Peki satışla ilgisi nedir ?
Açıklayalım. Hepimiz kendi ilgi alanlarımıza yakın dura , bize benzeyen , aynı şeyleri paylaştığımız insanlara daha yakın dururuz. Onları diğerlerinden ayırırız. Sende bir satıcıysan ne sattığının önemi olmadan ,ürünün veya hizmetin ne olursa olsun bu psikoloji biliminin kanıtladığı kuralını biliyorsan işin kolay demektir. Satıcıysan önce ürünün/hizmetin hakkında eksiksiz bilgilere sahip ,kendine öz güvenle müşterin de güven oluşturarak zaten avantajlı durumdasın. Bu avantaja sahip olarak müşterine giderken asla unutmaman gereken bir kural var ;müşterine giderken düzgün giyimli ve bakımlı olmak zorundasın .Kimse karşısında kötü görünümlü ve bakımsız birinden bir şey almak istemez. Sen ister miydin ? Empati yap . Hatta kötü görünen satıcının ürününün işe yaramaz olduğunu , hizmetinden memnun kalmayacağını düşünür. Yani bu durumda müşteriye gidersen senin çıkaracağın işin kendisine bir fayda sağlamayacağını düşünecek. Senin bir işe yaramayacağını düşünecek. İşte satışa psikolojik bir bakış .
D.K.D ( Dinle –Konuş-Dinle ) bunu sürekli yazmaya devam edeceğim. Herkeste kalıcı olarak yer etmesini ve herkesin faydasını görmesini istiyorum. Müşterin ile psikolojik bağ kurmak için onu dinlemen sonra konuşman ve yine dinlemen gerekiyor. Onunla ortak noktalarını bulmanda bu teknik sana yardımcı olacak. Ne demiştik insanlar kendilerine benzer özellikleri olan insanları daha çabuk kabullenirler. İkinci avantajı da yakaladın. Ara sırada müşterinin yaptığı işi övebilirsin ama abartmadan. Bu çok daha yakın bir bağ kurmanı sağlayacak. Dene !
Eğer bu avantajlarını kullanırken karşındakinin beden dilini okuyabiliyor ve onunla uyumlu bir şekilde hareket edebiliyorsan o müşteriyi kazanmakla kalmaz seni başkalarına da önermesini sağlamış olursun.
Bunları uygulayarak müşterine girersen işte o zaman başarıyı yakalayacaksın.
SAT GİTSİN…
Mehmet Nuri ILDIZ.