THY Genel Müdürü Temel Kotil yeni gelen uçaklarla THY'nin yaş ortalamasının 6 olduğunu, diğer 63 uçak daha geldiğinde ortalamanın daha aşağıya ineceğini belirterek, ”Filo yaşlarının Avrupa ortalaması 17, ABD ortalaması ise 25’tir. Konfor ve ikramda Avrupa’yı bir kat daha geçtik. Genç filomuzla Pazar payında da Avrupa’nın en iyi hava yolu olacağız” dedi.
Filoya bugün katılan ‘Sarıyer’ ve ‘ Afyonkarahisar’ İsimli Airbus A 321 tipi iki yeni uçak için Atatürk Havalimanı apronunda tören düzenlendi. Törene Mülki İdare Amiri Ahmet Aydın, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Atatürk Havalimanı Başmüdürü Celal Özuğur, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, THY Genel Müdürü Temel Kotil ile TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy ve davetliler katıldı. THY Genel Müdürü Temel Kotil Airbus A 321 tipi iki yeni uçağın inişinden sonra yaptığı açıklamada Avrupa da 4'üncü sırada olup en büyük havayolları arasına girdiklerini belirterek, şunları söyledi:
“Avrupa pazarındaki etkinliğimizi sağlamak için yeni bir koltuk konfigürasyonu getirdik. Daha önceki uçaklarımızda business koltuklarımız 2'ye 2 idi, ortada bir masası vardı. Bu açıdan yolcu çok rahat değildi. Avrupa’daki standart da hala budur. Koltuklar arasındaki mesafe 35 inctir. Şimdi bunu A321’lerde bir kademe yukarı çektik. Business koltuklarda 2'ye 2 oturuluyor ve ayak mesafesini de 10 inç yani 25 santimetre ilave koyarak 45 inçe çıkardık. Koltuk çok rahat yatıyor. Business yolcusu Avrupa’dan gelip Uzakdoğu’ya veya Ortadoğu’ya gitmek istiyorsa bizi tercih edecek. Aslında beklentinin çok üzerinde bir ürün piyasaya sunuyoruz. Bugün gelen ilk iki uçak bu açıdan çok önemli. Bu uçakların toplam sayısı Airbus ve Boeing’den gelecek yeni uçaklarla 65 olacak. Bu uçaklarla bizim için prestij pazarı olan Avrupa, Rusya, Ukrayna ve Ortadoğu pazarında hedeflerimizin çok üzerine çıkacağız. Bu yeni koltuk sunumu Avrupa’nın hiçbir havayolu şirketinde yok. Bu açıdan rekabette plana çıkacağımızı umuyoruz. “
AVRUPA'YI BİR KAT DAHA GEÇİYORUZ
THY Genel Müdürü Kotil, daha sonra ekonomi koltuklarının da çok rahat ve lüks olduğunu belirterek, “Ekonomi koltuklarının her birinde kişisel videolar, müzik ve eğlence programları var. Yolcu istediği filmi buradan seçebilecek, dilediği müziği dinleyecek, istediği her türlü eğlenceyi bulabilecek. Servis ve kabindeki ikram kalitemizle Avrupa’yı geçmiş durumdaydık. Böylece Avrupa’yı bir kat daha geçiyoruz” dedi.
ASİANA GÜCÜMÜZE GÜÇ KATACAK
Türkiye’ye sefer başlatan Asina Hava Yolları ile yaptıkları ortak uçuş anlaşmasını da değerlendiren Kotil, şöyle konuştu:
“Asiana Hava Yolları’nın buraya gelmesi ülkemiz adına çok pozitif bir anlam ifade ediyor. İstanbul aslında şu anda çok tercih edilen bir merkez. United Hava Yolları da uçmak istiyor. Hong Kong’tan Cathy Pacific Havayolları’da İstanbul’a sefer yapmak istiyor. Daha önce bunlar İstanbul yerine Atina’yı tercih ediyorlardı. Şimdi Atina seferlerini kesip, İstanbul’a sefer koyuyorlar. Asiana’nın gelmesi İstanbul’un çok büyük bir merkez olduğunun ilk sinyalidir. Otoban genişleyecek. Örneğin daha önce biz tek başımıza Seul’e uçuyorduk. Haftada 3 sefer yapıyorduk. Kore Hava Yolları başladığı zaman haftada 3 artı 3, sonraları 4 artı 4, şimdiyse haftanın her günü uçuşumuz var. Kore Hava Yolları’nın uçmasıyla bizim karlılığımız arttı. Eğer bir yol genişliyorsa üzerinden geçen yolcu sayısı kapasitenin üzerine çıkıyor, talep katlaması meydana getiriyor. Asina’nın gelmesi de bize bir artıdır. Hem bizim ortağımızdır, bu sayede yol genişleyecektir. Güney Kore çok iyi bir ülke, Seul çok iyi bir şehir, oranın halkı Türkiye’yi çok seviyor. Biz inşallah oradan yüz binlerin buraya gelmesini istiyoruz. Bizim insanımızın da oraya daha çok gitmesini arzu ediyoruz. Burada en önemli mesaj İstanbul’un dünyanın uçuş merkezi haline gelmesidir” şeklinde konuştu.
KUZEY AFRİKA’DA DURUM
Kuzey Afrika’daki karışıklığın özellikle de Libya’daki durumun çok üzücü olduğuna değinen Temel Kotil, şunları söyledi:
“Ama Mısır kendini toparladı. Buraya sefer artırıyoruz. Geçen yaz günde 2 sefer yapıyorduk, bu yaz 3 sefer planlıyoruz. Tunus da toparladı, Cezayir’de önemli bir artış var. Ama ne yazık ki Libya’daki olaylardan dolayı hem ticari olarak zarar ediyoruz. Hem de bir insanlık dramı var ortada. Japonya’daki olaylar da çok üzücü. İnşaallah nükleer tehlike büyümez. Ama oranın yerine de pazar başka noktalara kayıyor. Bütün bunlara rağmen THY’nin şöyle bir avantajı var. Biz dünyanın en büyük havayolu değiliz ama kapsama alanında sekizinciyiz. Farklı pazarlardayız. Bir pazarda problem çıkınca Libya’daki yolcuların Cezayir’e kayması gibi başka bir pazara kayabiliyoruz. Bu açıdan diğer havayollarına göre daha şanslıyız.”
RADYASYON KONTROLÜ SÜRÜYOR
Kotil Japonya’dan gelen THY uçaklarında radyasyon kontrolünü ilk günden itibaren başlattıklarını belirterek, “Bu konunun üzerinde ciddiyetle duruyoruz. Küçükçekmece Atom Enerjisi Kurumu’yla birlikte ölçümleri yapıyoruz. Şu ana kadar hiç problem yaşamadık. Personelimizin bir kısmını kabin ve kokpit ekibini Seul’e çektik. Yalnızca yolcularımız rahatlasın, diye bunu yaptık. Bugüne kadar yapılan kontrollerde radyasyonla ilgili bulguya rastlanmadı” dedi.
Kotil THY’nin dünya çapındaki tanıtım projelerinin devam ettiğini hatırlatarak, “Bu yıl tanıtım için 100 milyon dolarlık bir bütçe ayırdık. Kültür Bakanlığı’ndan sonra Türkiye’de tanıtım için en büyük parayı biz harcıyoruz. Bu yalnızca sponsorluk olarak algılanmamalı. Biz her ortamda dünyaya şunu söylüyoruz; ‘biz en iyisiyiz. Bugün gelen uçaklarımızla da en iyi havayolu olduğumuzu gösterdik” diye konuştu.