Türkiye’nin 5 yıldızlı otelleri ve tur şirketlerinin işbirliğinde hazırladığı sağlık turizmi paketleriyle yabancı hastalara Türkiye’de hem tedavi, hem de tatil fırsatı sunan Dünyagöz Hastaneler Grubu, Antalya’da bu yıl üçüncüsü düzenlenen HETEX Sağlık Fuarı’nda çözüm ortaklarına verdiği ödüllerle teşekkür etti. Dünyagöz Hastaneler Grubu Uluslararası İlişkiler Grup Müdürü Gökhan Yuğrucu ve Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü Deniz Tünay tarafından Tez Tur, Rixos Group, THY, Gloria Hotels, Calista Luxury Resort, Susesi Resort & Spa Hotel, Majesty Hotels & Resorts, Maritim Pine Beach Resort, The Marmara Antalya, Antalya Fuarcılık A.Ş. ödüllendirildi.
YILDA 25 BİN HASTA
Ödül töreninde Dünyagöz Hastaneler Grubu’nun yurtdışı ve Türkiye çalışmaları ve hedeflerini anlatan Uluslararası İlişkiler Grup Müdürü Gökhan Yuğrucu, Sağlık Bakanlığı ve Gazi Üniversitesi’nin ortak verilerine göre, 2010 yılında Türkiye’ye tedavi amaçlı yurtdışından gelen hastaların yüzde 60’ının Dünyagöz Hastaneler Grubu’na ait olduğunu söyledi. Dünyagöz olarak yıllık 25 bin yabancı hastayı Türkiye’ye getirdiklerini açıklayan Yuğrucu, bu yılki hedeflerinin ise 50 bin olduğunu belirtti. Yuğrucu, geçen yıl dünyada 725 milyon kişinin sağlık turizmi kapsamında olduğunu ve bu yılki beklentinin ise 1.6 milyar olduğunu söyledi.
YENİ YATIRIMLAR GELİYOR
Dünyagöz Hastaneler Grubu’nun bu yıl ve gelecek yılki yatırım hedeflerini de anlatan Gökhan Yuğrucu, şunları söyledi:
“Türkiye’de yılın ilk yarısında İstanbul- Pendik, Adana ve Samsun’daki hastenelerimiz hizmete açılacak. Yılın diğer yarısında ve gelecek yılın başlarında İzmir, Denizli, Bursa, Eskişehir, Edirne, Kayseri, Trabzon ve Erzurum’da yeni hastanelerimizi hizmete açacağız. Yurtdışında ise Frankfurt, Londra, Tahran, Moskova, Kiev, Osto ile Bahreyn kentinde de franchising olarak yeni yatırımlarda 2011 ve 2012 yılları içinde hizmete girecekler.”
Gökhan Yuğrucu, Dünyagöz Grubu olarak bugüne kadar göz sağlığı alanına 300 milyon dolar, son 8 yılda sağlık turizmine ve Dünyagöz markasının uluslararası pazarlanmasına 10 milyon dolar harcama yaptıklarını vurguladı.
ANTALYA ÇEKİM MERKEZİ
Dünya sağlık turizmi sektörünün 2015 yılında 100 milyar doları geçmesinin beklendiğini belirten Yuğrucu, önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’nin bu pazardan aldığı payın yüzde 1'den yüzde 5 seviyelerine gelmesinin şaşırtıcı olmayacağını kaydetti. Türkiye’ye gelen yabancı hasta sayısında Antalya’nın büyük rol oynadığına dikkat çeken Yuğrucu, “Antalya, tatil cenneti olması nedeniyle sağlık turizminin çekim merkezi olmaya aday. Antalya, başta göz sağlığı olmak üzere diş ve saç ekimi gibi kozmetik amaçlı tedavilerde son 10 yılda hem AB üyesi ülkelerden, hem de Ortadoğu ve Balkan ülkelerinden hastaların tercih ettiği önemli merkez konumuna yükseldi” dedi.