E-ticaret, bireysel satıcıların veya işletmelerin ürün/hizmetlerini elektronik platformlar aracılığıyla satmasıdır. Fakat, e-ticaret yapmak için özellikle dijital kanalları yakından takip etmeli ve işletmenizi rakipler karşısında güçlü bir konuma getirmelisiniz. Peki, nasıl?
E-ticaret nedir, nasıl yapılır? Adım adım uygulayabileceğiniz bir satış rehberi ile devam ediyoruz.
E-Ticaret Nedir?
E-ticaret, ürün veya hizmetlerin online platformlar aracılığıyla satılması işlemidir. Elektronik ticaret yönteminde, öncelikle bir e ticaret sitesi kurmuş olmanız veya ödeme altyapısı olan bir pazaryerinde online mağaza açmanız gerekmektedir.
Peki, e-ticaret karlı bir iş mi? E-ticaret mantığı nedir?
Aslında e-ticaretin, fiziki satışa nazaran onlarca avantajı bulunmaktadır. E-ticaret mağazası açmış biri, fiziki bir mağazanın giderleri ile uğraşmak zorunda kalmayacağı için maliyetleri de minimize etme fırsatı bulur.
Bunun yanı sıra online alışverişin hızla arttığı bir dönemde, potansiyel müşterilerinize fiziki bir mağaza ile yeteri kadar ulaşamıyor olabilirsiniz. Zaten insanlar da artık bir ürün almak için yol parası vermek ve zaman harcamak gibi külfetlere katlanmaktansa, internetten alışveriş yapmayı tercih ediyorlar.
O halde, e-ticarete nasıl başlanır? Hazırsanız adım adım e-ticaret mağazanızı kuracağız.
E-Ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticaret yapmak için bir şirket açmış olmanız gerekmez. Fakat şirket açmadan fatura kesemezsiniz. Bu nedenle de işleriniz büyüdükçe faturalandırma yapamadığınız için online mağazanız yasal yükümlülükleri tam yerine getiremediği için cezalandırılabilir. Bu nedenle, internetten bir e-ticaret sitesi açmak ve satış yapmak için en azından şahıs şirketi açmanız gerekir.
E-ticarete nasıl başlanır?
E-ticarete başlarken bilmeniz gerekenleri adım adım yukarıda listeledik. Elbette her e-ticaret şirketi için bu adımlar değişiklik gösterebileceği için işinizi kurmadan önce kapsamlı bir araştırma yapmanızda fayda var.
E-Ticaret Yapmak için Gerekenler Neler?
E-ticaret yapmak için gerekenler aşağıda sıralanmıştır:
E-Ticaret Nasıl Yapılır?
E-ticaret nasıl yapılır sorusu, satış yaptığınız ürüne veya e-ticaret türünüze göre değişiklik gösterir. Fakat e-ticaret, ürün/hizmetlerinizi internet üzerinden dünyaya sunmanıza yardımcı olur. Hatta etkili dijital pazarlama tekniklerinden de faydalanarak çok kısa süreler içerisinde mağazanıza dünyanın her yerinden sipariş yağabilir. Bu nedenle e-ticaret yapmak için öncelikle potansiyel müşterilerinizi tanımalısınız.
E-ticaret nasıl yapılır, adım adım aşağıda listeledik:
Unutmayın ki online ticaret yapmanın birçok avantajı olsa da dezavantajlarından biri ise sabır gerektirmesidir. Her platformda olduğu gibi web sitenizde de müşterilerin kötü yorumları veya sosyal medyada markanıza dair negatif eleştiriler ile karşılaşabilirsiniz. Bu konuda dikkatli olmayı ve her bir eleştiriyi yapıcı bir geri bildirim olarak mağazanızı geliştirmeyi unutmayın.
Ticaret yapmak veya bir iş kurmak, internette anlatıldığı gibi 5 dakikada olmaz. Bu süreçlerin her biri birikimli olarak ilerler ve işinizin zamanla daha iyi yerlere gelebilmesini sğalar. Tam da bu nedenle, e-ticaret yaparken her bir aşamada özverili olmayı ve müşterilerinizle olan iletişiminizi güçlü tutmayı öncelik haline getirmelisiniz.
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler 2024 Listesi
2024 yılında Türkiye'de e-ticaret sektörü, teknolojik yenilikler ve tüketici tercihlerindeki dönüşümler sayesinde büyümesini sürdürmüş, %18'lik bir artışla pazar hacmini genişletmiştir.
Özellikle teknolojik ürünler, ev dekorasyonu, ve kişisel bakım ürünleri satışlarında gözlemlenen artışlar, e-ticaretin her geçen gün daha fazla tercih edilmesine yol açmıştır. Bu durum, Türkiye'de online alışverişin, pandemi sonrası kalıcı bir alışkanlık haline geldiğini göstermektedir.
E-ticarette en çok satılan ürünler aşağıdaki gibidir:
İnternetten e-ticaret için en çok satılan ürünler yukarıda listelenmiştir. Siz de en çok satılan e-ticaret ürünleri arasından tercihler yaparak web sitenizde satmak için bu ürünlere yer verebilirsiniz.
E-Ticaret Sitesi Kurma Adımları
E-ticaret sitesi kurmak için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:
Yukarıda yer alan listeye bakarak sizler de e-ticaret sitenizi kurabilir ve aynı gün içinde satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken bir konu; pazaryerleri yerine kendi e-ticaret sitenizi kurmanızın daha avantajlı olmasıdır.
Günümüz şartlarında nerede satış yapıyor olursanız olun en düşük komisyon bile %10’lardan başlıyor. Trendyol gibi yerlerde ise bu komisyon %20’lere kadar çıkabiliyor. Halbuki kendi web sitenizi kurmak ve sanal POS kurulumu ile tüm kartlardan ödeme alabilmek için yalnızca %2, %3 gibi komisyonlar ödemeniz yeterli.
Bu nedenle eğer e-ticaret yapmak istiyorsanız, her alışveriş esnasında ödemeniz gereken yüksek bir komisyon veya reklam ile uğraşmak yerine kendi web sitenizi kurarak satış yapabilirsiniz.
E-Ticaret Vergi Muafiyetleri 2024
E-ticarete yeni başlayanlar için çeşitli vergi muafiyetleri bulunmaktadır. Vergi muafiyet şartları arasında belirli bir tutarın altında satış yapanlar, ev hanımları, genç girişimciler gibi sınıflandırmalar yer alır.
Peki, e-ticaret vergi muafiyeti ne kadar? 2024 yılında vergi muafiyet sınırı 1.100.000₺ olarak belirlenmiştir. Bir yıl toplamında, bu tutarın altında bir gelir elde ettiyseniz vergi muafiyetlerinden faydalanabilirsiniz.
E-Ticaret Türleri Neler?
İnternetten ticaret yapmanın onlarca yolu var, peki siz hangi e-ticaret türünü hayata geçirmek istiyorsunuz? Bu soruyu cevaplayabilmek için öncelikle e-ticaret türleri neler detaylı olarak inceleyelim.
E-ticaret türleri:
En bilinen e-ticaret türleri yukarıda sıralanmıştır.
E-Ticaret Karlı Bir İş Mi?
E-ticaret; neyi, nasıl sattığınıza göre karlı veya zorlu bir iş olabilir. E-ticarette yüksek kazançlar elde edebilmek için öncelikle iyi bir pazar araştırması yapmış olmanız gerekir.
Rakipleriniz kim ve neler yapıyor? Hedef kitleniz kim ve neler istiyor? Satış yapabilmek için mağazanızı diğer mağazalardan ayıran özellikler neler? Fiyat/performans bakımından ürün fiyatlarınız doğru mu?
Her sorunun cevabı, sizin için bir ipucu niteliği taşır. Bu nedenle de kar edebilmek, ne kadar iyi pazarlama yaptığınıza göre değişir.
E-ticaretin karlı bir iş olması için dikkat etmeniz gereken diğer konu ise niş bir kategoride ürün seçmekten geçer. Ne kadar niş bir kategoride, ne kadar önemli bir ihtiyaca hizmet ederseniz satışlarınız da o kadar kolay olacaktır.
Örneğin; bir kadın giyim butiği açtığınızda online satış yapan binlerce butik ile yarışmanız gerekeceği için belirli bir süre boyunca iyi kar elde edemeyebilirsiniz.
Fakat yaşlılar için ortopedik taban havalandırmalı terlikler satan bir mağazanın işi daha kolay olacaktır. Çünkü niş bir kategoride, potansiyel müşterileriniz bu ihtiyacını karşılamak için çok daha az rakibinize denk gelecektir.
Böylelikle yüzlerce butik arasından sizi seçmesini bekleyeceğiniz müşterileriniz niş bir kategoride çok daha az mağaza olduğu için herhangi bir seçim felci yaşamayacak ve satın almaya daha eğilimli davranacaktır.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |