Grubun iş yaptığı 32 ülkedeki Real, Metro Cash&Carry marketlerinin domates, limon, portakal gibi meyve-sebze ürünleri Antalya’dan gönderilecek. Yakında buna balık da eklenecek.
Antalya, ünlü perakende devi Metro AG’nin 32 ülkesinin meyve ve sebzede 5 tedarik merkezinden biri oldu. Alman grubun, dünya genelindeki Metro Cash&Carry ile Real mağazalarının başta domates, biber, limon ve portakal olmak üzere meyve ve sebze tedariği Antalya’dan gerçekleştirilecek. Bu kararla Metro AG Antalya’da bir ofis ve özel bir kadro oluştururken yakında dünyaya gönderilecek ürünler arasına balık da eklenecek.
Antalya’nın aralarında İspanya Valencia, Fransa, ABD Boston’ın da bulunduğu 5 ana tedarikçi merkezden biri konumuna getirildiğini söyleyen Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Franz Müller, “Türkiye genişleme açısından ilk 5 pazarımızdan biri ve burada çok iyi bir gelişme gösteriyoruz. Türkiye’den dünyadaki diğer mağazalarımız için tekstil, gıda dışı ürünler, bahçe mobilyaları ve domates gibi ürünleri alıyorduk. Ama çok yeni bir gelişme yaşandı ve Antalya’nın dünya genelindeki 5 ana tedarik üssümüzden biri olmasına karar verdik. Bundan sonra Antalya’dan iş yaptığımız 32 ülkedeki mağazalarımıza ürün gidecek” dedi. Bunun Antalya ekonomisi ve Türk çiftçisine de büyük katkı yapacağına dikkat çeken Müller, “Yurtdışında özellikle Türk domatesi çok beğeniliyor. Buna limon, portakal, biber gibi ürünleri de ekliyoruz. Özellikle Batı Avrupa ülkelerine limon ve portakal Antalya’dan gidecek, yakında buna balık da eklenecek. Antalya’da kurulan toptan satın alma ofisimizle birlikte Antalya meyve ve sebzede, Boston balık ve deniz ürünlerinde, Valencia gıda ve sebzede, Fransa ise balıkta ana tedarikçimiz olacak” diye konuştu.
100 milyon euro yatırım
Metro AG’nin 2010 yılı mali sonuçlarının açıklandığı toplantı sonrası sorularımızı yanıtlayan Müller, Türkiye pazarına övgüler yağdırarak, “Türkiye, Rusya, Ukrayna ve Asya ülkeleriyle birlikte büyümek için önem verdiğimiz en gözde pazarlar arasında ve çok heyecan verici. Türkiye’deki kârlılığımızın gelişiminden çok memnunuz” değerlendirmesini yaptı.
“Türkiye geleceğinin ve geleceğimizin olduğuna inandığımız bir pazar” diyen Müller, şunları söyledi: “Burada 18 Metro Cash&Carry, 13 Real, 17 de Media Markt olmak üzere 48 marketimiz var. Markalarımızın hepsi de büyümek istiyor. Bu yıl çok daha fazla mağaza açacağız. Cash&Carry’lerin sayısını 2013’e kadar 2’ye katlayacağız. 100 milyon euroya yakın yatırım planlıyoruz. Bu da bizim pazara ne kadar önem verdiğimizi gösterir.”
Müller, Metro Cash&Carry’nin yüzde 18, Real’in de yüzde 19 büyüdüğüne dikkat çekerek, Media Markt’ta ise bu rakamın yüzde 67’ye ulaştığını sözlerine ekledi.
REKOR KÂR YAKALADI
METRO AG’nin Düsseldorf’ta düzenlenen toplantısında grubun 2010 yılı performansı hakkında bilgi veren Metro AG Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Eckhard Cordes, (üstte sağda) cirolarının yüzde 2.6 artışla 67.3 milyar euroya, kârlarının ise rekor bir sonuçla 2.4 milyar euroya ulaştığını açıkladı. Cordes, grubun Türkiye’deki satışlarının ise 1.698 milyon euroya ulaştığını belirterek, bunun yüzde 27.9’luk artışa işaret ettiğini belirtti.
Deichmann Türkiye ciroda Avrupa’yı solladı
ALMAN ayakkabı ve aksesuar markası Deichmann Türkiye’de 2010 yılında sağladığı yüzde 68’lik ciro artışıyla Avrupa’daki tüm pazarlarını geride bıraktı. Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, “Geçen yıl sağladığımız ciro artışı yüzde 69. Avrupa’daki Deichmann mağazalarının ciro büyüme oranlarına bakıldığında yüzde 23’lük büyümeyle 20 ülke arasında 2 yıldır bir numarayız” dedi.
Ette vergi artışının piyasaya maliyeti 1 TL
TÜRKİYE Perakendeciler Federasyonu Başkan Yardımcısı ve Fayda Mağazacılık A.Ş Başkanı Turan Özbahçeci, İthalat Gümrük Vergisi’nin yüzde 45’e çıkarılmasıyla yerli ile ithal et arasındaki fiyat makasının daralacağına dikkat çekerek, “İthal et fiyatı yükseltilecek. Maliyeti 1 lira civarında piyasaya yansıdı. Biz olmasaydık, et, toptancılardan daha fahiş fiyatla marketlere gidecekti” dedi.