Profilden parkeye, kapı ve duvar panelinden süpürgeliğe kadar bir yaşam alanı için gerekli tüm ahşap çözümleri sunan AGT, Antalya Organize Sanayi Bölgesi’nde toplam 400 bin metrekare alana kurulu modern üretim tesisinde gerçekleştirdiği basın buluşmasında Antalya’daki gazetecilerle bir araya geldi.
Antalya’da 1984 yılında kurulan ve bugün yaklaşık 1000 kişilik istihdamıyla mobilya bileşenleri sektöründe dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olarak faaliyet gösteren AGT, Türkiye’nin En Büyük 200 Sanayi Kuruluşu arasında yer alıyor. Türkiye genelinde yaygın bayi kanalının yanı sıra 5 kıtada satış noktaları bulunan AGT, başta Doğu Avrupa, Balkanlar, İran ve Rusya olmak üzere 60’tan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.
Her yıl Antalya’yı kaplayacak miktarda MDF üretiliyor
AGT, ülkemizde üretilen 6 milyon metreküp MDF’nin % 10’nunu üretiyor. Laminat parkede ise yıl sonu itibariyle 20 milyon m2 üretim kapasitesine ulaşacak olan firma bu alanda dünya toplam pazarının %2’sini üretebilecek. AGT Entegre MDF Üretim Tesisi, dünyadaki en iyi üretim hatları arasında yer alıyor. Yılda gerçekleştirilen 21 milyon m2 MDF Lam üretimiyle Antalya’nın tüm zemini baştan sona, yılda 8,5 milyon m2 High Gloss Panel üretimiyle Van Gölü 3 kez, yılda 2 milyon m2 Power Gloss üretimiyle Şehitler Köprüsü 100 kez ve yılda 25 milyon m2 parke üretimiyle de yaklaşık 280.000 dairenin zemini AGT parke ile döşenebiliyor.
Mükemmel Fabrika Yönetimi ile hedef: 20 milyon TL maliyet azaltmak
“Geçtiğimiz yıl şirketimizde TPM (Total Productive Management ) çalışmalarını başladık. Hedefimiz 3 sene içinde mükemmel fabrika seviyesine çıkarak şirketimizin rekabet gücünü artırmak” diyen AGT Genel Müdürü Şirzat Subaşı “Buradaki nihai hedeflerimiz, sıfır iş kazası, sıfır makina arızası ve sıfır kalite problemi. Fabrikadaki üretim ve lojistik süreçlerindeki tüm kayıplar belirlendi ve bunlar sınıflandırıldı, çalışmalara başlandı. Öneri sistemi ve TPM çalışmaları ile birlikte yıllık 3,7 milyon TL’lik tasarruf sağlayacak aksiyonlar hayata geçirildi. 2017 yılında bu rakamın 5,2 milyon TL, üç yılda da (2019 yılı sonuna kadar) 20 milyon TL’lik bir maliyet azalması hedefliyoruz. Ancak herşeyden önemlisi sürekli, güvenli ve kayıpsız üretim yapmak için benim makinem/şirketim anlayışını benimsemiş, yaptığı işten, çalıştığı şirketten gurur duyan, işini severek yapan ekiplere sahip olmaktır” diye konuştu.
Cironun yüzde 40’ı ihracattan
Yerli mobilya üretimi ve tasarımının yanı sıra yurtdışında aktif pazarlama çalışmaları da yürüten AGT, geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği 700 milyon TL’nin üzerindeki cirosunun %40’ını ihracattan elde ederek ekonomiye katma değer sağladı. Türkiye genelinde yaygın bayi kanalının yanı sıra 5 kıtada satış noktaları bulunan firma, 2017 yılında da ihracatta aktif pazarlama çalışmalarına devam etti. Dubai, İran, İstanbul showroom ve ofislerinin açılması; Amerika, İngiltere, Kanada başta olmak üzere yaklaşık 30’a yakın ülkede aktif fuar katılımları ve pazarlama faaliyetleri ile sektörde öncü olmanın haklı gururunu yaşıyan AGT, 2017 sonunda ihracat hedeflerini de büyütüyor.
“Dünyada sektörü ve ihtiyaçları düzenli takip ediyor ve değerlendiriyoruz” diyen AGT Genel Müdürü Şirzat Subaşı “Yeni pazarlar ve bu pazarlara girme konusunda stratejiler geliştiriyoruz. Yeni pazar yatırımlarıyla ihracat hacmimizi arttırarak, yıl sonunda ciromuzu 900 milyon TL’ye yükseltmeyi hedefliyoruz” dedi.