Gün Haber geçtiğimiz günlerde genişleme için yapılan inşaat faaliyetleri nedeniyle yaşanan rötarları gündeme getirmişti.
Bu kez sorun ise havalimanı giriş çıkışlarında yaşanıyor.
Giriş ve çıkış kapılarından bazılarının arızalı olması nedeniyle yaşanan uzun araç kuyrukları yolcuları çileden çıkarıyor. Çalışmayan kapılara girişi önlemek için dubalar konuluyor.
ÇİLE 2025 ‘E KADAR SÜRECEK Mİ?
Antalya Havalimanı’nın kapasitesini daha da artıracak Faz 1 çalışmaları 2025’te kapılarını açacak. Havalimanı terminal alanını 191 bin metre kareden 330 bin metrekareye çıkartacak yatırım ile İç hat yolcularına hizmet veren T4 terminalinin güneye doğru genişlemesi hedefleniyor.
TAV-Fraport, Antalya Havalimanı ihalesini 25 yıllığına 7 milyar 250 milyon Euro + KDV teklif vererek kazanmıştı. TAV ile Fraport, 25 yıllık kira bedelinin yüzde 25’ini peşin ödemiş ve kapasiteyi yıllık 80 milyon yolcuya çıkarmak üzere çalışmalara başlamıştı.
Anlaşmanın tamamlanmasının ardından inşaat çalışmaları 2022’de başladı. Halen inşaatı TAV Havalimanları Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sani Şener’in inşaat şirketi Sera İnşaat gerçekleştiriyor.
ANTALYA HAVALİMANI’NA NELER YAPILACAK?
Havacılık konusunda uzman Tolga Özbek, büyüme projesinde yeni apronların eklenmesiyle Terminal 2’nin genişletileceğini duyurdu.
Halen toplam 191.000 m2 alan üzerine inşa edilen terminallerin alanı, 2025 yılına kadar yapılacak çalışmalar sonucunda toplam 330.000 m2 olacak.
İç hat yolcularına hizmet veren T4 terminalinin güneye doğru genişletilecek.
Güvenlik alanlarındaki genişleme için, T4 genişleme kapsamında check-in ve bagaj alım bölümleri zemin katta yer alacak.
Üst kattaki geliş ve gidiş bölümleri beş hava köprüsü üzerinden hizmet verecektir.
T4 terminalinin güneyinde yer alan VIP ve CIP terminalleri sırasıyla 700 m2 ve 1.400 m2 alan üzerine inşa edilmişti. Toplam 6.000 m2 alanda VIP ve CIP terminalleri yerine devlet misafirhanesi oluşturularak hizmet kalitesinin ve kapasitenin artırılması hedeflenmekte. Proje kapsamında yeni CIP terminali inşa edilecek ve 2025 yılına kadar faaliyete geçecektir.
Güneş Enerjisi: AYT’nin enerji ihtiyacının yaklaşık %40’ı trijenerasyon ve kojenerasyon ünitelerinden karşılanmaktadır. Pik saatlerde 30 MW’a kadar olan enerji talebinin bir kısmının karşılanabilmesi için Proje kapsamında güneş enerjisi kullanımı planlanmakta. Genişleme faaliyetleri sonunda T2 terminalinin çatısına 4 MW kapasiteli güneş panellerinin kurulması hedefleniyor.
Hava Tarafı Apronları ve Taksi yolları: Proje kapsamında gerçekleştirilecek terminal genişletmeleri ve yeni bina inşaatları sonucunda yeni apron alanlarına ihtiyaç duyulmaktadır.
1. Faz kapsamında toplam 1.214.016 m2’lik alanda apron geliştirme çalışmaları, toplam 167.000 m2’lik alanda ise taksi yolu geliştirme çalışmaları gerçekleştirilecektir. Buna yeni hangarlar, sivil havacılık ve kargo terminalleri de dahil olacaktır.
BÜYÜME SÜRECEK
Antalya Havalimanı için 2.faz 2028-2029 ve 3.faz ise 2038-2039 yılları arasında gerçekleşecektir. Genişleme kapsamında tamamlanacak işlerin büyük çoğunluğu ilk fazda yapılacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |