Antalya'da ayıplı mal satan zincir maketin şubesine mühür
Antalya'da ayıplı mal satan zincir maketin şubesine mühür
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç Antalya'da
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç Antalya'da
'Yenidoğan çetesi' lideri Fırat Sarı hakim karşısında
'Yenidoğan çetesi' lideri Fırat Sarı hakim karşısında
Antalya'da demokrasi için sanat
Antalya'da demokrasi için sanat
27 Mart 2013 Çarşamba - 10:26

‘Emniyet kemerini doğru kullanmıyoruz’

İLERİ sürüş teknikleri uzmanları, emniyet kemerinin doğru kullanılmaması nedeniyle en ufak kazada bile ölümcül sonuçlar yaşanabildiğini söyledi.

‘Emniyet kemerini doğru kullanmıyoruz’
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

Türkiye'de son dönemde yapılan bilinçlendirme, eğitim çalışmaları, denetimler ve araç üreticilerinin geliştirdikleri sistemler sayesinde emniyet kemeri kullanma alışkanlığı yaygınlaşmaya başladı. Güvenli sürüş teknikleri uzmanı Cantek Hurmoğlu, Türkiye'de emniyet kemerinin doğru kullanılmadığını kaydetti. Cantek Hurmoğlu, emniyet kemerinin doğru kullanılmaması halinde düşük hızlarda bile ölümcül sonuçlar ortaya çıkabileceğini aktardı. Hurmoğlu, "Biz emniyet kemerini takıyor ve bırakıyoruz. Fakat emniyet kemeri vücudumuza yapışmıyor. Oysa elimizle boşluğu alıp, hem alt hem de üst kısmın tamamen vücudumuza temas etmesini sağlayamalıyız. Bizim en büyük yanlışlarımızdan biri de özellikle kışın kalın elbiselerle aracın içine oturuyoruz. O elbiseler vücutla emniyet kemeri arasında bir boşluk bırakıyor. O yüzden araç kullanırken genelde emniyet kemerinin vücuda temas etmesini sağlayacak elbiseler tercih etmeliyiz" diye konuştu.
Yükseklik ve alçaklık ayarının büyük önem taşıdığını kaydeden Hurmoğlu, emniyet kemerinin omuzla boyun arasına denk gelen kısmının vücuda temas etmesi gerektiğini, bu sayede kemerin gerçek işlevini yerine getirebileceğini vurguladı.
KAFALIK DOĞRU AYARLANMALI
Emniyet kemerinin yanında koltuklardaki kafalıkların yanlış kullanımının da ölümcül kazalara davetiye çıkarabildiğine değinen Cantek Hurmoğlu, şunları kaydetti:

"Biz kafalığı genelde çok iyi kullanmıyor ve önemsemiyoruz. Ama bu kafalık kaza esnasında emniyet kemeriyle birlikte gerçekten içindeki insanları çok fazla koruyabilecek iyi bir mekanizma. Bunun için doğru bir ayar olması gerekiyor. Kafa ile kafalık arasındaki mesafe en fazla 2.5 santim ya da 3 parmak olmalı. Kafalığın orta noktasını da göz hizamıza gelecek şekilde ayarlayabilirsek en doğru pozisyon budur. 13 kilometre hızla yaşanan bir kazada bile kafa yaklaşık olarak 46 santim yer değiştirebiliyor, kafalığı doğru ayarlayamadıysak boyun kırbaç hareketini yaparak kırılıyor. Aslında kişi düşük hızdaki kazadan hiçbir zarar görmeyecekse bile kafalığı doğru kullanmadığı için çok büyük zarar görebiliyor."

ARAÇ KULLANMA KÜLTÜRÜMÜZ YOK
Türkiye'de emniyet kemeri ve kafalığın doğru kullanımı konusunda yeterli bilincin olmadığını dile getiren Cantek Hurmoğlu, üniversite mezunu araç sahiplerinin bile güvenli araç kullanma kültürüne sahip olmadığı için trafikte çok büyük ve ölümcül hatalar yapabildiğinin altını çizdi. "Türkiye'de herkes araç kullanmayı çok iyi bildiğini düşünüyor" diyen Cantek Hurmoğlu, en büyük yanılgının da buradan kaynaklandığını kaydetti.
Özgür ÖZTÜRK/ANTALYA, (DHA)

 
Kaş Marina yatçıların gözdesi
 
Rekabetçiliğin lideri İstanbul
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kaş Marina yatçıların gözdesi
ANTALYA'nın Kaş İlçesi'nde 2 yıl önce hizmete giren Kaş Marina, çevre ...
Evini satmak isterken icralık oldu
ANTALYA'da evini satmak isteyen 46 yaşındaki Yüksel Arsalı Topyıldız, ...
HEM'den armut yetiştiriciliği kursu
KORKUTELİ Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü tarafından Yazır Köyü'nde armut ...
 
Şehit ailesine ziyaret
DEMRE'de Anka İlköğretim Okulu'nun 4'üncü sınıf öğrencileri, öğretmenleri ...
Hastane personeline iletişim semineri
GAZİPAŞA Devlet Hastanesi'nde görevli personele 'Etkili İletişim ve Empati' semineri verildi.
Kardelen festivali başlıyor
İBRADI'da her yıl düzenlenen Kardelen Festivali'nin 8'incisi 30 Mart'ta ...
 
Kemer'de Nevruz bereketi
KEMER'de kış dönemini sakin geçiren turistik tesisler, Nevruz Bayramı ...
Gazipaşa'ya engelli otobüsü
GAZİPAŞA Belediyesi tarafından şehir içi toplu ulaşımda kullanılmak üzere ...
Müdür Gülay'dan kolej ziyareti
ANTALYA İl Milli Eğitim Müdürü Osman Nuri Gülay, Teftiş Kurulu Başkanı ...
 
Dursun Gündoğdu
Siyasette bir tornistan hikayesi
YAZARLAR
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Mustafa Kemal'e ceza verilemez
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Bitmedi, bitmiyor, bitmeyecek…
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Robotaksi dönemi
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
757 yıllık bir Yörük geleneği
İsa Altun
İsa Altun
İban vurgununa dikkat
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Denizin güzelliği ve yaşadığım simit şoku…
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva