Kurumsal SEO ise kurumsal firmaların arama motoru taramalarında daha kolay bulunması ve üst sıralara çıkabilmesi için yapılan çalışmalara verilen isimdir. Simur Digital bu amaca yönelik olarak iş ortaklarına kurumsal SEO danışmanlığı hizmeti vermekte olup bu kapsamda üzerinde titizlikle durulması gereken birden fazla çalışma alanı vardır. Bu çalışmaların doğru bir şekilde uygulanmasıyla kurumsal web sitelerinin organik trafiğinin artması ve marka prestijine büyük katkı sağlanması söz konusu olacaktır.
Dikkatli, titiz ve marka özelinde uygulanan SEO çalışmalarıyla arama motorlarında her geçen yükselmek ve daha fazla kişiye ulaşmak gibi bir avantaj yakalanabilir. Böylece kurumsal iş ortaklarının ürünlerinin, hizmetlerinin, teknik bilgilerinin ya da araştırmalarının tanıtımı ve satış hacmi artırılır.
Kurumsal SEO Danışmanlığı İle SEO Süreçleriniz Profesyonelce Yönetilir
Kurumsal SEO sürecinde ilk olarak firmanın hedefi belirlenir. Firma ayrıntılı bir şekilde analiz edilir, beklentileri ve hedefleri titizlikle incelenir. Daha sonra rakip ve sektör analizi yapılır. Sektör analizi yapılırken aynı segmentteki firmalar da analiz edilir.
Anahtar kelime araştırması kurumsal SEO çalışmalarının en önemli kısmıdır. Anahtar kelimeler belirlenirken öncelikle sektörde en çok aranan kelimelerin tespit edilmesi gerekir. Arama trafiğinin yüksek olduğu tespit edilen anahtar kelimeler içinden web sitesiyle ve sitenin içeriğiyle uyumlu olan kelimelerin kullanılması çok önemlidir. Diğer bir deyişle yalnızca trafiği yüksek olan anahtar kelimelerin seçilmesi yeterli değildir. Kurumsal SEO çalışmalarından olumlu sonuçlar alınması için hedef kitleye ve firmaya uyan en doğru anahtar kelimelerin seçilmesi gerekir.
SEO çalışmalarında olduğu gibi kurumsal SEO çalışmalarının olmazsa olmazlarından birinin site içi SEO (on page SEO) çalışmaları olduğu kolaylıkla söylenebilir. Kurumsal firmanın daha önceden satın aldığı bir alan adı yoksa ilk olarak SEO çalışmalarına uygun bir domain name alımalıdır. Seçilecek olan domain name içinde anahtar kelime bulunmalı, kısa, net ve akılda kalıcı olmalıdır. Bu özellikler web sitesinin doğrudan trafik oranını ve tıklanma sayısını doğrudan etkiler.
Site içi SEO çalışmaları kapsamında web sitesinde yer alan yazıların doğru bir şekilde hazırlanması, görsellerin uygun özelliklere sahip olması, iç linklemeler yapılması, Page Speed çalışmalarıyla meta tag’lerin yerleştirilmesi süreci tamamlanmalı ve sitenin kullanıcı dostu haline getirilmesi için çalışmalar yapılır.
Arama motorunda arama yapan kullanıcılar uzun süre beklemek istemediğinden web sitelerindeki içeriklerin yüksek boyutlarda olmaması bir avantaj olarak kabul edilir. Görsellerin yüksek boyutta olması sitenin ağırlaşmasına ve sayfaların geç yüklenmesine neden olur. Buna bağlı olarak web sitesinin kullanıcı sayısı azalabilir.
Site içi SEO çalışmalarının en önemli kriterlerinden biri olarak web sitesinin tasarımının sadeliği sayılabilir. Kurumsal firmayı, hizmetlerini ve ürünlerini en net ve iyi şekilde yansıtan bir ana sayfanın tercih edilmesi kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlar. Sağlam bir ana sayfaya sahip olunduğunda AdWords reklamı verildiğinde tık başına maliyetin azalması avantajı elde edilir.
Kullanıcı web sitesinin iç sayfalarında gezindiği arada amacını karşılayıp karşılamadığı kolayca anlamalı ve aradığına mümkün olan en hızlı şekilde ulaşabilmelidir. Bu nedenle sitenin menü yapısından içeriklerin kalitesine kadar birçok öğe arama motorları ile uyum içerisinde olacak şekilde optimize edilmelidir.
Web sitesinin rengi kesinlikle rahatsılık uyandırmamalı ve markanın kurumsal kimliğine uygun olacak bir şekilde seçilmelidir. Web sitesini sürekli güncellenmesi SEO çalışmalarının başarısı açısından çok önemlidir. Arama motorlarının botları açısından web sitesinin aktif ve güncel olması çok önemlidir.
Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
Kurumsal SEO çalışmalarının bir sonraki adımı site dışı SEO çalışmasıdır. Site dışı SEO çalışmalarının en önemli adımını web backlink adımı ve indeksleme çalışması oluşturur. Backlinkler alınırken belli başlı noktalara maksimum düzeyde dikkat edilmelidir. Bunlar arasında ilk sırada backlink sayısı ve kalitesi gelir. Yanlış ya da aşırı backlink politikası izlenmesi SEO çalışmalarını olumsuz yönde etkiler. Bu aşamada backlink alımının zamana yayılması gerekir. Aşırı hızlı bir şekilde backlink alınması arama motorlarına sitenin spam yaptığı sinyalini verir. Buna bağlı olarak kısa vadede getireceği faydalı sonuç uzun vadede kaybedilir. Yapılan çalışma da doğru ve kaliteli bir SEO çalışması olmaz.
Site dışı SEO çalışmalarında sosyal medya stratejisinin doğru bir şekilde belirlenmesi de oldukça önemli bir noktadır. İnstagram, Twitter, Youtube, Facebook, Google+, Linkedln gibi mecralarda düzenli bir şekilde içerik paylaşılması kurumsal SEO çalışmalarının başarısını artırır. Doğal backlink alınmasını ve web sitesinin tıklanma oranının artırılmasını sağlayabilir.
Yapılan kurumsal SEO çalışmalarından istenilen verimin elde edilebilmesi ve yapılan çalışmaların sonuçlarının gözlemlenebilmesi için periyodik olarak raporlamalar yapılması çok önemlidir. Bu sayede çalışmaların kalitesinin ölçülmesi mümkün olabilmektedir.
Simur Digital’i Ziyaret Etmek İçin : https://simur.org/
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |