Akdeniz Üniversitesi 4 yıllık turizm analiz sonuçlarını yayınladı. Akdeniz Üniversitesi (AÜ) Manavgat Meslek Yüksekokulu(MYO)'nun 4 yıldır yaptığı müşteri analizi anket çalışmasını raporlaştırdı. Manavgat MYO, anket çalışması raporunu kitaplaştırdı.
Manavgat MYO Öğretim Üyesi Doç.Dr. Tahir Albayrak, 2 ay süren müşteri memnuniyeti anket çalışmasını 14 tatil köyü, 14 beş yıldızlı otel, 12 dört yıldızlı otel, 4 üç yıldızlı otel ve üç apart otel olmak üzere toplam 41 konaklama tesisinde bin 576 turistle geniş kapsamlı anket çalışması yaptıklarını kaydetti.
Albayrak, "Tatile gelen Avrupalı turistlerin yüzde 66'sı giyim alışverişini Türkiye'de yapıyor. Bu esnaf için büyük şans. İ kinci sırada kuyumcu, üçüncü sırada deri mamülleri ürünleri ve üçüncüsü sırada halı satın alıyorlar. Avrupalı turistlerin yüzde 47'si 11- 14 gün arası tatil tercihi yaptıklarından giyecekleri elbiseleri Türkiye'den almayı tercih ediyor. İkinci önemli etkense giyim fiyatlarının kendi ülkelerine göre ucuz olması. Ailecek geldikleri için çocuklarına elbiseyi de Türkiye'den alıyorlar." diye konuştu.
Destinasyon bölgesine gelen yabancı konukların büyük çoğunluğunu başta Almanlar olmak üzere Orta Avrupa ülke vatandaşlarının oluşturduğunu belirten Albayrak, ikinci sırada ise Almanları Rusların takip ettiğini kaydetti.
Bölgeye gelen Alman turist oranının yüzde 56'lık oranla birinci sırada olduğunun altını çizen Albayrak, tatile gelenlerin cinsiyetlerinin ise yüzde 52,1'inin bayan, yüzde 47,9'unun ise erkek turistler olduğunu belirtti.
Tatile gelen turistlerin yüzde 80,2'sinin tatil yapmada rezervasyonlarını turizm seyahat acenteleri üzerinden yaptıklarının gözlendiğini belirten Albayrak, internet üzerinden tatil tercihi yeri yapanların oranın ise yüzde 16 olduğunu kaydetti.
Antalya'ya ilk defa gelenlerin oranının yüzde 52, ikinci defa gelenlerin yüzde 22, üçüncü defa gelenlerin yüzde 9 ve 3 ve üzeri gelenlerin oranının ise yüzde 17 olduğunu sözlerine ekledi.