ANTALYA'da uzun yıllardır yılan hikayesine dönen Batı Çevre Yolu'nda yaklaşık 1 yıl önce Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla ikinci etap temeli atıldı. Batı Çevre Yolu'nun tamamlanmasıyla hem Korkuteli istikametinden Burdur ve Denizli'ye, hem de Çeltikçi, Burdur, Isparta üzerinden İç Anadolu'ya giden ana güzergahlara doğrudan trafik aktaracak önemli bir transit koridor oluşturulacak.
Antalya kent merkezinde Konyaaltı sahiline paralel Akdeniz Bulvarı'nı da yüksek tonajlı kamyon ve TIR'lardan kurtaracak projede planlanan son dakika değişikliği, soru işaretleri yarattı. Yapımı devam eden yolun güzergahında Uncalı Mezarlığı'nın batı tarafından başlayıp Korkuteli Kavşağı'na kadar olan 5 kilometrelik güzergahın, yaklaşık 200-250 metre batıya doğru kaydırılması gündeme geldi.
Antalya Karayolları 13'üncü Bölge Müdürlüğü ekipleri tarafından başlatılan çalışma kapsamında Enicek olarak adlandırılan bölgede vatandaş arazilerine istimlak bedeli ödemek yerine güzergahın biraz batısında bulunan orman arazisi kullanılarak, maliyetin düşürülmesi amaçlanıyor. Yol güzergahının 200-250 metre kaydırılması durumunda ise Enicek bölgesindeki binlerce ağacın yok edilme endişesi yaşanıyor.
KARAR KESİNLEŞMEDİ
Güzergahın batıya kaydırılmasına ilişkin çalışmaların devam ettiğini belirten Karayolları 13'üncü Bölge Müdürü Mustafa Karademir, mülkiyeti şahsa ait çok sayıda arazi olduğunu, tarım arazilerinin kurtarılması için böyle bir düşünce oluştuğunu, ekiplerin planlamalarını henüz tamamlamadığını söyledi. Henüz verilmiş bir karar bulunmadığını dile getiren Karademir, ekipler çalışmasını tamamladıktan sonra inceleneceğini, ayrıca Karayolları Genel Müdürlüğü'nün onayının alınması gerekeceğini dile getirdi.
Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)