Dünya genelinde 29 ülkede şubesi bulunan marketler zinciri, 'coğrafi işaret tescili'ne sahip Finike portakalı için Finike'de portakal bahçelerinde tanıtım filmi çekti. Tanıtım filminde rol alan Finike Ziraat Odası eski Başkanı ve narenciye üreticisi Hüseyin Uygun uluslararası marketler zinciri olan bu firmanın Türkiye'nin özel ürünlerini dünyada tanıtmak amacıyla çalışma başlattığını söyledi. Özellikleriyle markalaşan Finike portakalının listenin ilk sırasında yer aldığını kaydeden Uygun, portakalın yanı sıra Taşköprü'nün sarımsağı, Dalaman'ın limonuyla ilgili hazırlanan tanıtım filmlerinin öncelikle sosyal medyada paylaşıldığını belirtti.
GERÇEK DEĞERİNDE SATILACAK
Firmanın, 29 ülkenin tedarikçi ve genel müdürlerinin katıldığı bir toplantı sunum yapmayı planladığını kaydeden Uygun, firmanın, bu çalışmayla gerçek Finike portakalına sahip çıkmak istediğini anlattı. Uygun, "Finike portakalının 'coğrafi işaret belgesi' var. Fakat hala farklı şehirlerde bu marka kullanılarak pazara sunuluyor. Firmanın profesyonel çalışma grubu, Finike portakalını 29 ülkeye kendi zincir marketler grubu aracılığıyla pazarlayacak. Portakalımız gerçek değeriyle satılabilecek" dedi.
PAZAR SIKINTISI
Finike'de yaklaşık 200 bin ton pazar değeri olan portakal üretildiğine işaret eden Uygun, şunları dedi: "Köy yumurtası, çiftlik yumurtasından farklı fiyata, Anzer balı diğer ballardan farklı fiyata satılıyorsa, özellikleriyle markalaşan Finike portakalının da gerçek değerinde satılmasını ümit ediyoruz. Portakalın dünya üretimi 100 milyon ton civarındadır. Bizim üretimimiz 200 bin ton. Gerçek Finike portakalı dünya pazarına sunulduğunda kapışılacaktır. İspanya 6,5 milyon portakal üretiyor ve pazar sıkıntısı yaşamıyor."
3,5 MİLYON TON ÜRETİM
Türkiye'nin tüm üretimimin 3,5 milyon ton olduğuna işaret eden Uygun, portakal fiyatının yükselmediğini söyledi. Girdi fiyatlarının arttığını vurgulayan Hüseyin Uygun, "2001 yılında portakal 70 kuruşa satılıyordu. Bugün halen 60-70 kuruş. 13 yıllık süreçte gübre fiyatı 12 kat, ilaç 13 kat artmış. Mazot fiyatları artmış. Ama bizim ürünümüz yerinde sayıyor. Bunun neden pazarlama sıkıntısıdır. Bu nedenle bu firmanın başlattığı çalışma üretici için fırsat olacak. Firma, tedarikçi yetkilisi, paketleme tesisinden değil bahçeyi görerek ürün alacak" diye konuştu.
Suat SÖĞÜT/FİNİKE, (DHA)