Kemal Kılıçdaroğlu savunma yaptı
Kemal Kılıçdaroğlu savunma yaptı
Antalyalı halk oyunu takımı Türkiye şampiyonu oldu
Antalyalı halk oyunu takımı Türkiye şampiyonu oldu
14 dizide 3 bin 13 kadına şiddet sahnesi
14 dizide 3 bin 13 kadına şiddet sahnesi
'14. Geleneksel Satış Noktaları Toplantısı' gerçekleşti
'14. Geleneksel Satış Noktaları Toplantısı' gerçekleşti
1 Temmuz 2021 Perşembe - 15:02

Topkapı 'korku' geçidi

TOPKAPI alt geçidi paslı demirleri, küflü betonları ve yamulan duvarları ile korku saçıyor. Altından her gün binlerce aracın geçtiği, üstünde ise park ve tramvay durağı bulunan Topkapı alt geçidinin son hali korkutuyor.

Topkapı  korku  geçidi
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

Alt geçidin üstü park olarak kullanılıyor ve burada bir de tramvay durağı yer alıyor. İçinde ise toplu taşıma durakları bulunuyor, araç trafiği ise günün her saatinde yoğun. Tedirginlik yaratan yaklaşık 40 yıllık geçit için uzmanlar küf ve neme karşı her yıl bakım yapılması, taşıyıcı sistemlerin gözden geçirilmesi gerektiğini söylüyor. 

KÜF, BAS, YAMUK BETONLAR

Topkapı alt geçidinin hemen girişinde tavanda demirlerin üzerindeki betonların dökülmüş ve paslanmış olduğu görülüyor.

İçeride ise yerlerde bulunan su birikintileri, duvarlardaki ve tavandaki küfün nedenini ortaya koyuyor. Alt geçidin birçok noktasında tavanda, taşıyıcı kolonlarda ve duvarlarda küf olduğu görülüyor. Geçidin bir başka korkutan görüntüsü ise duvarlarında ve tavanındaki betonlarda yamulma. Duvarlara bloklar halinde yerleştirilen beton blokların eğildiği görüyor. Bu beton parçaların tavanda birleştiği noktalarda ise beton parçalarının dökülmüş olması dikkat çekiyor. 

“BETONARME TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANI RUTUBET VE KOROZYON"

Kentsel Dönüşüm Uzmanı Mimar Nihat Şen, bu tür yapıların taşıyıcı sistemlerinin en büyük düşmanının küf ve nem olduğuna dikkat çekerek, “Böyle alt ve üst geçitler özellikle trafiği çok olan yerlerde bir de deprem kuşağı üzerindeyseniz çok önemli. Binaların sağlamlığını etkileyen unsurlardan biri de sürdürülebilir süreç içinde bu binaların bakım ve korumalarının yapılmasıdır. Burası bir altgeçit, günde yüzbinlerce araç geçiyor içlerinde insanlar var, üstünde de bir hareket var. Bu tip binaların mutlaka betonarme taşıyıcı sistemlerinin en büyük düşmanı rutubet ve korozyon yani devamlı o taşıyıcı sisteme gelen su akıntılarıdır. Eğer çevreden, başka yerlerden gelen çevresel suları binanın taşıyıcı sistemlerinden uzaklaştırmadığınız takdirde, gerekli su ve nem izolasyonlarını sağlamadığınız takdirde bu binaların taşıyıcı sistemlerinde bulunan demirler mutlaka yılan kabuğu gibi soyulacak ve kesitleri daralacaktır. Bu daralma neticesinde de o binanın demir kesiti ufalacak ve taşıma kapasitesi düşecektir. O yüzden hep diyoruz; özellikle deprem kuşağında olan, çok yoğun trafiği olan alt ve üst geçitlerin, sanat yapılarının mutlaka süreç içinde bakım onarımlarım ve rehabilitelerinin mutlaka yapılması lazım, teknik analizlerinin yapılması lazım. Beklediğimiz Marmara depremine dayanıklı mı, değil mi, bunun testlerinin ve içinde bir korozyonlaşma var mı, yok mu tespitinin yapılıyor olması çok önemli" dedi.

“HER SENE BAKIM VE ONARIMLARININ YAPILMASI ÇOK ÖNEMLİ"

Nihat Şen, “Meşhur eski Topkapı Meydanı'nın altı bir yer altı geçidi. Ciddi bir sirkülasyon var, üstünde de var. Mutlaka bunun üstünden ve çevreden gelebilecek çevresel etkileri kontrol etmelerinde fayda var. Özellikle açık alana müsait olduğu için yağmur drenaj hatlarının ve giderlerinin mutlaka kontrol edilmesi lazım. Çatlaklar olabilir, tıkanmalar olabilir. Bunların her sene bakım ve onarımlarının yapılması çok önemli" şeklinde konuştu.

İBB BAKIM ONARIM YAPMIŞ

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden (İBB) alınan bilgiye göre Topkapı alt geçidindeki kronik su sızıntılarının önüne geçmek adına; İBB Fen İşleri Daire Başkanlığı'na bağlı ekipler, ilgili diğer birimlerimizle irtibatlı şekilde çalışmaları yürütüyor. Geçidin tamamı en son 2017 yılında boyanmış.  Ekim 2020 tarihinde de hasarlı prekastların (cephe kaplama betonları) bakım ve onarımı, Avrupa Yakası Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğünce tamamlanmış. Kalan çalışmalar da Altyapı Hizmetleri Müdürlüğümüz tarafından yapılacak. Ayrıca yine Avrupa Yakası Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü kalan harpuşta (dışarıdan etkilenen duvar ve çatı kenarlarına eğim verme ve yağmur suyunun akmasına yardımcı olan beton elemanı), bakım onarımlar programa alınmış. İBB ayrıca, sürekli su sızıntısı devam ettiği için boya çalışması yapılmasından kısa bir süre sonra tekrar kolon ve kiriş yüzeyleri kirlenmekte ve yapılan harpuşta imalatlarında bozulmalar meydana geldiğini belirtiyor.

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

 TOPKAPI ALT GEÇİDİ PASLI DEMİRLERİ, KÜFLÜ BETONLARI VE YAMULAN DUVARLARI İLE KORKU SAÇIYOR. ALTINDAN HER GÜN BİNLERCE ARACIN GEÇTİĞİ, ÜSTÜNDE İSE PARK VE TRAMVAY DURAĞI BULUNAN TOPKAPI ALT GEÇİDİNİN SON HALİ KORKUTUYOR. KENTSEL DÖNÜŞÜM UZMANI MİMAR NİHAT ŞEN, BU TÜR YAPILARIN TAŞIYICI SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK DÜŞMANININ KÜF VE NEM OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKEREK, "BÖYLE ALT VE ÜST GEÇİTLER ÖZELLİKLE TRAFİĞİ ÇOK OLAN YERLERDE BİR DE DEPREM KUŞAĞI ÜZERİNDEYSENİZ ÇOK ÖNEMLİ" DEDİ İSTANBUL DHA

Gülseli KENARLI - Kamera: Buğra BENLİOĞLU / İstanbul, (DHA)

 
Ayakkabı cinayetinin sanığına 15 yıl hapis
 
Karakaya Barajı'nda balık ölümleri tedirgin etti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Komşu ailelerin park yeri kavgası: 2'si ağır, 9 yaralı
BURSA'da, komşu iki aile arasında park yeri anlaşmazlığı nedeniyle çıkan ...
Adana'da kıraathanelerde 'oyun' yoğunluğu
ADANA'da kıraathaneler, oyun oynayamak isteyen müşterilerle doldu. Sabah ...
Malatya Valisi: Kayısıda 391 bin 88 ton rekolte bekleniyor
MALATYA Valisi Aydın Baruş, bu yıl kayısı rekoltesinin 391 bin 88 ton ...
 
Elif Çakal'ın ölümüne 1 tutuklama
SULTANGAZİ'de 15 yaşındaki Elif Çakal'ın ölümüyle ilgili tekrar gözaltına ...
Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan 'verimli su kullanımı' rehberi
TARIM ve Orman Bakanlığı'nca daha az su kullanılarak aynı miktardaki işin ...
Yaralı bulunan puhu kuşu tedaviye alındı
KAYSERİ’de vatandaşlar tarafından yaralı halde bulunan puhu kuşu, tedavi altına alındı.
 
'Vatan' operasyonunda gözaltı 270 oldu; 55 şüpheli adliyede
GAZİANTEP'te, 2 bin 124 polisin katılımıyla düzenlenen ve 311 şüpheliyi ...
Tekirdağ'da Kabotaj Bayramı'na renkli kutlama
TEKİRDAĞ'da Denizcilik ve Kabotaj Bayramı dolayısıyla düzenlenen kutlamalar ...
Turistlerden sıcak hava balonu turlarına yoğun ilgi
TÜRKİYE’nin önemli turizm merkezlerinden Kapadokya'da, doğal güzellikleri ...
 
Dursun Gündoğdu
Siyasette bir tornistan hikayesi
YAZARLAR
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Mustafa Kemal'e ceza verilemez
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Bitmedi, bitmiyor, bitmeyecek…
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Robotaksi dönemi
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
757 yıllık bir Yörük geleneği
İsa Altun
İsa Altun
İban vurgununa dikkat
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Denizin güzelliği ve yaşadığım simit şoku…
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva