'Dünya Çocukları Antalya ile Tanışıyor' projesi, Antalya'da 2006'dan bu yana birçok ulusal ve uluslararası projeye imza atan Triada Danışmanlık tarafından Expo 2016 Antalya'da tanıtıldı. Başbakanlık Tanıtma Fonu kapsamında gerçekleştirilen ve EXPO 2016 Antalya Ajansı tarafından desteklenen projede, Olimpos- Çıralı, Tahtalı, Kaleiçi, Perge-Aspendos-Side, Alanya-Damlataş-Şelaleler, Demre-Myra-Kekova, Antalya Müzesi-Konyaaltı, Termesos-Karain adlı 7 ayrı hikaye kitabı hazırlandı. Tarihi ve doğal değerlere ait fotoğrafların da kullanıldığı hikaye kitapları Türkçe, İngilizce, Almanca, Rusça ve Arapça olmak üzere 5 dilde 350 bin adet basılarak, Antalya'yı ziyaret eden turistlerin 8-12 yaş grubundaki çocuklarına ücretsiz dağıtılmaya başladı. Kitapların çizimlerini Yıldız Kaynak, hikaye kurgularını ise Nevcihan Öyken hazırladı.
HAVALİMANLARINDA ÇOCUKLARA DAĞITILIYOR
Hazırlanan kitaplarda çocuk dostu bir dil ve çizimlerin kullanıldığı ve kentin önemli tarihi ve turistik yerlerinin tanıtıldığını belirten Triada Genel Müdürü Ayça Bağcı, kitapların kentin sahip olduğu pazarlar ve erişmek istediği yeni pazarlar düşünülerek Türkçe, İngilizce, Almanca, Rusça ve Arapça hazırlandığını söyledi. Bağcı, kitapların EXPO 2016 Antalya çocuk adası alanı, Antalya ve Gazipaşa havalimanları, Antalya Valiliği, Büyükşehir Belediyesi, TÜROFED ve AKTOB'u ziyaret eden uluslararası heyetler, Antalya Ticaret Odası ve ATAV'ın katıldığı yurt dışı fuarlar, yüksek yatak kapasiteli oteller ve yerel tur operatörlerinin ofislerinde dağıtılacağını dile getirdi.
TATİL KARARINDA ÇOCUKLARIN ETKİSİ
Günümüzde tatil pazarının yaklaşık üçte birini aile tatil pazarının oluşturduğu ve çocukların tatil kararlarındaki etkisinin giderek arttığını belirten Ayça Bağcı, bu nedenle, bu pazar bölümünün daha yakından tanınmasına ve pazar bölümüne yönelik ürünlerin artırılmasına ihtiyaç duyulduğunu söyledi. Ailenin turizm ve seyahat endüstrisinde başlı başına bir tüketim birimi olarak, geniş bir pazar bölümü haline geldiğini anlatan Bağcı, “Amerika, İngiltere, Almanya ve Rusya gibi gelişmiş birçok ülkenin turizm istatistikleri, aile tatil pazarını toplam tatil pazarının yaklaşık yüzde 30'u olarak raporlandırmıştır. Türkiye iç turizm pazarında ise aile tatilleri, TÜRSAB verilerine göre tüm yerli tatillerin yüzde 80'i olarak belirtilmiştir. Bu verilerle birlikte, 2000 yılından beri aile seyahatleri yüzde 30'u bulacak düzeyde artış gösterirken, harcamaların toplam tatil harcamalarının yaklaşık yüzde 36'sını bulması turizm pazarlamacıları için ayrıca anlamlı olabilmektedir" dedi.
BUGÜNÜN ÇOCUKLARI YARININ TATİLCİLERİ
Aile tatillerinin sürdürülebilir turizm politikaları açısından ayrı bir önem taşıdığını belirten Ayça Bağcı, “Çocuklu ailelerde çocuklar, ebeveynleri kadar rasyonel düşünmemektedir. Dolayısıyla finansal, sosyal ve fiziksel birçok durumu dikkate almadan tatil konusunda ısrarcı olabilmekte ve ailesini etkileyebilmektedir. Tatil satın alma kararlarında, deneyimin en önemli bilgi kaynağı olduğu ve çocukların ebeveynlerden daha fazla memnun kalabildiği (Nickerson ve Jurowski, 2001) bilgisi dikkate alındığında, bugünün çocuklarının yarının tatilcileri olacağı kolaylıkla ifade edilebilirö dedi.
GELECEĞE YATIRIM
Antalya'nın tarihi, kültürel, doğal ve turistik değerlerinin, ailelerinin tatil kararlarında önemli rol oynayan 8-12 yaş grubundaki çocuklara daha iyi tanıtılmasını amaçladıklarını belirten Bağcı, böylece kente gelen ve tekrar gelecek olan turist sayısının artırılabileceğini dile getirdi. Kentin deniz-kum-güneş ekseni dışında kültürel, doğal ve tarihi değerlerinin de tanıtılması ve ziyaret oranlarının artırılabileceğini de belirten Bağcı, geleceğin tatilcileri olan çocukların kente yönelik olumlu izlenimler edinmesini amaçladıklarını da söyledi.
TANITILAN YERLERİ ZİYARET ETMEK İSTEYECEKLER
Kentle ilgili çocuklara hitap eden, çocuk dostu bir dil ve kurguyla yazılmış ve tasarlanmış herhangi bir tanıtım materyali bulunmadığını da anlatan Bağcı, bu nedenle özellikle 8-12 yaş grubuna hitap eden ve kentin çeşitli kültürel, tarihi ve turistik değerlerini tanıtan basılı materyallerin, bu grubun kenti daha iyi tanımasını ve sevmesini sağlayacağını kaydetti. Tanıtılan yerleri merak eden çocukların bu alanları ziyaret etmek ve kentte daha fazla vakit geçirmek isteyeceklerine de değinen Bağcı, “Böylece ülkemiz de farklı bir açıdan, farklı bir hedef gruba tanıtılmış olacaktır. Bu kitlenin ailelerinin tatil kararları üzerindeki potansiyel etkisi dikkate alındığında turizm açısından da önemli bir katkı sağlanmış olacaktır" dedi.
Kitap tanıtımına katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, projeyi fikir aşamasından itibaren takip ettiğini belirterek, Antalya'nın zenginliklerini çocuklara küçük yaştan itibaren anlatmanın kentlilik bilincine de katkı sağlayacağını söyledi. Kitapları kendi çocuklarına da okutacağını belirten Başkan Türel, "Antalya'nın tarihini, Antalya'nın değerlerini masalsı anlatım diliyle çocuklarımıza öğretmek, onların gelecekte de bu topraklara çok daha fazla değer vererek bu coğrafyanın önemini idrak ederek yaşamalarını vesile olacaktır" diye konuştu.
Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)