7'nci sınıf öğrenci Hidayet hayatını kaybetti
7'nci sınıf öğrenci Hidayet hayatını kaybetti
Mimar Turgut Toydemir son yolculuğuna uğurlandı
Mimar Turgut Toydemir son yolculuğuna uğurlandı
Antalya emlak piyasasında hareketlilik beklentisi
Antalya emlak piyasasında hareketlilik beklentisi
Özlem Gürses gözaltına alındı
Özlem Gürses gözaltına alındı
21 Aralık 2024 Cumartesi - 10:37

Yat ve tekne üreticileri ihracatta KDV muafiyeti istiyor

Yat ve tekne üreticileri 24 metre altındaki teknelerde KDV muafiyetinin kaldırılmasının ihracatı olumsuz etkileyeceği belirtilerek, bu uygulamanın yeniden yürürlüğe konulmasını istiyor.

Yat ve tekne üreticileri ihracatta KDV muafiyeti istiyor
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

Antalya Denizcileşme Platformu Başkanı İzzet Ünlü, 31 Ekim 2024 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliği ile boyu 24 metreden küçük olan ve ihraç edilmek üzere inşa edilen yelkenli, kotra, palamar botu, pilot botu gibi deniz araçlarının inşa aşamasında ithal ya da yerli ekipmanlar ile de işçilik ödemelerinde KDV istisnasının kaldırıldığını anımsattı.

Bundan böyle boyu 24 metreden küçük olan bu teknelerin inşa aşamasındaki bütün alımların KDV’ye tabii olacağını belirten Ünlü, şunları kaydetti: “Firmalarımız yüklendikleri KDV tutarını ihracat gerçekleştikten sonra iade alabilecekler. Ancak teknelerin inşa süresi uzun süreceği için enflasyon nedeni ile KDV tutarları değer kaybedecek. Üreticiler bu kaybı ürün fiyatının üzerine eklemek zorunda kalacaklarından rekabetçi fiyat oluşturmaları daha da zorlaşacak.”

24 metre altındaki her cins teknede KDV muafiyetlerinin kaldırılmasının yat- tekne ihracatını olumsuz etkileyeceğini öne süren Ünlü, “Kamu yönetiminin aldığı bu karar yarar sağlamayacak ve ihracatı baltalayacak. Ankara’nın denizi anlaması için çaba sarf edilmeli ve anlatılmalıdır. Denizcilik Bakanlığı mutlaka kurulmalıdır. 24 metre üzeri tekne yapan bir firmaya 10 adet 23,90 metre tekne siparişi alsa bu tekneleri yapamayacak mı? Bu uygulama ile 23,90 metre boyunda tekne yapamayacak. Hiç bir işletme yüzde 20 KDV yükünü 2 yıl taşıyamaz. Burada ki sorun XL – L – M beden gömlekleri ihraç edebilirsin. Ama S – XS bedenleri ihraç edemezsin demek ile deniz aracı ihracatını aynı kefeye koymaktır.” diye konuştu.

Avrupa’da 24 metre ve üzeri teknelerin kıyıya 100 metreden fazla yaklaşması yasaklanıyor

Son yıllarda 23,90 metre boyundaki teknelere ilginin arttığına dikkat çeken İzzet Ünlü, Fransa’nın 24 metre boyundaki teknelerin kıyıya 100 metreden daha fazla yaklaştırmadığına dikkat çekti. Ünlü, devamında şunları kaydetti: “Fransa’dan sonra önümüzdeki günlerde sıra İtalya, İspanya ve Yunanistan’dadır. 24 metrenin altındaki teknelerde KDV muafiyetinin kaldırılması kendi ayağımıza kurşun sıkmaktır. Bundan böyle boyu 24 metreden küçük olan bu tekneler inşa aşamasındaki bütün alımlar KDV’ye tabii olacak. Yüklendikleri KDV tutarını ihracat gerçekleştikten sonra iade alabilecekler. Ancak teknelerin inşa süresi uzun süreceği için enflasyon nedeni ile KDV tutarları değer kaybedecek. Üreticiler bu kaybı ürün fiyatının üzerine eklemek zorunda kalacaklarından rekabetçi fiyat oluşturmaları daha da zorlaşacak.’’

Türkiye’ye yat siparişi yağıyor ama…

Dünyadaki çevreci dönüşüm nedeniyle özel amaçlı gemilerde küresel talebin çok yüksek olduğunu, bu sayının giderek arttığı için Türkiye’ye de sipariş yağdığını belirten Ünlü, “Ancak, fiyatta İspanya ile rekabet edemediğimiz için görüşmeler masada kalıyor. İmza sözleşmesini tamamladığımız yeni sipariş neredeyse bu yaşanan sıkıntılar nedeniyle 2025 zor geçecek. Umutsuz demek istemiyoruz önlem alınmazsa gelecek yıl gemi ve yat ihracatının 1 milyar 600 milyon doları bile yakalayamayacağı endişesini taşıyoruz” dedi.

Yatırımlar duruyor

Yakın bir döneme kadar istihdamını sürekli arttıran denizcilik sektörünün maliyet artışları ve düşen siparişlerle bunu koruyabilmek için çaba sarf ettiğini ve zorlandığına dikkat çeken Ünlü, “İşçilik maliyetlerimiz son 1 yılda Euro bazında yüzde 100’ün üzerinde artması, yüksek enflasyon karşısındaki düşük kur ile BDDK’nın döviz/TL kredi kararı kaynaklı sıkıntılar devam ediyor. Bir de tüm bunlara KDV yükü eklenince denizcilik sektörü son iki ayda istihdamını yüzde 6’ya yakın azaltmak zorunda kaldı. Denizcilik sektöründe yeni yatırımlar durdu sanayicilerimizde yatırımlarını yurt dışına kaydırma durumda kalıyorlar” şeklinde konuştu.

(Fikri Cinokur/ Ekonomim Gazetesi)

 
Tesettür Giyimde Kalite ve Şıklık
 
Muratpaşa’da Dubai Çikolatası Atölyesi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Motorine zam geldi, tabela değişti
Döviz kuru ve petrol fiyatlarındaki değişimler, akaryakıt fiyatlarına ...
Taksit sayısına sınırlama getirildi
Resmi Gazete'de yayımlanan yeni yönetmelik ile tüketimi azaltma hedefleri ...
TBMM'de bütçe maratonunda son gün
TBMM Genel Kurulu, 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile 2023 Yılı ...
 
Sürücüler dikkat: Motorine zam geliyor
Brent petrol fiyatlarında dalganlanmayla benzin ve motorin fiyatları da ...
Bankaların müşteri yarışı
2024, krediye ulaşımın zor olduğu bir dönem oldu. Bankalar, hedefledikleri ...
Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 3'üncü kez toplandı
ASGARİ Ücret Tespit Komisyonu, 2025'te geçerli olacak asgari ücreti belirleme ...
 
TÜRK-İŞ Başkanlar Kurulu toplandı
ASGARİ Ücret Tespit Komisyonu'nun 3'üncü toplantısı öncesi işçi tarafını ...
Kuyumcularda yeni dönem! Altın alırken dikkat
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yapılan çalışma ile kuyumcularda ...
Akaryakıt fiyatlarında son durum
Brent petrol ve döviz kurundaki dalgalanmalar ile vergi artışları akaryakıt ...
 
Dursun Gündoğdu
Antalya'da temiz bir iş
YAZARLAR
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
AB motorsuz kaldı
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Türkiye güçlüdür
İsa Altun
İsa Altun
YENİ TEHLİKE: ÇOCUK ÇETELERİ
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Bitmedi, bitmiyor, bitmeyecek…
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
757 yıllık bir Yörük geleneği
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Denizin güzelliği ve yaşadığım simit şoku…
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
Aralık ayının başında yurt dışı bağlantılı konular, eğitim, seyahat, ticaret gibi girişimlerde bazı aksilikler yaşanabilir. ...
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva