Antalya Sürücü Kursları ve Çalışanları Dernek Başkanı Hakan Akan, yaz aylarında motosiklet kullanımının arttığını, buna paralel olarak kaza sayısında da artış olduğunu ifade etti. Motosikletlerde arabalardaki gibi kaporta ya da hava yastığı gibi önleyicilerin olmadığına işaret eden Hakan Akan, "Araç sürücüleri ne yazık ki aynaları tam kullanmıyor. Aynaya bakmadan açılan bir kapı ve arkadan gelen motosikletin görülmemesi nedeniyle ne yazık ki ölümlü trafik kazaları meydana gelebiliyor. Yine aynı şekilde aynaya bakılmadan yapılan şerit değiştirmeler trafikteki tüm araçları tehlikeye atıyor. Aynaları kullanalım ve kimsenin hayatını karartmayalım" dedi.
ARACA ORANLA 16 KAT RİSKLİ
Motosiklet kullanan kişilerin korumalarının kask ve üzerindeki giysiler olduğunun araç sürücüleri tarafından unutulmaması gerektiğine değinen Başkan Akan, motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında araç içindekilere oranla 16 kat ölüm ve 4 kat daha fazla yaralanma riski taşıdığını anlattı. Motosiklet kazalarının şiddetli olaylar olduğunu, bu kazalarda yaralanmanın sıklıkla sürücünün fırlaması ve duran bir nesneye veya yere çarpmasına bağlı olduğunu vurgulayan Hakan Akan, "Koruyucu başlıklar sert dış yapıları ile darbeleri emer ve dağıtır, ciddi kafa yaralanmalarını önler, nesnelerin doğrudan kafa ile temasını engeller" diye konuştu.
"KAZA ÖNLEME PROGRAMI BAŞLAMALI"
Motosiklet kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmaların en önemli nedeni kafa yaralanmaları olduğuna işaret eden Akan, birçok ülkede koruma başlığı kullanılmasının yasal zorunluluk olduğuna değindi. Hakan Akan, "Trafik kazalarını önleme programları yanında motosiklet kazalarını önleme programları da başlatılmalıdır. Kazaları önleme, kaza sırasında yaralanmaların azaltma, yaralılara hızlı acil tıbbi bakımı ulaştırma ve uygun tıbbi bakımı sağlama konusunda etkinlikler düzenlenmeli" diye konuştu.
ANTALYA, (DHA)