Şef Yıldız Can'ın çalıştırdığı 'Kadın Karavancılar Türk Halk Müziği Topluluğu'nun 'türkü karavanı', bu kez Kepez ilçesindeki ilk, orta ve lise öğrencilerinin eğitim gördüğü bir özel okula park etti. Okul yönetici ve öğretmenlerinin kapıda karşıladığı koro üyeleri, özel kıyafetleriyle sahneye çıktı.
'TÜRKÜLERİ HİSSETTİRİYORUZ'
Salonu dolduran öğrencilere yorumlayacakları türküler hakkında bilgi veren, bazı türkülerin de hikâyelerini anlatan koro şefi Yıldız Can, "Türküler bir milletin sesidir. Bu sesi çocuklarımıza, gençlerimize duyurmak, o güzel yüreklerinde hissettirmek ise bizim görevimizdir" dedi. Can, amaçlarının genç nesle Anadolu'nun bağrından çıkmış, zihinlerde yer etmiş türküleri dinletmek, sevdirmek olduğunu anlattı.
ÖĞRENCİLER NEŞELENDİ
Kadın Karavancılar Türk Halk Müziği Topluluğu, Erzurum, Erzincan, Sivas, Konya, Diyarbakır, Adana, Urfa, Amasya, Kütahya, Burdur yörelerine ait türküleri seslendirdi. Öğrenciler de birçok neşeli türküye eşlik etti. Konser hep bir ağızdan okunan 'İzmir Marşı' ile sona erdi.
KOROYA ÇİÇEKLE TEŞEKKÜR
Koro şefi Yıldız Can, Adem Atalay'ın yönetimindeki saz grubu ve koro üyeleri, öğrencilerin alkış yağmuruna tutuldu. Şef Can, "Çocuklarımızı türkülerimizle buluşturmaktan, onların coşkuyla türkülere eşlik ettiğini görmekten büyük mutluluk duyduk" derken, okul yöneticileri de koroya çiçekle teşekkür etti. Koro, huzurevlerinde yaşlılara, yetiştirme yurtlarında çocuklara, özel eğitim merkezlerinde de özel bireylere konserler veriyor.
Yusuf DEMİR/ANTALYA, (DHA)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
||||||||||||
Koç 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||