Antalyalı iletişim eğitmeni Ramazan Karakaya, çıkardığı 'Eyvah Müşteri Geldi' adlı kitapta özellikle hizmet sektöründe yaşanan müşteri-satıcı, müşteri-eleman, satıcı-eleman arasındaki iletişim çatışmalarına ağırlık veriliyor. Karakaya kitabında, bu çatışmaların nasıl aşılabileceği konusuna da dikkat çekiyor. Kitapta, kültürümüzden ve kendi esnaflık hayatında yaşadığı kesitlere de yer vererek bunları okuyucularına aktaran yazar, bazen verdiği örneklerle hem gülümsetiyor, hem düşündürüyor.
EĞİTİM VE SEMİNERLERE KATILIYOR
Yazar ayrıca, sadece satıcı-eleman, müşteri eleman, müşteri-satıcı ilişkilerinin dışında işletme sahiplerinin işlerine, binalarına ve ekipmanlarına yatırım yaparken çalışanlarının eğitimlerini göz ardı etmemelerini, eğitimlerle onlara değer verdiğini örneklerle kitabında okuyucularına aktarıyor. Bugüne kadar 500'e yakın firma ve kuruluşa eğitim ve seminerler verdiğini belirten Ramazan Karakaya, şöyle konuştu:
"İşimizde başarılı olabilmemiz, diğer insanlarla iyi ilişkiler kurabilme yeteneğimize bağlıdır. Yaşam denen bu zorlu yolda edindiğimiz tecrübeler ve bir dizi bilgi birikiminin paylaşılması gerektiğine inanıyorum. Bu ilk kitabımda birçoğu kendi esnaflık hayatımı kapsayan veya yakın çevremden gözlemlediğim 'Müşteri memnuniyet(sizliği)i' deneyimlerimi gazeteci-eğitmen penceresinden bakarak okuyucuyla paylaşmaya çalıştım. İletişimin olmadığı yerde memnuniyet bekleyemeyiz. Sattığınız ürün konusunda uzmansınızdır. Ürününüzü çok iyi tanıyor olabilirsiniz. Ürettikleriniz çok kaliteli de olabilir. Ama müşterilerinizle iletişim kurma beceriniz yoksa piyasalarda olmanız gereken yerlere gelemezsiniz. Ben de başta gülümsemenin önemi olmak üzere, birçok konuya dikkat çekmek istedim."
Kitabının önümüzdeki günlerde internet üzerinden satışa sunulacağını aktaran Karakaya, bunun da bir sosyal medya aracılığıyla kamuoyuna duyurulacağını ifade etti.
Süleyman EKİN/ANTALYA, (DHA) -