Türkiye 30 Mart yerel seçimlerine hazırlanırken, seçimde yarışacak partiler de projelerini anlatmak için reklam ve tanıtım faaliyetlerini artırdı. Medya Takip Merkezi'nin The Wall Street Journal Türkiye için derlediği bilgilere göre siyasi partiler için sadece mart ayında 13 ulusal kanala 2508 adet reklam yayınlattı. 17 günde yayınlanan parti reklamlarının toplam süresi 27 saati buldu. En fazla siyasal parti reklamı veren parti AKP, alan kanal da NTV oldu.
HANGİ PARTİ BASINA KAÇ İLAN VERDİ?
Parti Basına ilan adedi
Adalet ve Kalkınma Partisi 1850
Milliyetçi Hareket Partisi 915
Cumhuriyet Halk Partisi 830
Saadet Partisi 179
Büyük Birlik Partisi 65
Demokrat Parti 53
İşçi Partisi 40
Demokratik Sol Parti 39
Yazılı basında yayınlanan reklamlara bakıldığındaysa siyasi partilerin bu mecralarda Mart ayında 4033 ilan yayınlatmış olması göze çarpıyor. Birincilik Ege'nin yerel gazetesi Yeni Asır, Hürriyet ve Zaman gazetelerinde. Bu 3 gazete de 17 günde 22 adet siyasi parti reklamı yayınlamış görünüyor.
Basın ilanlarında da birincilik TV reklamlarında olduğu gibi 1850 ilanla AK Parti'nin. İkinci olan ise 915 ilan adediyle MHP görünüyor. CHP 830 adet ilan yayınlatarak üçüncü sırada yer alıyor.
AKP'NİN EN ÇOK REKLAM VERDİĞİ KANALLAR
Kanal adı Reklam adedi
NTV 250
Kanal 24 228
ATV 221
TRT1 216
Star TV 215
TGRT Haber 209
Kanal 7 200
Kanal D 193
FOX 13
Show TV 7
CNN Türk 6
STV 3
Devamı wsj.com.tr'de..