Kamuoyuna Duyurulur!
Tüm Reklamcı ve Ajanslar Derneği (TÜRAB) 2020 yılında başlayan ilk adım çalışmaları ve hayata geçireceği sektörel projeleri ile 2 yıllık hazırlık sürecinden sonra 2022 yılında resmi statüsüne kavuştu.
Reklam firmaları, reklam ajansları, organizasyon firmaları ve baskı gurubu sektörü dahil geniş bir yelpazeyi kucaklayan TÜRAB, gerçekleştirdiği proje ve basın lansmanı ile kamuoyunun karşısına çıktı.
Hayata geçmesi elzem olan projeler dahil, sektörel sorunların çözüme kavuşması için çatı örgüt hedefi ile kısa sürede yüze yakın üyeye sahip olan TÜRAB, Antalya ticaretinin temsil noktası olan Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ATSO'da da meslek komitesi seçimlerinde "SARI, TARAFSIZ" listeyi destekleme kararı aldı.
TÜRAB üyeleri, duayen sektör temsilcileri ve çok sayıda ATSO 38. Grup Meslek Komitesi üyesinin desteği ile tarafsız "SARI LİSTE", kısa sürede adından söz ettirdi, seçimlere heyecan getirdi.
Daha aktif, sektörüne daha fazla hizmet eden, bireysel çıkardan ziyade kurumsal hedeflere odaklanan bir komite hayali ile çıktığımız yolda, tüm dikkatler SARI LİSTE üzerinde yoğunlaştı.
Reklam çalışmaları, oluşan sinerji ve enerji, sektörün duayen isimlerinin desteği ve TÜRAB'a olan güven, "seçimin en çok konuşulan grubu, en renkli ekibi" olmamıza neden oldu. Elbet konuşulmak ve ciddi rakip olarak görülmek, beraberinde yarışa katılan kırmızı ve mavi listeden de birleşme çağrılarının gelmesine, farklı camialardaki isimlerin de devreye girmesi ile sürecin olgunlaşmasına neden oldu.
Yapılan görüşmelerde sarı liste olarak mavi liste ile birleşme kararı alınmış, tek hedefin ise TÜRAB projeleri olduğu açıkça belirtilmiş, bireysel çıkarların değil, kurumsal projelerin gerçekleştirilmesinin önünü açacak güçlü irade oluşmuştur.
Elbet listelerin birleşmesinin doğal olduğu kadar, sektörde sevilen, ticaret liyakatine özen gösteren, tek amacı popüler olma, ön plana çıkma gayesi olmayan, seçim bahane edilerek karalama çalışmasına girmeyen, ticaretin ahlaki değerlerini yıpratmamış yolculuk arkadaşları isteğimiz, en önemli şartımızdı.
Bu süreçte, ATSO Komite seçimleri sonrası, ATSO başkanlık seçimleri öncesinde sarı ve mavi listenin birleşmesi hususunda kamuoyuna yanlı ve yanlış bilgiler verilmek istendiğine şahit olduk. Bu süreçte "Sarı listenin sadece 50 oy oranına sahip olduğunu, ATİP adında bir STK'dan ayrılanlarların sarı listede bulunduğunu, seçimin kazananının ise mavi listede devre dışı bırakılan malum kişinin olduğunu" belirten, birbirinin aynısı türünde köşe yazıları ve paylaşımlar ile TÜRAB'ın desteklediği sarı listenin itibarsızlaştırılmaya çalışıldığını ibretle izledik.
Başkanlık seçimlerinden önce başlatılan bu itibarsızlaştırma ve bir kişiye itibar yükleme girişimi bilinmelidir ki beyhudedir, kişinin kendisinin yazıp oynadığı bir senaryodan ibaret filmdir. Bahsedilen dernekten ayrılan sadece bir kişinin sarı listede yer alması, mesajlarda kullanılan çoğul kişi içeren cümleyi çürütürken, aramıza katılan değerli ismin bahsedilen dernekten ayrılması, o STK'nın başındaki kişide oluşan hazımsızlık duygusu olarak bilinmelidir.
Birleşme öncesi sarı listenin meclis üye adaylarını itibarsızlaştırmaya yönelik cümleler kullanarak sektördaşlarımızdan oy isteyen, sonrasında mavi listeden devre dışı bırakılmasını hazmedemeyen malum zat, aslında reklam camiasında kendi itibarını daha da erozyona uğratmış, zihinlerde yerleşen soru işaretlerini de adeta cevaplamıştır.
Komite ve başkanlık seçimlerinde gördük ki bir oyun bile seçime etkisi yadsınamaz bir gerçek. Mavi ve sarı komitedeki ekip üyelerinin bir araya gelerek hangi grubun ne kadar oy ve potansiyel gücü olduğu, "sarı listenin ne kadar sektöre hakim olduğu" toplanan yetki belgeleri ile tespit edilmiş, bahsedilen 50 oy rakamı iftira niteliği ile kayıtlara geçmiştir.
Bizce önemli olanın ise seçimin alınması için sarı ve mavi listenin gösterdiği çabanın gerçeğidir.
Bunun yanında ilgili şahsın listelerdeki oy kaydının sadece 7 olduğu, listesindeki iki kişinin de oy kullanmaya gelmediği tespit edilmiş, oy desteğini aldığımız bazı isimlerin bahse konu kişiye tepkisi sebebiyle sonuç sandığa yansımıştır.
Ayrıca sonuçlara baktığımızda ATSO'nun 12 yıllık geçmişinde 38. Grup Meslek Komitesi seçimlerinde oy kullanımı 200 sayısını geçmemişken, bu dönem 361 kişi oy kullanmış, "sarı liste" seçime ayrı bir heyecan katmış, sektörü sandığa çekmiştir.
Bu bağlamda günlerce mesai harcayan sarı ve mavi liste çalışma grubunda yer alan dostlarımıza, birleşilen mavi listeye oy veren tüm sektördaşlarımıza teşekkür ediyoruz.
TÜRAB olarak sektördeki işini layığı ile yapan sektördaşlarımızı ve sektörü itibarsızlaştırmaya çalışan, maçı kazanmak için her yolu mübah gören kişi ve kişiler ile mücadelemizin süreceğini, gereken cevabın en uygun ve olgun zamanda çekinmeden verileceğininin de bilinmesini isteriz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Tüm Reklamcı ve Ajanslar Derneği (TÜRAB)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
||||||||||||
Koç 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||