yüzde 2.2'lik bölüm gezici ekipler tarafından alındı.
BAŞKA KURUMLARA İLETİLDİ
Bu başvurulardan 3 bin 245'i başta Antalya Büyükşehir Belediyesi, ASAT gibi kamu kurum ve kuruluşlarının sorumluluk alanında olduğu için ilgili yerlere iletildi. Nüfusa oranla en fazla başvuru 2017'de, Güzeloba Mahallesi'nden geldi. 9 bin 29 başvurunun yapıldığı Güzeloba'ya 6 bin 340 başvuruyla Çağlayan ve 5 bin 767 ile Fener mahalleleri izledi. Turunç Masa'nın 2017 çalışmalarına ilişkin memnuniyet değerlendirmesinde memnuniyet oranı yüzde 90.28 oldu.
HER ÇARŞAMBA RANDEVUSUZ GÖRÜŞME GÜNÜ
Diğer yandan Başkan Uysal'ın 'Görüşülebilir olmak ve görüşülebilir kalmak en önemli ilkemizdir' diyerek her çarşamba Turunç Masa'da gerçekleştirdiği randevusuz görüşme saatlerinde, 2017'de, 2 bin 866 kişiyle yüz yüze görüşüldü. Yıl içinde 51 Turunç Masa görüşmesi düzenlenirken Başkan Uysal, bu görüşmelerin önemli bir bölümüne katıldı. Başkan Uysal'ın bulunamadığı günlerde Başkan Yardımcıları İbrahim Cephaneci ve Murat Şimşek, Turunç Masa'da vekalet etti. Bu hafta gerçekleştirilen yeni yılın 2'nci Turunç Masa görüşmesi de Başkan Uysal'ın görevli olarak şehir dışında bulunması nedeniyle Başkan Yardımcısı Cephaneci tarafından yapıldı.
ANTALYA, (DHA)