TÜKODER Şube Başkanı Abdullah Özçulcu, her yıl şikayet ve bilgi edinme adına 10 binin üzerinde başvuru aldıklarını belirterek, bu sayının giderek yükseldiğini kaydetti. 2010 yılında 1892 yazılı şikayet başvurusu alıp işlem yaptıklarını kaydeden Özçulcu, bu başvurularda ilk sırayı 675 başvuruyla banka uygulamalarının aldığını açıkladı. Bankaları 487 şikayetle satış sonrası hizmetler, 311 şikayetle telefon tarifeleri, 249 şikayetle kapıdan satışların izlediğini belirten Özçulcu, ayıplı mal ve hizmetlerle ilgili de 170 başvuru aldıklarını kaydetti.
2 AYDA 400 BAŞVURU
Başvuranların yüzde 52'sini kadın, yüzde 48'ini erkekler oluştururken, en çok başvuruyu ise lise mezunlarının yaptığını belirten Özçulcu, bu yılın ilk iki ayında da 400'ün üzerinde yazılı başvuru olduğuna dikkati çekti. Özçulcu, "Bu sayının yaz mevsimiyle birlikte daha da artacağını düşünüyorum. 1031 liranın altındaki uyuşmazlıklara, tüketici dernekleri, birlikleri ve tüketici hakem heyeti bakarken, üstü uyuşmazlıklarda ise tüketici mahkemelerine başvurulması gerekiyor" dedi.
TÜKETİCİLERE UYARI
Abdullah Özçulcu, derneğin bütün uyuşmazlıklarda yol gösterici olduğunu belirtti. Özçulcu, "Her ne konuda olursa olsun insanlarımızın haksızlık karşısında haklarını aramasını istiyoruz. En azından gelemiyorlarsa telefonla bize danışabilirler. Ayrıca üstüne basarak söylemek istiyorum, bir hizmet satın alırken mutlaka ve mutlaka fiş almayı alışkanlık haline getirsinler. O ürünle ilgili sorun yaşanıldığında şikayet halinde en büyük kanıt bu fiş olacaktır" diye konuştu.