Qoropa Ajans ‘ın kurucularından Ufuk Can Ay, etkili ajans-müşteri iletişimine yönelik içgörülerini ve stratejilerini paylaştı…
Etkili Müşteri İletişimi: Bir Ajans Sahibinden İçgörüler
Açık iletişim, müşteri ile yüz yüze olunan herhangi bir işte başarı için kritik öneme sahiptir. Sosyal medya yönetimi veya dijital pazarlama hizmeti veren ajansların dinamik dünyasında, bu özellikle önemlidir.
Ay, ajansları farklılaştıran en büyük unsurun iletişim ve müşteri hizmetleri olduğunu vurguluyor. “Müşteriler, bir numaralı önceliğiniz olmalı çünkü insanlar ne yaptığımızı anlamıyorlar" diye açıkladı. “Bu yüzden çoğu zaman onları eğitmek gerekiyor.”
İki saatlik bir başlangıç toplantısı, mesajlaşma, markalama, varlık organizasyonu ve müşterilerin günlük ajans bağlantılarıyla tanışmasını derinlemesine ele alıyor.
“Doğru müşterileri seçin”
Sosyal medya yönetimi, bazen markalar tarafından gereken önem ve özeni görmediğinden, ajanslar olarak, bu temeldeki uyumsuzluğun üstesinden gelmek gerekiyor. Ay, ajans sahiplerine müşteri seçerken seçici olmalarını tavsiye ediyor. “Müşteriler bizi seçtiği kadar sizin de onları seçmeniz gerekiyor” diyor. "Kötü bir ilişki içinde olmanın ve istismara uğramanın hiçbir anlamı yok."
Qoropa Ajans, bireysel girişimcilerden orta ölçekli şirketlere kadar geniş bir yelpazedeki müşterileri ile iletişim kanallarını her müşterinin mevcut araçlarına ve tercihlerine göre uyarlıyor.
“İletişim zorluklarını gidermek önemli”
Sosyal medya yönetimi için bir marka ile anlaştığınızda, kaçınılmaz olarak müşteri beklentilerinin proje gerçekleriyle uyuşmadığı durumlar ortaya çıkar. İletişim bozulduğunda, açıkça belgelenen süreçler ajansı ve müşteriyi korur.
Ufuk Can Ay şöyle anlatıyor; Size anlatabileceğimiz pek çok deneyim ve... hikaye var." “Gerçek şu ki... yanlış iletişim kurduğumuz zamanlar oluyor. Süreçleri işleyene kadar kimin haklı, kimin haksız olduğunu söylemek zor ve bu durum herkes için tuhaf bir hal alıyor.”
Pek çok sorun, organik ve ücretli sosyal medya arasındaki fark, gösteriş ölçümleri ile gerçek iş sonuçları ve diğer dijital pazarlama temelleri arasındaki temel bilgi eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Müşterilerin, özellikle de bir ajansla çalışmaya yeni başlayanların, kişisel sosyal medya kullanımlarına ilişkin yanlış varsayımlara sahip olmaları alışılmadık bir durum değil.
Bu durumlarda ajans, net verilere ve iletişimi gerçeklere yönlendirmeye başvuruyor. Ay, “Veriler yalan söylemez" diyor. "Dolayısıyla her şeyin veriye dayalı veya kağıt üzerinde olması gerekiyor ya da hem kendinizi hem de müşteriyi korumak ve korumak için bir tür sürecin mevcut olması gerekiyor."
Kaynak: https://qoropa.com/sosyal-medya-yonetimi-ajansi-nasil-secilir/
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
||||||||||||
Koç 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||