Meeting Point Seyahat Acentesi Türkiye Kontrat Müdürü Hüseyin Onat Cihanoğlu, 2016 yılı Temmuz ayı sonuna kadar olan sürede toplam 3 milyon turistin Antalya'ya geldiğini hatırlatarak, “2015 yılında 6 milyon turist göz önüne alınırsa, yarı yarıya yolcu kaybı sözkonusu. Yaşanabilecek en kötü turizm sezonunun tam ortasındayız" dedi. Bu sezondan geleceğe yönelik dersler çıkarılması gerektiğini ifade eden Cihanoğlu, “Bu kaybın içindeki en büyük etken Rus pazarı, ancak otellerimizin boş olmasındaki en büyük etkenlerden biri Avrupa pazarında yaşadığımız kayıplardır" diye konuştu.
İSKANDİNAV ÜLKELERİNDE YÜZDE 50, DOĞU BLOKU ÜLKELERİNDE YÜZDE 70 KAYIP
İskandinav ülkelerinin ortalama yüzde 50 kayıpla genel rakamlar doğru orantılı bir grafik izlediğini ifade eden Hüseyin Onat Cihanoğlu şunları söyledi:
“Bu bölgenin misafirleri özellikle yüksek sezon öncesi ve sonrası talepleri ile turistik şehirlerdeki esnafa ve ekonomiye büyük katkısı olan turist grubudur. Bir diğer örnek Çek Cumhuriyeti, Slovakya ve Polonya gibi eski doğu bloku ülkelerin yolcuları. Bu ülkelerin 2016 yılı ortalama kaybı ise yüzde 70 civarında. Bu ülkelerden gelen yolcular belki Rus pazarına göre daha az sayıda olabilir, ama yüksek sezonlarda otellerin, bölgelerde düzenlenen turların dolmasında pay sahibi olan ekstra harcama kapasitesi yüksek turist tipi ile turizm camiasına katkıları azımsanmayacak bir yapıya sahipler."
ALMANYA PAZARINDAKİ KAYIP YÜZDE 30
Almanya'dan diğer ülkelere kıyasla yüzde 30 daha az bir kaybın sözkonusu olduğunu belirten Cihanoğlu, “Kaybımız olmasına rağmen buradaki Türk vatandaşlarımızın yoğunlukla tatile Türkiye'ye gelmesi bu oranın fazla yükselmemiş gibi gözükmesine sebep olabilir. Ancak Almanya'dan gelen Alman turistlerde gözle görülür azalma yaşandığı da bilinmeli" ifadelerini kullandı.
DÖVÜNÜP DURMAK YERİNE DAHA ÇOK ÇALIŞMALIYIZ
Turizm sektörünün 2017 için şimdiden hazırlıklarını yaptığını hatırlatan Cihanoğlu, sözlerini söyle sürdürdü:
“Avrupa'dan gelecek turistlere yatırımı, tanıtımı ve desteği kesmeden daha çok çalışmalıyız. Yani sadece Rus pazarına odaklı dövünüp durmak, hayıflanmak bence aynı hatayı yapmak olacaktır. Uluslararası konjonktürden en çok etkilenen sektörlerden biri olan turizmde bireysel çabamız bazen yeterli olmayabilir ama bazen de çok şey ifade edebilir. Bizler bu sektörün birer parçası olarak 2017 sezonuna şimdiden hazırız. Tabii aynı şekilde, tabiri caiz ise, devletimizin de yumurta kapıya dayanmadan bu hazırlıkları bu sezonu göz önünde bulundurarak şimdiden yapması şarttır. Gerek devlet teşvikleri gerek vergi indirimleri gibi uygulamalar bu sektörün ayakta kalmasına ve iyi hizmet vermeye devam etmesine olanak sağlayacaktır."
Selma KUNAR/ANTALYA, (DHA)