Özellikle devletin bu konuda titizlik gösterdiğini bilmekle beraber, öğrencileri anlamaktan geçen bir konu olduğunu vurguluyorlar. Velilere müşteri, öğrencilere ürün gözüyle bakmadığınızı gösterin.
Eğitim İçin Okul Seçiminin Önemi ve Reklamın Bundaki Etkisi
Eğitim hassas bir alandır ve hammaddesi insandır. Bu idealist, yetenekli ve sevgi dolu bireyler tarafından yapılmalıdır. Veli ve öğrencilerin okul seçiminde karar verme mekanizmaları, motivasyonları ve beklentileri tam olarak tanımlanmalıdır. Okul seçiminde tek bir karar verici veya tek bir karar kriteri yoktur. Bu unsurlar dikkate alınmadan yapılan bir eğitim reklamı, hem ciddi anlamda kötü eğitimli hem de hedef kitleye ulaşılamayacak bir reklam olmamalıdır. Bu nedenle hedef kitleyi doğru bir şekilde belirlemek ve iyi bir analiz oluşturmak çok önemlidir.
Hedef Kitle Neye Göre Belirlenir?
Eğitim Kurumları Google Reklam Stratejisini Nasıl Oluşturmalıdır?
Hedef gruplar;
Özel okulların hedef kitlesi ebeveynlerdir. Okul seçimi, ebeveynlerin çocuklarının hayatını etkileyen çok önemli bir karardır. Ebeveynleri Google’da olumlu cümlelerle karşılamalı ve onları web sitenize davet etmelisiniz. Web sitemize gelip etkilemek için seçeceğimiz sözler ve teklifler, ebeveynlerin beklentileri doğrultusunda ilgisini çekebilecek metinler olmalıdır.
Dershaneler, velileri Google’dan çeşitli reklam setleriyle bir kayıt formuna yönlendiriyor. Bir ebeveyni asla doğrudan bir forma yönlendirmemelisiniz. Bu, hedef kitleye ulaşmak için aceleci bir yaklaşım olabilir ve ebeveynleri dışarıda bırakabilir. Ebeveynler test etmek, araştırmak, fotoğraf görmek, video izlemek istiyor. Dijital pazarlamada hedef kitleyle konuşmak dediğimiz bir tabir vardır. Bu noktada hedef kitle planlaması ve reklam çeşitliliğini artırma ihtiyacı ortaya çıktı.
Reklam Yöneticisi Neden Önemlidir?
Başka bir deyişle, reklam yöneticiniz hedef kitlenizi, ebeveynleri, sporla ilgilenenler ve müzikle ilgilenmeye meyilli olanlar gibi alt gruplara ayırabilir. Bu şekilde, ebeveynler tarafından oluşturulan küçük gruplar halinde ilgi alanlarına göre uyarlanmış reklamlar alacaksınız. Örneğin, spor imkânları çok olan bir okulsanız, spor salonu olan spor yapan velilerden oluşan grubunuza bir teklif gönderebilir ve onları daha fazla bilgi için web sitemize veya Youtube kanalınıza davet edebilirsiniz.
Rakip analiziniz çok önemli. Detaylı rakip analizi yapmalısınız. Belki rakiplerinizin yaptığının aynısını yapmalıyız, belki de tamamen farklı bir şey aramalıyız. Bu doğrultuda, iyi yönlerinizi, rakiplerinizi, bölgedeki ebeveynlerin sizi tercih ettiğini ve sizin kendi stratejilerinizi belirterek ebeveynlere ne söyleyeceğinize karar vermek önemlidir. Doğru zamanda doğru metinlerle doğru hedef kitleye ulaşarak ebeveyn kazancı ikiye katlanır, böylece çok fazla harcama yapmadan rekabette öne çıkabilirsiniz. Ayrıca, broşür dağıtmak son derece verimsiz bir yöntemdir. Çoğunlukla broşürler okunmadan buruşturularak atılır.
İletişim:
Adres: Çınarlı Mah, Ozan Abay Cd. NO: 10 D:222, 35170 Konak/İzmir
Mail: [email protected]
Telefon: +90 532 290 35 45
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |