Çağdaş Sanatın genç kuşak temsilcilerinden Dönmez kendi gibi genç bir ekiple çalıştı ve işini bu kez Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri ile beraber yönetti. Dönmez, üçlemesinin son halkası “Seks-Siz”i tek gösterim olarak düşündü ve produksiyonun maliyeti nedeniyle Türkiye’de bir daha gerçekleştiremeyeceğinin altını çizdi. Dönmez’in sahnede içinde döneceği mekanizma için tam iki ay uğraşıldı, sahnenin tamamını pamukla kaplatmak isteyen Dönmez için özel bir firma ile anlaşıldı. Sanata yaptığı katkılarla bilinen Mersin Üniversitesi sanatseverleri yine Mersin’e çekecek.
"Sarılıp uyumak varken, ne gerek varsa sekse" ön notuyla seyirci karşısına çıkacak olan performansın Mersin'de devam eden hazırlıklarında biz de bulunduk. Dönmez'in performansın irite edici etkisini kullanarak tamamen formsal bir değişim yaşadığı ortada. Performansın akışını alırken daha performans gösterime girmeden düşündürdüğü ise bir derya şey. Hemen sormakta fayda var ki, Peter Hantke'nin"Kaspar" adlı tiyatro oyununu izlemeden, Travenyan'ın "Shıbumi" adlı yapıtını özümsemeden, Irvin D.Yalom'un "Divan" adlı romanı okumadan, ve Sevimli Hayalet Casper'a bu dünyanın değil diğer eterik dünyaların enerjisi yoluyla algılamadan "Seks-Siz"i anlamak, üzerine konuşmak mümkün olacak mı? Hatta daha da ileri gitmek ve sormak gerekirse Zeynep Sayın’ın “İmgenin Pornogrofisi” nden haberi olmayan biri bu performans karşısında kendini nasıl konumlandıracak, konumlandırabilecek mi?
Performansın adından anlaşılacağı üzere Dönmez bu kez, seksin asla olmadığı bir dünyadan bahsediyor. Kıyametten sonra yeni bir dünya tasarlayan ve bunu kendi penceresinden seyirciye yansıtan performansçı, ütopyasını sağlam temeller üzerine oturtmuşa benziyor. Bu yeni "Seks-Sizler Dünyası"nda, performansçı tarafından kadın ve erkeğin asla cinsel birleşme yaşamayacakları, sadece sarılıp uyuyacakları öngörülmüş. Konuşmaya ve sese yer verilmeyen performansta metin sahnenin kendisi olarak düşünüldüğünden yazılı bir tekst üzerinden de gidilmemiş. “Seks-Siz”, Dönmez’in üçlemesini tamamladığı son işi.
OBJELERİ YİNE GÜÇLÜ
Bebek pudrasının, balyozun ve kırmızı topuklu ayakkabının performansın en önemli simgelerinden olduğu iş tamamen akademik bir ortamda hayata geçirilmiş olmasıyla da benzerlerinden ayrılıyor. “Tekrarı yok, tek gösterim” uyarısı ile 9 Mayıs Perşembe saat 14:40'da, Mersin Üniversitesi Uğur Oral Konferans Salonu'nda performans takip ederlerle buluşacak olan performans için toplamda on kişilik bir ekip çalıştı ve sadece Dönmez’in içinde döneceği mekanizmanın yapımı iki ay sürdü.Dönmez, bu son performansında iki de şarkı seslendirecek. MFÖ "Tam Ortasındayım"ve Sezen Aksu’dan"Nihayet.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |