Aylık olağan meclis toplantısında konuşan Dologh, dünya ticaretinin yüzde 90'ının denizyolu ile yapıldığını, denizyolu taşımacılığının diğer taşıma türlerine göre avantajlı ve daha ucuz olduğunu söyledi. Teknolojik gelişmelerin gemilerin tip, sürat ve boyutlarını arttırdığını bunun sonucunda da uzak pazarlara deniz yoluyla daha kolay ulaşıldığını dile getiren Dologh, “Dünya denizlerinde yılda 6 milyar ton yük taşınıyor ve ticaret hacmi 300 milyar doları geçiyor. Öte yandan dünya genelinde 700 milyon dwt'lik bir ticaret filosu var. Türkiye bu filolar arasında 16’ncı sırada. Türk Bayrağı'na kayıtlı 8 milyon dwt, Türk armatörlerin olup yabancı bayraklı gemiler de katıldığında toplam kapasite 14 milyon dwt'ye ulaşıyor” dedi.
Deniz ticaret filosunun 2581 Sayılı Teşvik Kanunu ile birlikte büyük ilerleme kaydettiğini anlatan Dologh, “Limanlardaki konteynır elleçleme faaliyetlerinin geç başlamakla birlikte limanları alan konsorsiyumlardan bu faaliyetleri ilerletmelerini bekliyoruz. Tuzla'nın kapasitesinin dolmuş olması sipariş ya da kendi gemilerimizi yapmakta sorun yaratmaktadır. Ancak son zamanlarda Karadeniz ve Kocaeli'de tersaneler açısından meydana gelen gelişmeler ümit verici” diye konuştu.
YENİ KANUN KAVGA ÇIKARTACAK
Öte yandan oturumun sonunda söz alan DTO İzmir Şubesi Avukatı Ahmet Çalık, Temmuz 2012'de yürürlüğe girecek olan yeni Türk Ticaret Kanunu'nda kavga çıkartacak maddeler olduğunu dile getirdi. Çalık, “Hükümler mahkemelerde daha yürürlüğe girmeden işlemeye başlayabilir. Bu dersi hepimizin çalışması lazım. Bütün sektörün yeni bir durumla karşı karşıya gelmesi söz konusu. Olumsuz ve kavga çıkartacak değişiklikler var bunun yanı sıra düzenlenmesi unutulmuş konular var” dedi.