Finike'de oturan emekli öğretmen İhsan Çolak, 'Kayıp kaçak bedeli', 'Perakende satış hizmet bedeli', 'Sayaç okuma bedeli', 'İletim bedeli' adı altında kesinti yapılmasını haksızlık olarak niteleyerek, faturaya yansıtılan toplam bedel üzerinden harcanan elektrik, KDV ve kesintilerin ay ay dökümünü yaptı. Çolak, kendisinden 16 Ocak 2010 tarihinden 11 Kasım 2011 tarihine kadar tahsil edildiğini öne sürdüğü 707 lirayı Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş.'den (AKEDAŞ) geri almak üzere Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı'na başvurdu. Başvuru, 3 Nisan 2012 tarihinde Çolak'ın lehine sonuçlandı. Kurumun itirazı üzerine 7 Mayıs 2012 tarihinde Finike Asliye Hukuk Mahkemesi de bu kararı onadı.
Davanın lehine sonuçlanmasının ardından AKEDAŞ'tan parasının ödenmesini talep ettiğini belirten İhsan Çolak, "Kurum dava sonucuna itiraz etti. Paramı ödemek istemedi. Bunun üzerine Finike İcra Müdürlüğü'ne 34 TL icra bedeli ile başvuruda bulundum. Bir süre sonra İcra Müdürlüğü beni çağırarak, masraflarımla birlikte bana 761 lira 97 kuruş ödedi" diye konuştu.
'HAK VERİLMEZ ALINIR'
Vatandaşlara, haklarını aramalarını öneren Çolak, haksız yere kesilen paraya ihtiyacı olduğundan değil, doğru bulmadığı için itiraz ettiğini vurguladı. İhsan Çolak şöyle devam etti:
"Gerekirse bu parayı herhangi bir hayır kurumuna da bağışlarım. Ancak benim istediğim vatandaşların kaybolan hakları için başvuruda bulunmalarıdır. Hak verilmez, alınır. Bu, bütün dünyada böyledir. O nedenle vatandaşlara haklarını aramalarını öneriyorum. Avukat tutmadan, hiç masraf etmeden sadece Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvuracaklar."
Suat SÖĞÜT/FİNİKE (Antalya), (DHA)