Kadir Kaya, uçak ve tren yolculuklarıyla Almanya'da 3 haftada 1800 kilometre yol yapıp Stuttgart, Münih, Hamburg, Dresden, Nürnberg'te turizm fuarlarına katıldı.
Çam ormanı, portakal bahçeleri ve ağaçların tepesine kurulu Kadir'in Ağaç Evleri, sırt çantalıların en popüler tatil bölgesi Olimpos'un en meşhur noktası. Kurucusu Kadir Kaya, 30 yıl önce elektriğin bile olmadığı bu bölgeye geldiğinde Robinson Crusoe'yla Don Kişot arasında bir hayatı yaşamaya başladı. Birkaç evle başlayan 'Kadir'in Ağaç Evleri' serüveni bugün 300 kişiye hizmet verebilen, 100 bungalov, 15 kabin ve 10 kalabalık odadan oluşan bir tesis haline geldi.
DÜNYANIN EN COOL HOSTEL'İ
Orman kampı ile Yörük obası kırması Kadir'in Ağaç Evleri'nin, orijinal ve esprili bir yer olarak yıllar içinde popülerliği iyiden iyiye arttı. Ağaç Evleri, 2010 yılında Washington Post'da, dünyada görülecek en ilginç 10 yer arasında yer aldı. 2011 yılında ise Los Angeles Times tarafından 'dünyanın en cool 10 Hostel'i arasında ilk sırada yer aldı. BBC'nin 'Sırt Çantalıların İpek Yolu' isimli belgesel çalışmasına iki kez konuk oldu, Discovery Channel'da da Türkiye'nin tanıtımının yapıldığı bir saatlik programda da yer aldı. Hatta 'Odyssey' filmi de burada çekilmiş ve filmin anısına kampın girişine filmde kullanılan kocaman bir öküz maketi konuldu. Tesisin dünyaca ünlü barı 'Bull Bar' da ismini buradan aldı.
BARIŞ VE SEVGİNİN YAŞADIĞI KAMP
Olimpos'ta kurduğu miskin, sportif, eğlenceli, sakin gibi birbirine zıt kavramların bir arada yer aldığı dünyayı, Birleşmiş Milletler kampına benzeten Kadir Kaya, "Burası herkesin eşit olduğu, kimsenin kimseyi rahatsız etmediği, dünya insanlarının toplandığı, barışın, dostluğun, kardeşliğin ve sevginin yaşandığı bir kamp" dedi.
SIRT ÇANTASIYLA FUAR FUAR DOLAŞIYOR
Kadir Kaya, adı artık Olimpos'la anılan Kadir'in Ağaç Evleri'ni yıllardır yerli ve yabancı turizm fuarlarına da taşıyarak hem bölgenin hem de Türkiye'nin tanıtımına da destek verdi. Antalya'da turizm sektörünün Rusya krizi dolayısıyla zor günler yaşadığı dönemde Kaya, tıpkı ağırladığı konukları gibi sırt çantasını alıp 3 hafta önce Almanya yolunu tutarak, Stuttgart, Münih, Hamburg, Dresden, Nürnberg kentlerinde düzenlenen fuarlara katıldı. Çantasına broşürler ve nazar boncuklu kitap ayraçları dolduran Kaya, "Pazardan çekildiğimiz anda daha çok darbe yeriz. Zor zamanlardan geçiyoruz ama dik durmamız, ayakta olmamız gerekiyor" dedi.
1800 KİLOMETRE YOL YAPTI
Almanya'da 3 haftada fuardan fuara 1800 kilometre yol yapan Kaya, trenden uçağa her ulaşım aracını kullandı. Kaya, Nürnberg'e geçerken karayolunda yaşanan bir kaza nedeniyle 2.5 saatlik yolu 6 saatte aldıklarını söyledi.
Almanya fuarlarında Almanların Türklere ilişkin bakış açısında bir farklılaşmanın olmadığını gözlemleyebildiğini aktaran Kaya, "Ancak sorun yeni müşteri kitlesini Türkiye için ikna etmek. Fuarlarda Antalya güçlü olarak var. Ancak Mağla, Kapadokya gibi Türkiye'nin farklı turizm bölgeleri yok. Bizim eksiğimiz bölgesel tanıtım. Özellikle Avrupa pazarı için turist geleceği noktayı dağıyla deniziyle, her şeyiyle bilmek istiyor" diye konuştu. Bunun için sadece otel tanıtımının yeterli olmadığını, tanıtım sürecine yerel yönetimlerin daha fazla girmesi gerektiğini belirten Kaya, ancak bu şekilde zor geçmesi beklenen turizm sezonunu en az kayıpla atlatabileceğini söyledi.
Kadir Kaya, Almanya'da katıldığı fuarların ardından kısa bir ara sonrasında bu yıl 50'ncisi düzenlenecek dünyanın en önemli turizm fuarı ITB Berlin'e katılmak için 9 Mart'ta yeniden bu ülkeye gidecek.
Emre BAYLAN/ANTALYA, (DHA) -