GÜN HABER (ÖZEL)
1991 yılında kurulan Ankara, Amasya, Antalya, Bolu, İstanbul, Kayseri, Kırıkkale, Konya, Karaman, Malatya, Mersin, Samsun, Yozgat, Ordu ve Tekirdağ’da toplam 253 mağazaya sahip Makro, 27 Ekim tarihinde ilan ettiği konkordatoyu tedarikçilerine bir mektup ile duyurarak bilgilendirdi.
Makro A.Ş. Yönetim Kurulu'nun 28 Ekim Cumartesi günü yayımlanan mesajında şu bilgilere yer verildi:
“Değerli iş ortağımız,
Makro, bu ülkeye hizmet eden, katma değer üreten, vergi veren ve 6500 kişiye istihdam sağlayan, büyük ve önemli bir kurumdur. Bu misyonumuzu, sizlerle birlikte 26 yıldır başarıyla sürdürdük. Ne var ki, özellikle son yıllarda perakende sektöründeki ve ülkemizdeki ekonomik gelişmeler bizi de olumsuz etkilemiştir. Bu dönem, son derece güçlü bir şirket olan Makro için, geçici bir süreç olsa da maalesef, çevremize bazı olumsuz yansımalara neden olmuştur. Şirketimiz bir süredir, kısa vadeli ödemelerde sıkıntı içine girmiştir. Bu süreç, ticari faaliyetlerimizi de etkiler hale gelmiştir. Zaman içinde, bu ödeme yapısı sürdürülemez hale gelince, bazı tedbirler almak ve yasal süreçleri devreye koymak kaçınılmaz hale gelmiştir.
Bu doğrultuda, 27.10.2017 tarihi itibarı ile konkordato mühleti talebimiz gereğince, tedbir kararı alınmıştır. Yaptığımız tüm çalışmalarda, temel gayemiz, tedarikçilerimizin ve kamunun haklarını korumaktır.
Biz bu süreçte, kendi eksiklerimizi tespit ettik ve telafisi için gerekeni radikal bir şekilde yapacağız. Birlikte, yeniden bir başarı hikayesi yazabileceğimiz, tedbir ve uygulamalara da başlamış bulunuyoruz. Bu doğrultuda göstereceğiniz yaklaşımlardan dolayı, şimdiden teşekkür ederiz. Bu ülkenin milli değeri olan Makro, Allah’ın izniyle, bu sıkıntılı dönemi, başarıyla ve kimseye zarar vermeden atlatacaktır.
Konuyla alakalı daha detaylı bilgilendirme için organize edeceğimiz bir toplantıda, sizlerle bir araya geleceğiz. Direkt ya da dolaylı olarak, verdiğimiz sıkıntılardan dolayı özür diler, destekleriniz için şükranlarımızı sunarız.”
MAKRO MARKET A.Ş.
Makro Market, kurumsal sitesinde şirketle ilgili şu bilgiler yer alıyor:
“Makro Market, organize ve modern bir anlayışla, üretici ve müşterilerine kaliteli hizmet vermek için 1991 yılında, Songör ailesi tarafından kuruldu. Zaman içinde, gelişime açık, yenilikçi yaklaşımının yanı sıra nitelikli insan gücü, yeni teknolojileri takip eden yapısı, yönetim stratejileri ve planlı hedefleri ile büyüdü. Ulusal bir perakende markası olarak 25 yılı geride bırakan Makro Market, en sağlıklı ürünleri en uygun fiyatlarla müşterilerine sunarak ve en iyisini yapma felsefesinden taviz vermeden büyümeye devam ediyor.
Merkezi Ankara’da bulunan Makro, bir aile şirketi olup 6 ortaklı bir yapıdan oluşuyor. Türkiye’nin %100 yerli sermayeli en büyük gıda perakende markası olarak, bugün 7 ayrı Bölge Müdürlüğü’ne bağlı 15 ilde, 253 mağazaya sahip olan Makro Market, 215.000 metrekare müşteri alanı ve 5925 personeliyle, yılda 100 milyonun üzerinde müşterisine hizmet veriyor.
Makro Market’in Kurucusu Şeref Songör, Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nu kurarak ülkemiz perakendeciliğinin güçlü ve etkin bir şekilde yapılanması çalışmalarında bulundu. Böylece sektörde toplam kalitenin gelişmesine de katkı sağladı. Organize perakendenin gelişmesi, kayıtlı ve kurallı olması için öncü projelere imza atan Makro Market, bu çalışmalarını sürdürüyor.
Pek çok kategoride özel markalı ürünleri bulunan Makro Market, müşterilerine kalite ve uygun fiyatı bir arada sunuyor. Makro, Uyum, Pasterya, Köytür Tarım, Köytür Süt ve Ürünleri, Bende, Bendella, Uyumurta, Benim Kasap, Prican, Ödül, Nazar, Pripak ve Prisoft markalarıyla Makro müşterilerine hizmet veren Makro Market, ürün gamına yenilerini eklemeye devam ediyor.
Kuruluş yılı: 1991
Genel Müdürlük: Ankara
Bölge Müdürlükleri: Ankara, İstanbul, Konya, Samsun, Kayseri, Antalya, Mersin
Mağazası bulunan iller: Ankara, Amasya, Antalya, Bolu, İstanbul, Kayseri, Kırıkkale, Konya, Karaman, Malatya, Mersin, Samsun, Yozgat, Ordu, Tekirdağ
Ürün Grupları: Gıda, Gıda-Dışı ve Hızlı Servis Gıda